Päevade ärajäämine 08.04.16 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!
Olen 19aastane neiu ja minul pole menstruatsiooni olnud septembri kuust saadik kui lõoetasin Yarina söömise. Jaanuaris pöördusin esimest korda arstile selle murega, siis tehti mulle läbivaatlus, ultraheli ja hormoonide analüüsid. Kuna arsti arvates oli tol hetkel kõik korras, siis ei muretsenud, kuid kuna veebruari lõpust hakkasid mulle alakõhu lööma tugevad valud ja ei kannatanud neid, pöördusin uuesti arstile, sest pimesool on ära lõigatud ja sellega ma seda seostada ei saanud. Arst määras ka Duphaston tabletid, et tsüklit mõjutada, mõjus ja päevad hakkasid aga kestsid vaid 2 päeva( tavaliselt 6-7) siiis pöördusin uuesti arstile, et teada saada proovide vastused, selle käigus tuli ka välja et mul klamüüdia. Sain rohud peale ja valud alakõhus lõppesid. Peaksin mai alguses minema uuesti kontrolli, et võtta proovid ja vaadata kas klamüüdia kadunud. Ja hetkel on viimastest päevadest möödas ùle 40 päeva.
Kuid minu mure on see, et kas päevade ärajäämine võib olla seotud klamüüdiaga? Ja kuna ma ise enne juuni algust Eestisse ei tule, siis mul ei ole võimalik naistearsti poole enne pöörduda, kas peaksin laskma mingeid analüüse teha siin Hispaanias? Ja millised tagajärjed võivad olla kui nii kaua pole päevi?
Ette tänades!

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere!
Klamüüdia võib põhjustada kõhuvalu, urineerimishäireid (põiepõletikule iseloomulikke vaevusi), tsüliväliseid ebakorrapäraseid veritsusi, rohket voolust ja veritsust peale vahekorda. Menstruatsioonide hilinemine ja puudumine pole klamüüdiaga seotud. Kui enne pillide kasutamist oli tsükkel ebakorrapärane, siis peale pillide võtmise lõpetamist sageli samasugune olukord kordub. Menstruatsioonide puudumine ja harvad menstruatsioonid on seotud sageli polütsüstiliste munasarjadega, kuid võib olla ka teisi põhjusi. Soovitan edaspidi teha hormoonanalüüsid, kui pöördute tagasi Eestisse. Kui Teil on eelnevast ravist alles Duphastoni, siis võtke seda ka nüüd, kui menstruatsioon ei alga. See, et siiani pole olnud normaalset regulaarset menstruatsioonitsüklit, ei avalda kahjulikku mõju Teie tervisele.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Päevade ärajäämine

Tere!

Mure on selles, et minu on päevad ära jäänud. Tarvitan Gesytile pille ning tavaliselt alustan pillide võtmist neljapäeval ja lõpetan kolmapäeval(21 päeva) kuid viimasel neljapäeval mul ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pillide 21+7 skeemi järgi võttes on rasestumisvastane toime garanteeritud. Kui aga pillivaba periood on pikem ( antud juhul 9 päeva) , siis pole enam kindlat garantiid ja rasestumine on võimalik. ...

Loe edasi

Üleminekuiga

Tere
olen 46.a. Mureks päevade ärajäämine (ca 2 nädalat üle läinud). Kas võib olla tegemist ealiste iseärasustega ja kas päevadega on kõik või millega peaks arvestama või mingit ravi alustama edaspidiste ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Päevade ärajäämine ilmselt on seotud vanusega. Jälgie end ka edaspidi ja kui tsüklihäird süvenevad, siis pöörduge günekoloogi poole. DR Kadastik

Loe edasi

Päevade ärajäämine


Tere!
Mul on päevad hilinenud. Tavaliselt on tsükli pikkus olnud 19 - 23 päeva. Nüüd on möödas 27 päeva, kuid päevi pole. Olen teinud kaks rasedustesti, mõlemad negatiivsed.Korra oli tunne ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kui menstruatsioon ei ole veel alanud,peaks naistearsti juures hormoonid määrama.Eriti oluline on määrata HCG (kooriongonadotropiin).Kuna üks munasari on eemaldatud,siis on loogiline,et iga menstruatsiooni ...

Loe edasi

mükoplasmoos

Arst avastas sellise haiguse nagu mükoplasmoos ning kirjutas välja antibiootikumid Doxy-M-Ratiopharm 100 nii mulle kui ka partnerile, minu küsimise peale. Olen 27 ja tsükkel on siiani normaalne olnud, ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
1. Menstruatsioon ei jää ära nimetatud antibiootikumide ja mükoplasmade tõttu.
Välistada tuleks rasedus (ka emakaväline) ning vajadusel ravida m.tsükli häiret, kui soovite ...

Loe edasi

menstruatsiooni ärajäämine?

Ma pole päris kindel kas mul olid päevad, nimelt oktoobri keskpaigast saati polnud mul kuni eelmise nädalavahetuseni päevi. Aa eelmisel nädalavahetusel, täpsemalt reedel hakkasid päevad (ise kahtlen, kas ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Ei oska kirja teel täpset vastust anda.Ilmselt oleks vaja määrata vereseerumis hormoonide sisaldus.Kuna aga võtate praegu Logesti,ei ole momendil hormoonide määramine informatiivne.Tegelikult võib ...

Loe edasi

"päevade" ajal vereeritust ei toimu

Tere, lugupeetud Aire!
Olen võtnud 5 kuud Jeanine'i tablette ning seitsmel tabletivabal päeval on mul mentsruatsioon justkui teoreetiliselt- pooltel juhtudel pole absoluutselt verd tulnud, isegi ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere Mary.
Kui rasedustest on negatiivne on veritsuse puudumine tingitud sellest, et pillide mõjul on emaka limaskest õhuke. Ohtlik see ei ole. Kui aga veritsuste puudumine Teid tõsiselt häirib ...

Loe edasi

tere!

Küsimus järgmine. Olen tarvitanud aasta aega Harmonet pille, päevad on olnud alati õigeaegsed, kuid vähese vereeritusega. Võtan pille täpselt iga päev samal ajal, kuid viimane menstruatsioon jäi ära. Miks? ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Enne järgmise tabletilehe alustamist tehke hommikusest uriinist rasedustest.
Negatiivse testi korral võite jätkata pillide tarvitamist.
Pillide positiivseks kõrvaltoimeks ...

Loe edasi

päevade ärajäämine

Tere, olen 31 aastane (1 laps) ja tarvitan kolmas kuu Jeanine antibeebipille. Alustasin nagu ette nähtud, võtnud täpselt ja korralikult tabletti vahele jätmata. Pärast esimest kuud tulid tabletivabal nädalal ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Jätkake esialgu tablettide võtmist sama skeemi järgi.Te olete üks paljudest samade probleemidega patsientidest.Ilmselt vajate tablette,kus on etinüülöstradiooli sisaldus pisut suurem kui Jeaninel. ...

Loe edasi

korrapäratu tsükkel

Tere!
Lõpetasin eelmise aasta septembris Minulet pillide võtmise sooviga rasestuda. Esimene tsükkel peale pille oli 55 päeva, järgmine 105 päeva, siis 60, praegu kestab siis septembrist alates neljas ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Kahjuks pean Teile ütlema,et menstruatsiooni ärajäämine peale pikaajalist pillide tarvitamist on kaunis sage nähtus,eriti naiste seas,kellel oli varem ebaregulaarne menstruatsioon.Kui nüüd lähete ...

Loe edasi

tsüklihäire

Olen 20-aastane neiu ning võtsin 3,5 aastat antibeebitablette Marvelon, lõpetasin nende tablettide võtmise kaks kuud tagasi, kui päevad pole siiamaani hakanud. Tegin igaks juhuks ka rasedustesti, see oli ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pillide võtmise lõpetamise järgselt võib harva juhtuda, et menstruatsioonid ei alga või on alguses ebaregulaarsed. Kui Sul järgmise kuu jooksul menstruatsiooni ei tule, pöördu arsti poole. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi