Pap testis muutused 19.01.16 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Mõni nädal tagasi tehtud PAP testis avastati muutused. Arst kirjutas välja metronidasooli (Flagyl 500, 10 päeva) ja palus uuesti kontrolli tulla 3 kuu pärast. Analüüsi tulemustes on kirjas nii:

TELLITUD UURINGUD PTREG x Papanicolaou meetodil tehtud, skriinija ja patoloogi poolt hinnatud günekotsütoloogiline uuring
OTSUS
NILM/negative for intraepithelial lesion or malignancy/
NILM/negative for intraepithelial lesion or malignancy/ - ASCUS -

Mida täpselt välja lugeda analüüsi vastusest? Kas ja kuidas peaks antud ravim paremaks muutma olukorda? Kas hetkel oleks vajadust ka lisaanalüüsideks? Olen aru saanud, et tavaliselt tehakse kohe ka kolposkoopia kui on muutusi märgata. Kas on võimalik, et 3 kuu jooksul toimuvad olulised muutused halvemuse suunas ja oleks mõistlik näiteks erakliinikus põhjalikum analüüs teha või pöörduda uuesti oma arsti poole sooviga põhjalikemaks uuringuteks?

HPV vaktsiini tehtud pole. Lapsi pole. Mida tasuks edaspidi silmas pidada? Kas praeguse analüüsi tulemuse tõttu on soovitatud rasestumise vältimine hetkel? Kas see on normaalne, et korduvalt on avastatud muutusi PAP testis? Kas see võib ohustada laste saamist?

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere!
PAP analüüsi emakakaelast võetakse selleks, et võimalikult varakult avastada muutusi emakakaela rakkudes, mis võivad aastate möödudes viia emakakaela vähi tekkeni. Selliseid muutusi nimetatakse düsplaasiaks ja muutuste põhjuseks inimese papilloomiviiruse (HPV) kõrge riski tüved. Tähistus PAP NILM tähendab, et tegemist on normaalsete rakkudega ja nendes ei ole düsplastilisi muutusi. PAP ASCUS tähendab ebaselge põhjusega muutusi rakkudes ja need võivad olla kõige sagedamini seotud põletikuga, kuid ka HPV-ga. ASCUSe korral on soovitav teha HPV test, et välja selgitada, kas PAP analüüsis kirjeldatud muutuste põhjuseks on HPV. Kui HPV kõrge riski viirus on positiivne, tuleb teha kolposkoopia. Juhul, kui HPV test on negatiivne, siis korduvat kaksiktesti ( PAP + HPV test) ei pea kordama enne 3 aasta möödumist. Kirjast selgub, et olete 30 aastane naine ja 4-5aastat tagasi on tehtud PAP analüüsis olnud muutusi ja seetõttu tehtud lisaanalüüse, mis korras. Arvan, et siis ilmselt tehti ka HPV test. Antud PAP testi kirjelduses on mõlemad diagnoosid ( NILM, ASCUS) ja et saada selgust põhjustest ja otsustada, milline on edaspidine jälgimistaktika, on vajalik HPV test ( HPV PCR), mida võib teha ka 3 kuu pärast, kui pidite arstile tagasi pöörduma. Kuna teadmatust on alati kõige hullem taluda, siis pöörduge analüüsiks varem. Raseduse planeerimist antud olukorras ei pea edasi lükkama ja samuti ei ohusta see mingil moel laste saamist.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Pillid ja päevad

Tere!
Selline asi, et olen kasutanud beebipille Lindynette 20 veebruarikuust saadik. Võtsin viimase pilli 21.05 ja nüüd on nädal pausi ja peaks hakkama menstruatsioon, kuid pole tänaseks hakanud.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Kirjutage üles 7-pillivaba päeva, mis järgnesid viimasele pillilehele. Olukorra nimetus on postpill-amenorröa (dr Maie Väli), ...

Loe edasi

Pillide lõpetamise kõrvalmõjud

Tere! Küsimus selline, et lõpetasin eelmisel kuul pillide võtmise, kuna tundsin et need ei tee mu organismile head. Pille võtsin kuskil poolteist aastat. Peale lõpetamist algasid kohe päevad, kuid see ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide võtmise ajal on munasarjade töö pidurdatud, tsüklid on anovulatoorsed. Kui pillide võtmine lõpetada, taastuvad ovulatsioonid. Sageli on esimese tsükli ovulatsiooni periood valulik ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Minu nimi on ... ja olen 14. Mul ei ole viimased 3 kuud olnud menstruatsiooni. Need on mul kestnud regulaarselt aasta aega ja pole olnud probleeme. Mul ei esine valusid ega muud säärast. Mul ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Olete tubli, et küsite nõu. Kui olete olnud vahekorras või suhelnud meespartneriga lähedaselt, siis tehke hommikusest uriinist rasedustest vastavalt õpetusele, mille saab ...

Loe edasi

Kahe tableti võtmine

Võtan bromokriptiini prolaktiini taseme langetamiseks kuid lisaks sellele võtan ka beebipille. Kas mõlema ravimi võtmine ei vähenda teise ravimi toimet ega riku ravisüsteemi?
Teiseks küsimuseks ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Bromocriptini võib kasutada koos pillidega. Ravi ajal on soovitav jälgida vererõhku. Kui Bromocriptin ravi ajal tekib vererõhu kõrgenemine, peab ravi lõpetama. Pillide (21+7) tabletivabal nädala ...

Loe edasi

Konisatsiooni ja valud emakas

Tere!
Loodan,et väga segaselt ei kirjuta...6 kuud tagasi tehti konisatsioon ja diagnoosiks jäi raske emakakaela düsplaasia. Samuti lasin nüüd teha vaktsiini gardasil. Kuida nüüd olen hakanud tundma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kaebused on iseloomulikud kuse- ja suguteede põletikule. Ka tupeseen põhjustab põletavat tunnet ja rohkenenud voolust. Sellisel juhul on vajalik teha analüüsid : testid emakakaelast ja soovitavalt ...

Loe edasi

Koposkoopia ja PAP test poole aasta pärast

Destembris 2016 oli tehtud kolposkoopia mille tulemuseks oli: Kolposkoopiale suunamise näidustus: LSIL Kolposkoopia: Diagnostiline ektoopia mõõdukas atüüpiline transformatsioon kl 2-3 suunas väike peenpunktiline ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Leid on kadunud, seega düsplaasiat uue analüüsi järgi ei ole, siiski igaksjuhuks uus tsütoloogia veelkord 6 kuu pärast. Düsplaasiad reeglina kaovadki, seega teatud muutusi jälgitakse.
DRKadastik

Loe edasi

menses

Tere

Mul on mure selline ,et viimased päevad olid mul 6 aprill. Nüüd mai kuus oleks pidanud algama päevad 4 mai . Tegin peale 4 mai-d kolm testi mis olid negatiivsed. Nüüd täna hakkas määrima ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on üsna tavaline probleem,et peale pillide lõpetamist jääb menstruatsioon umbes pooleks aastaks ebaregulaarseks. Kõige parem on lihtsalt oodata,et m.tsükkel ise reguleerub .Pregnacare on kompleksne ...

Loe edasi

lõputu mure

Põen pea kaks aastat pidevalt uroinfektsioone, tehtud korduvalt uriini külve, milles kasvnud vaheldumisi kolibakter ja enterokokk. Saanud iga kuu 1-3 antibiootikumi, millest osad enam ei mõju ja mõni leevendab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 59-aastane

On selge, et tegemist on üleminekuea östrogeendefitsiitse urogenitaalatroofiaga ehk lihtsamalt eesti keeles tupekuivusega ja ...

Loe edasi

Üleminekuiga või tõsine probleem?

Tere!
Sain just 52. Pöördusin 6. jaanuaril oma naistearsti poole murega, et päevad on väga ebaregulaarsed, kord nädalase vahega, kord veelgi vähem. Läbivaatusel arst midagi ei leidnud, saatis ultrahelisse. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Tegemist on üleminekueaga, kus naissuguhormoonide toime languse tõttu tekivad sageli menstruaaltsükli häired ja seetõttu vahel ka verejooksud.
Kaasajal püütakse vältida ...

Loe edasi

Emakakaelapolüübi eemaldamine ja tüsistused

Tere!
5.04 oli hüsteroskoopia ja polüpektoomia (eemaldati ca 2 cm polüüp emakakaelast) - seda tsükli 17. päeval. Teostati ilma narkoosita (arst soovitas võtta vaid ibuprofeni + paracetamol), oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Nagu kirjast selgub,tehti Teile hüsteroskoopia ja protseduuri ajal diagnoositi ka emakakaela polüüp 0,5 x2 cm .Iseenesest ei ole tegemist suure polüübiga,aga ilmselt asetses laial alusel,mistõttu ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi