Müoom 0,9cm 03.01.16 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere! Külastasin nädal aega tagasi naistearsti, sest aegajalt on olnud alakõhus imelikud spasmilised valud (on olnud ka kunagi 7.a tagasi, aga peale sünnitust 5.a tagasi kadusid) ja mulle endale tundub, et nad on seotud menstruatsioonitsükli mingi perioodiga (kuskil 20+ päeval). Käisin arstil ja arvas, et PMS ja muu oli kõik korras, aga leidis et minu vasakus munasarjas on 0,9cm müoomike. Kirjutas välja beebipillid Lindynette ning soovitas neid paar kuud süüa ning seejärel tema juurde tagasi minna, et vaadata kas müoom on ära kadunud. Tõesti viimased kaks kuud on olnud menstruatsioonitsükli häireid (päevad on hilinenud nii nädala võrra), kuid need on ilmselt olnud tingitud asjaolust, et kaks kuud tagasi tekkis mul üldisest ärevusest ja pikaajalisest pingest tõsised probleemid magama jäämisega, võtsin kaks nädalat unerohtu ja seejärel sain abi psühhiaatrilt, kes õpetas mulle vajalikud harjutused ärevusest üle saamiseks ja rahulikult magama jäämiseks, peale seda olen saanud oma elu ilma igasuguste rohtudeta ilusti joonele. Eile alustasin aga siis pillide võtmist (esimest korda elus) ning kuna olen üldiselt väga rohtude (eriti hormoontablettide) mitte pooldaja (eriti hetkel tekitavad nad minus pigem ärevust ja pingeid), siis tekitasid need minus enne juba ärevust, aga hulluks läks asi peale rohu võtmist, valasin öösel kella 3ni lihtsalt pisaraid, seejärel magasin ja hommikut alustasin uuesti nutmisega, sest meeleolud hüppasid ja emotsionaalsus oli pea peale pööratud. Seejärel otsustasin, et kahjuks ei saa neid konkreetseid tablette siiski võtta, sest muidu vajaksin varsti ka unerohtu või antidepressante ning just olin õppinud olema tasakaalus ilma ühegi rohuta. Seetõttu küsimus teile, kas 0,9cm müoomi raviks on kindlasti vaja beebipille võtta või äkki oskate soovitada mingit looduslikumat vahendit või ei peaks ma üldse muretsema hetkel? Kas see 1 beebipilli tablett võib tekitada mingeid häireid veel mu menstruatsioonitsüklis? Või peaksin minema mõne teise arsti vastuvõtule?

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere. Väike müoomisõlmeke ei vaja mingit ravi, kõige vähem ravi pillidega. Pillid ei ravi müoomi, uskumatu, et günekoloogi teile seda soovitas. Selline sõlme alge vajab lihtsalt kord aastas jälgimist ,kas see üldse kasvab suuremaks või ei. KUi
on juba kaebused seoses müoomiga, (siis peab see sõlm ikka kaua kasvama), on tõesti olemas üks preparaat, mida võib kasutada müoomi raviks. Teie sõlm ei vaja mittemingisugust ravi, ka suuremad müoomisõlmed, kui kaebusi pole, ei vaja ravi. Umbes igal kolmandal naisel peale 35 a, esinevad sõlmed, kaebustega naisi on ainult väike osa müoomikandjatest. Beebipillid igale naisele ei sobi ja võivad põhjustada probleeme. Üks pill ilmselt küll ei põhjustanud teile midagi. Kuna teil ärevushäire ja suured probleemid magamisega, siis keskenduge pigem sellele probleemile. Mentruaaltsüklihäire võib olla seotud teie ärevusega.
DRKadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Pillid ja päevad

Tere!
Selline asi, et olen kasutanud beebipille Lindynette 20 veebruarikuust saadik. Võtsin viimase pilli 21.05 ja nüüd on nädal pausi ja peaks hakkama menstruatsioon, kuid pole tänaseks hakanud.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Kirjutage üles 7-pillivaba päeva, mis järgnesid viimasele pillilehele. Olukorra nimetus on postpill-amenorröa (dr Maie Väli), ...

Loe edasi

Pillide lõpetamise kõrvalmõjud

Tere! Küsimus selline, et lõpetasin eelmisel kuul pillide võtmise, kuna tundsin et need ei tee mu organismile head. Pille võtsin kuskil poolteist aastat. Peale lõpetamist algasid kohe päevad, kuid see ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide võtmise ajal on munasarjade töö pidurdatud, tsüklid on anovulatoorsed. Kui pillide võtmine lõpetada, taastuvad ovulatsioonid. Sageli on esimese tsükli ovulatsiooni periood valulik ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Minu nimi on ... ja olen 14. Mul ei ole viimased 3 kuud olnud menstruatsiooni. Need on mul kestnud regulaarselt aasta aega ja pole olnud probleeme. Mul ei esine valusid ega muud säärast. Mul ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Olete tubli, et küsite nõu. Kui olete olnud vahekorras või suhelnud meespartneriga lähedaselt, siis tehke hommikusest uriinist rasedustest vastavalt õpetusele, mille saab ...

Loe edasi

Kahe tableti võtmine

Võtan bromokriptiini prolaktiini taseme langetamiseks kuid lisaks sellele võtan ka beebipille. Kas mõlema ravimi võtmine ei vähenda teise ravimi toimet ega riku ravisüsteemi?
Teiseks küsimuseks ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Bromocriptini võib kasutada koos pillidega. Ravi ajal on soovitav jälgida vererõhku. Kui Bromocriptin ravi ajal tekib vererõhu kõrgenemine, peab ravi lõpetama. Pillide (21+7) tabletivabal nädala ...

Loe edasi

Konisatsiooni ja valud emakas

Tere!
Loodan,et väga segaselt ei kirjuta...6 kuud tagasi tehti konisatsioon ja diagnoosiks jäi raske emakakaela düsplaasia. Samuti lasin nüüd teha vaktsiini gardasil. Kuida nüüd olen hakanud tundma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kaebused on iseloomulikud kuse- ja suguteede põletikule. Ka tupeseen põhjustab põletavat tunnet ja rohkenenud voolust. Sellisel juhul on vajalik teha analüüsid : testid emakakaelast ja soovitavalt ...

Loe edasi

Koposkoopia ja PAP test poole aasta pärast

Destembris 2016 oli tehtud kolposkoopia mille tulemuseks oli: Kolposkoopiale suunamise näidustus: LSIL Kolposkoopia: Diagnostiline ektoopia mõõdukas atüüpiline transformatsioon kl 2-3 suunas väike peenpunktiline ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Leid on kadunud, seega düsplaasiat uue analüüsi järgi ei ole, siiski igaksjuhuks uus tsütoloogia veelkord 6 kuu pärast. Düsplaasiad reeglina kaovadki, seega teatud muutusi jälgitakse.
DRKadastik

Loe edasi

menses

Tere

Mul on mure selline ,et viimased päevad olid mul 6 aprill. Nüüd mai kuus oleks pidanud algama päevad 4 mai . Tegin peale 4 mai-d kolm testi mis olid negatiivsed. Nüüd täna hakkas määrima ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on üsna tavaline probleem,et peale pillide lõpetamist jääb menstruatsioon umbes pooleks aastaks ebaregulaarseks. Kõige parem on lihtsalt oodata,et m.tsükkel ise reguleerub .Pregnacare on kompleksne ...

Loe edasi

lõputu mure

Põen pea kaks aastat pidevalt uroinfektsioone, tehtud korduvalt uriini külve, milles kasvnud vaheldumisi kolibakter ja enterokokk. Saanud iga kuu 1-3 antibiootikumi, millest osad enam ei mõju ja mõni leevendab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 59-aastane

On selge, et tegemist on üleminekuea östrogeendefitsiitse urogenitaalatroofiaga ehk lihtsamalt eesti keeles tupekuivusega ja ...

Loe edasi

Üleminekuiga või tõsine probleem?

Tere!
Sain just 52. Pöördusin 6. jaanuaril oma naistearsti poole murega, et päevad on väga ebaregulaarsed, kord nädalase vahega, kord veelgi vähem. Läbivaatusel arst midagi ei leidnud, saatis ultrahelisse. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Tegemist on üleminekueaga, kus naissuguhormoonide toime languse tõttu tekivad sageli menstruaaltsükli häired ja seetõttu vahel ka verejooksud.
Kaasajal püütakse vältida ...

Loe edasi

Emakakaelapolüübi eemaldamine ja tüsistused

Tere!
5.04 oli hüsteroskoopia ja polüpektoomia (eemaldati ca 2 cm polüüp emakakaelast) - seda tsükli 17. päeval. Teostati ilma narkoosita (arst soovitas võtta vaid ibuprofeni + paracetamol), oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Nagu kirjast selgub,tehti Teile hüsteroskoopia ja protseduuri ajal diagnoositi ka emakakaela polüüp 0,5 x2 cm .Iseenesest ei ole tegemist suure polüübiga,aga ilmselt asetses laial alusel,mistõttu ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi