Pidev veritsus 17.07.15 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere! Kaks pool nädalat tagasi lasin eemaldada Mirena spiraali, kuna mind häiris pidev määrimine (spiraali paigaldasin 2014 märts). Arst võttis ka Pap testi emakakaelalt, mis oli korras (hpv test samuti negatiivne). Paraku jäi aga emakakaelakanalisr proov saamata. Küll aga oli emakakael pisut põletikiline, mille tarvis sain kolm tupeküünalt. Veritsus ei ole kahjuks lõppenud ja määrimine on igapäevane või toimub ülepäeva. Kas see on normaalne ja seotud spiraali eemaldamisega või peaksin siiski uuesti arstile pöörduma, et teha täiendavaid analüüse? Suur tänu vastuse eest juba ette!

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 36-aastane.

Teil on õigus: pidevad määrimised on seotud ESS emakasisese süsteemi Mirenaga, sest tema kapsel sisaldab vaid üht hormooni, kollakeha hormooni, puudub vastandav hormoon nagu kombineeritud hormonaasete kontratseptiivide puhul.
Emaka kaela põletikud, tservitsiidid ja endotservitsiidid, esinevad sageli spiraalide korral, sest spiraali niitidele ladestuvad bakterid jm, häiritud on tupe normaalne mikrofloora, spiraalidega on sagedamini bakteriaalset vaginoosi jm.
Suure tõenäosusega probleemid lahenevad mõne kuu jooksul, kuid vahel läheb aega ka pool aastat, see on tavaline Mirena eemaldamise järge probleem.
Soovitan kindlasti vaktsineerida end emaka kaela vähki põhjustavate kõrge riski HPV viiruste vastu. Kui te ei soovi enam sünnitada, siis on võimalik munajuhad sulgeda või vasektoomia meestel.
Kui vajate teisest nõustamist või kontratseptsiooni nõustamist, on võimalik broneerida aeg vastuvõtule, hetkel olen puhkusel, tööl alates 23.07.

Galina Litter naistearst.ee
Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Rasestumisvastane implantaat ja tervis

Tere.

Mulle on paigaldatud rasestumisvastane implantaat 2015.a. juulis. Kuni 2016.a. juunikuuni oli menstruatsioon üsna tihedalt, korrapärane polnud, aga tihti iga kahe nädala tagant, vahest ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!

Teile on implantaat paigaldatud imetamise ajal. Tavapäraselt rinnaga toitmise perioodil menstruatsioone ei ole ja ka implantaadiga enamasti veritsused puuduvad. Menstruatsioonid taastuvad ...

Loe edasi

spiraal ja määrimine

Kas see on normaalne teie arvates ka...15.1.16 paigaldati mulle spiraal Fleree. 10päeva pärast algasid päevad päris vererohked ja kestsid 10 päeva,siis oli 5puhast päeva ja 10.2 hakkas määrima ja seda ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Fleree on hormoonspiraal ja vähene ebakorrapärane või harva ka pidev veritsus esimestel kuudel peale paigaldamist on väga sage kõrvaltoime. Sellist menstruatsioonide vahelist määrimist võib ...

Loe edasi

beebipillid ja päevad

Tere

Detsembris stressi, ebatervisliku toitumise jne tõttu jäi menstruatsioon peaaegu,et ära - ehk kestis ainult kaks päeva ja oli pruun veritsus. Jaanuaris kirjutati mulle pillid välja (mercilon). ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillega alustades on üheks sagedasemaks kõrvaltoimeks esimese paari kuu jooksul tekkiv ebakorrapärane vähene veritsus või harvem ka pidev määrimine. Sellisel juhul on soovitav pille skeemi ...

Loe edasi

hormoonspiraal mirena

Terev.2nädalat tagasi sai pandud spiraal mirena.Peale seda tekkisid ka probleemid ,kas just nuud sellest spiraalist kuid muus ei sa see ka olla kuna ennem ei olnud mingeid probleeme.Sümptomid siiis sellised:lpea ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Soovitan lasta emakasisene vahend eemaldada, kuna on tekkinud erinevaid kõrvaltoimeid. Tekkinud pidev veritsus küll paari kuu jooksul kaob, kuid kuna esineb rida teisi sümptoome, peaks spiraali ...

Loe edasi

Pikemaajaline veritsus

Tere! Pöördusin 27.03.14 oma günekoloogile mures,et jaanuarist peale on määrinud. Menstruatsiooniaega on päris raske öelda, sest täiesti ebakorrapäraselt on veritsus olnud küll tugevam, küll siis ainult ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Premenopausis on ebakorrapäraste ja pikkade veritsuste põhjuseks sageli munasarjade düsfunktsioon. Ja lugedes Teie selgitust tehtud uuringutest ja ravist võib väita, et veritsuste põhjus on ...

Loe edasi

Veritsus

2008.a paigaldati mulle Mirena spiraal (kuna oli pidev veritsus). Nüüd 15.10.2013 võeti see välja, möödus kaks nädalat ja oli tohutu verejooks. Helistasin arstile, ta ütles, et see on normaalne ja kirjutas ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Peale Mirena eemaldamist algavad tavapärased menstruatsioonid, kuna emaka limaskest taastub. Kui enne Mirena paigaldamist olid menstruatsioonid pikad ja vererohked, siis kordub eemaldamise ...

Loe edasi

Veritsus

Probleem on selles, et mul on tupest pidev veritsus. Ma võtsin SOS-pilli 25. juunil. 5 juulil hakkas määärima, 11. juulil hakkasid päevad ja peale seda on pidevalt määrinud. Vahel on voolus suurem vahel ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. SOS pillid võivad põhjustada tsüklihäireid ,mille foonil on võimalik ka rasetumine. hiljem. Kuigi rasedustest oli viimati negatiivne, soovitaks ikka minna arsti juurde ja teha verest test. Kui rasedust ...

Loe edasi

veritsus peale emakaeemaldust

Millest on tingitud veritsus? Op. ist on 3 nädalat möödas. Opereeriti kõhu kaudu.Ise olen 48 aastane.Kas on sisemised niidid lahti?Arstile saan 2 nädala pärast.

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Kui Teil on veritsus pöörduge koheselt kas ennast opereerinud arsti poole või valvekabinetti.
Tervitades Aire Sekavin

Loe edasi

Vereeritus logesti kasutamise ajal

Tere, minul on selline probleem, nimelt beebipillide Logest kasutamise ajal on jätkuvalt vereeritus sama mastaapne kui päevade ajalgi kogu pillide kasutamise aja vältel ja seda 2x21 päeva jooksul juba, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Kuna 2 kuu jooksul on olnud pidev veritsus, soovitan pille vahetada.
Veritsus on pillide kõrvalmõju.
dr. Seemen

Loe edasi

pikaajaline veritsus

Tere,
minu mure on selline: 13. juuni oli viimane kord kui mul päevad hakkasid pihta õigel ajal, järgmine periood oli aga juba 29. juuni (ise seostasin seda äkilist verejooksu tupeküünaldega, sest ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Arvan, et sellise pideva veritsuse üks põhjus võib olla pillid. Soovitan võtta pille edasi ilma 7 päevase pausita 2 kuud. Kui siis veritsused ei kao, soovitan hakata võtma 3-faasilisi pille( näit. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi