Pillid ja vaheveritsus 12.06.15 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!
Olen 33aastane, ei suitseta, vererõhk on normis. Mul on mure pidevate vaheveritsuste/määrimistega. Olen pille tarvitanud 15 aastat. Neist esimesed 8 aastat probleeme ei esinenud (kasutasin suurema osa ajast Jeanine pille). Seejärel tekkisid pidevad vaheveritsused, mistõttu katsetasin uusi pille, kuni leidsin pillid Qlaira (2010. aasta jaanuaris). Hoolimata nende tarvitamise alguses esinenud pikast määrimisest (u aasta), need meeldisid mulle ja lõpuks kadus ka määrimine. Vahepeal külastasin ka arsti, kes väitis, et kui määrimine ei sega, ei tähenda see midagi hullu. Tol korral ei olnud see ka probleem, sest määrimine ei olnud väga tihe ega rohke ning esines harva.
Nüüd, viimased pool aastat (alates jaanuarist 2015) on mul igal kuul olnud 2x kuus päevad, sest ma ei loeks neid enam määrimiseks, kuna need on vererohkemad ega ole alati pruunikat värvi määrimine, lisaks on see olnud päevade moodi vereerituse moodi, millega kaasneb ka alakõhuvalu, mõnel korral ka väiksemad (u 1 cm) vereklombid. Määrima hakkab nädal enne päevi, määrib kuni päevade alguseni, siis on päevade kord u 5-7 päeva (ei ole alati vererohked). Seega kaks nädalat on intiimelu üsna nullilähedane, lisaks ülejäänud kahel nädalal esineb mõnel päeval ka lühiajalist määrimist, mis on enamasti pruunikas. See segab tõsiselt intiimelu. Kas on midagi, mis võiks aidata?
Proovisin vahepeal ka teisi pille (2012. aastal uuesti Jeanine, seejärel Yasminelle ja 2013 kevadel Yaz), kui Qlairaga määrimine ei lakanud. Yaziga (kasutasin kaks kuud) tekkisid pikad vererohked päevad, mis mõnel korral olid ka üsna valulikud. Võimalik, et need olid tingitud müoomist, sest 2013. aastal avastas arst väikse müoomi (alla 5 cm). Kuna müoom muid kaebusi peale vererohkete päevade ei tekitanud ja uuesti Qlaira pillide võtmine taastas normaalsed päevad, ei pidanud arst vajalikuks seda opereerida. Määrimine vahelduva eduga jätkus, kuid käesoleva aasta algusest, jaanuarist 2015, tekkisid vaheveritsused regulaarselt igal kuul.
Kui pillid ära jätta, siis tõenäoliselt tähendab see müoomi tõttu taas vererohkeid päevi. Samas ei tahaks enam jälle uute pillidega katsetada, sest eelmisel korral need ei aidanud, miks peaks nüüd? Rase ei ole, ei ole varem olnud ega plaani ka, aborte ei ole ka olnud. Suguhaigusi ei ole. Viimane arsti külaskäik augustis 2014, siis oli kõik korras, müoom ei olnud kasvanud. Millised on võimalikud edasised käitumisvariandid?
Olen olnud püsisuhtes ühe partneriga 7a. Endometrioosi ei ole (lisan allpool oma näidud arstil käigust). Varem oli mul emakakaelahaavand ja käisin igal aastal kolposkoopias, kuid aastal 2010 see paranes iseseisvalt, vähemalt nii kinnitasid mulle arstid, et enam seda pole.
Aja arsti juurde sain juuli keskpaigaks. Kas on võimalik, et pillid ega üldse hormoonpreparaadid ei sobi mulle enam? Või mida teha?

Tänan

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere,te olete tõesti küllalt kaua võtnud pille. Üks põhjus olekski, et organism lihtsalt reageerib niiviisi. Parim soovitus oleks vahepeal sünnitada, aga nagu sain aru,te ei plaani seda. Suurema tõenäosusega on põhjuseks ikkagi müoom, läbimurde veritsus tekkinud pillide foonil. Kuna te ütlete, et muidu mensesed vererohked kui pille ei võta, seetõttu arvaksin nii. Kui operatsiooni te ei soovi, siis võiks soovitada Esmya tablett ravi müoomi tõttu. 80% naistest vähendab preparaat sõlme mõõtmeid . Esimene kuur oleks 3 kuud, siis on näha selle toimet. Ravi ajal mensest reeglina üldse pole. Täpsema info preparaadi kohta saate oma günekoloogi käest.DRKadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Munasarjatsüsti pahaloomulisus

Tere!

Selle aasta veebruaris avastati paremas munasarjas tsüst (cyst -2,55), mille raviks määrati pooleks aastaks Yarina pillid. Võtsin pille üks kuu ning seejärel lõpetasin, sest terve ühe ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Andmetest selgub, et olete 28-aastane.
Vastused:
1) Ca 125 tulemuseks on 48.3 (referentsväärtuseks <30.0), see uuring ei sobi sõeluuringuks, suure tõenäosusega ei ole ...

Loe edasi

ebaregulaarne menstruatsioon

Tere!
Olen 33 a.ja siiani on mul päevadega olnud kõik korras.Päevad on umbes 7 päeva ja 29 päevaste tsüklitega.Okt.ja nov. vahel oli21 päeva ja nüüd vahe 34 päeva.Päevad kestsid 7 päeva ja vahe ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Ellen!
Menstruaaltsüklid 21.-35. päeva kuuluvad normi hulka ja ei vaja ravi.
Vahel võib olla veritsust ovulatsiooni ajal, mis ise möödub ja samuti ei vaja ravi.
Selleks, et ...

Loe edasi

vaheveritsus

Tere! Olen 26-aastane kindlas suhtes neiu, kes pole sünnitanud. Siiani olen olnud hea tervisega ja probleeme pole eriti olnud. Nüüd aga on tekkinud mure, sest umbes pool aasta on mul olnud menstruatsioonivahelisi ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kuna orgaanilist põhjust ei ole leitud,on häire ilmselt mööduv ja alati ei ole ravi vajalik.Vahevereeritusega naistel on östrogeeniproduktsioon üldiselt piisav ja see põhjustab emaka limaskesta paksenemise.Kuna ...

Loe edasi

Menstruatsioon.

Tervist proua doktor.
Olen 28a vana üks partner,pole sünnitanud.Tsükkel pole olnud enne tabletide kasutamist regulaarne.
Lasin kirjutada oma naistearstil välja loette tabletid.Olen neid tarvitanud ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud J.!
Kui tarvitasite pille õigesti, ei oksendanud ega Teil ei esinenenud kõhulahtisust, siis on tablettide toime 100%-line.
Vaheveritsus võib tekkida ka põletike rtõttu.
Ka ...

Loe edasi

Rasestumisvastased pillid

Olen 6 kuud tarvitanud tablette logest ja need kirjutas mulle välja perearst.Mure nüüd selline,et olen lugenud mitmest kohast,et pillid võivad igasuguse isu seksi vastu ära võtta,siis minuga ongi see ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Kõik pillid võivad tõepoolest langetada libidot. Võite proovida ka teisi , erineva hormooni annusega pille. Suhteliselt vähe kõrvaltoimeid on Jeanine pillidel.
Tervitades Aire Sekavin

Loe edasi

antibiootikumid ja pillid

Tere
Perearst määras mulle Ospamoxi kuuri, võtan ka Mirellet, kas peaks lisaks kasutama mingit rasedusvastast vahendit ja kui siis kui kaua?

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Kondoomi peaksite kasutama sugulisel teel levivate haiguste ärahoidmiseks ja siis, kui ravimite koostoimel tekib vaheveritsus.

Loe edasi

tsükkli probleem

Tere!
Olen 19 aastane tüdruk.Ebakorrapärase tsükkli tõttu hakkasin ma 17 aastaselt tarvitama Tri - regoli, mu tsükkel muutus korrapäraseks.Nüüd vahetati mul tabletid Logesti peale , kuna tahtsin ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Need antibeebipillid on erineva koostisega. Peaksite informeerime oma raviarsti ja vajadusel on võimalik määrata tabletid, mis probleemi kõrvaldavad.

Loe edasi

RASESTUSVASTASED VAHENDID

Olen 39 aastane naine, mida soovitate.

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Kui olete sünnitanud, sobib rasestumisvastase vahendina emakasisene vahend ( hormonaalne või vaskne spiraal) või pillid.
Kui olete suitsetaja, siis pillid ei sobi.
dr.Seemen

Loe edasi

Rasestumisvastased pillid

Tervist!

Mul on selline küsimus, et mille järgi üldse määratakse erinevaid tablette? Aasta tagasi palusin naistearstilt endale esmakordselt pille ja ilma täiendavate küsimusteta kirjutati mulle ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

On olemas ühefaasilised pillid noortele madalaima hormooni sisaldusega ja mitmefaasilised pisut suurema hormoonisisaldusega. Osad ühefaasilised pillid on ka pisut kõrgema hormooni väärtusega. Ühefaasilised ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi