Liigne karvakasv naisel 27.11.14 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Probleem siis selles, et olen tõeliselt hädas liigse karvakasvuga. Endrokrinoloogi juures olen käinud, tema meelest oli kõik normi piires (kuigi ütles, et meessuguhormoone on natukene rohkem, kui peaks, aga mitte nii palju, et tekitaks karvakasvu).Mainiks ära ka selle, et ülekaaluline ma ei ole. Günekoloogi juures olen käinud, on diagnoositud polütsüstilised munasarjad. Temapoolne ravi on see, et olen ca aasta võtnud Diane 35 pille. Ta ütles, et väga korrast ära ei saa hormoonid olla, sest jäin poolteist aastat tagasi rasedaks, ei sünnitanud. Käskis vahatada ja õnnelik olla, aitäh :(
Probleem ise mõjub juba psüühikale-seksiisu ei ole, ei lase inimesi endale lähedale, igasugune enesehinnang ja naiselikkus on hävinud. Tööl käies absoluutselt igal homikul pean lõuga, kaela, ülahuult ja põski raseerima. Sellega olen enda naha kaelal juba ka korralikult ära rikkunud. (igapäevane raseerimine on kestnud umbes 2-3 aastat ).
Vahatamine/laser ei tule minu puhul kõne allagi-kuidas ma lähen tööle, habe ees.
Lugesin internetist kreemi kohta nimega Vaniqa. Retseptiravim, kuid nagu aru sain, Eestis ei müüda. Kuid kas on mingeid sarnaseid tooteid, mis sisaldaks seda ainet eflornitiin?
Ja mida ma oma naistearstilt või endrokrinoloogilt või ükskõik milliselt arstilt paluma/nõudma peaks, et mida ette võtta? Kuna probleem on mulle ebamugav, ei suuda ka lõpmatuseni käia arstide juures, kes lihtsalt ütlevad, et see onsinu eripära, et õpi elama sellega. No ei ole, see on haigus, ja midagi peaks saama ju teha?Kompleksid sellepärast on juba nii suured, et igasugune eluisu hakkab otsa saama.

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere!
Liigse karvakasvu põhjus pole alati munasarjade töö häire (PCO) , vaid on sageli seotud karvafolliikli suurenenud tundlikkusega meessuguhormoonidele. Hirsutismi e. liigse karvakasvu ravis kasutatakse hormoonpreparaatidest meessuguhormoone pärssiva toimega tsüproteroonatsetaati, mis on Diane 35 koostises. Efekti saavuatamiseks tuleks ravi teha aastaid. Samas pole see efekt alati piisav ja ravi katkestamisel karvakasv taas suureneb. Ühtegi hormoonpreparaati või mõnda teist imerohtu, mis peataks lõplikult karvakasvu, kahjuks ei ole. Vaniqa kreem on tõesti uus paikne karvakasvu vähendav preparaat, mida aga Eestis saadaval veel pole ja seetõttu puudub ka kogemus.
Mitmed kliinikud pakuvad erinevaid protseduure karvakasvu pidurdamiseks. Soovitan IPL fotoepilatsiooni või laser-epilatsiooni. IPL protseduuri tulemusena karvafolliikel kahjustatakse ja karvakasv pidurdub. Rohkem informatsiooni IPL kohta saab küsida laser- ja fotoepilatsioone teostavatest erakliinikutest või dermatoloogilt.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Liigne karvakasv või hirsutism

Tere! Minu probleem on liigne karvakasv näol. Käisin teie vastuvõtul 2010 ja 2011 aastal liigse kehakaalu pärast. 2011 alguses sain kehakaalu küll langema, kuid käin uuesti lapseootele ja 2011 detsembris ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Te olete känud väga heade spetsialistide juures. Hormoonide interpreteerimine on ikka ühesugune - kas on normi variant või mitte .Liigne kehakaal ja lisaks veel näol rohke karvakasv on piisav põhjus ...

Loe edasi

Liigne karvakasv

Tere!
Olen ise 28 aastane ühe tütre ema. Mure on selline, et olin juba lapsena teistest karvasem, kuid koos menstruatsiooni algusega muutus karvakasv tihedamaks tumedamaks ja karvad kasvasid pikemaks. ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Võiks arvata,etTeil on tegemist hereditaarse e.kaasasündinud karvakasvuga,seetõttu ei oska ka soovitada ,mida teha,et lapse karvakasv ei intensiivistuks.Kuna laps on praegu ainult 6 aastane,siis ei ...

Loe edasi

Liigne karvakasv

Mind on ammu huvitanud, millest on tingitud liigne karvakasv naistel? Mul on liigne karvakasv, paaril viimasel aastal on see minigil määral suurenenud ja see tohutult segab mind.

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Võib olla on Teie karvakasv juba geneetiliselt veidi suurem kui teistel.Liigne karvakasv on suhteline ja subjektiivne mõiste.Oleks vaja määrata Teie vereseerumis hormoonide sisaldus ja siis otsustada,kas ...

Loe edasi

karvakasv

Tere!

Minul on probleemiks liigne karvakasv. Lisaks kätele, jalgadele kasvavad karvad ka rinnanibudele. Endokrinoloogi poolt tehtud analüüsid on olnud korras. Kas see on hormonaalhäire ja ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!
Kui endokrinoloogi poolt tehtud analüüsid olid korras, siis järelikult see pole hormonaalne häire. Seega ei mõjusta liigne karvakasv Teie rasestumist!

Loe edasi

beebipillid

Sooviksin leida endale sobivaid antibeebipille, konkreetsemalt ühefaasilisi kombineeritud. Hiljuti ka lugesin nende kohta, aga nimetuse järgi ei oska perearstile öelda, mida vajan, et retsepti küsida. ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere Piret
Kõiki monofaasilisi pille võib kasutada soovi korral ilma vaheaegadeta. Mõnel naisel tekib siiski mõnikord teatud aja möödudes vaheveritsusi. Kui Teile tundub, et olete viimasel ajal muutunud ...

Loe edasi

Liigne karvakasv

Tere, ma sooviks teada, kas peaksin selle probleemiga pöörduma günekoloogi või kellegi teise poole?

Ette tänades!

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Soovitaksin teil pöörduda endokrinoloogi poole, kes määrab teie meessuguhormoonide taseme.

Loe edasi

hormoonravi

LP. dr. Litter



Mul on mure. Nimelt uuringutega avastati, et mul on veres testosterooni tase lubatust suurem. Kas sellest võib olla tingitud liigne karvakasv näol , rindade ümbruses ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Tere Mari-Liis!

Testosterooni tõusust on tingitud liigne karvakasv. Seda on võimalik ravida.

Ravimid ja annused on erinevad.

Pöörduge kindlasi naistearstile.

Loe edasi

Liigne karvakasv

Tere!

Olen 20 aastane neiu ning mulle valmistab muret liigne karvakasv. Viimasel ajal olen märganud, et alakõhu piirkonda on ilmunud karvad. Praegu pole karvad tugevad ning on vähemärgatavad, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Kui menstruatsioon on korrapärane ja muid mehelikkusetunnuseid ei esine,arvan,et tegemist on organismi omapäraga e.hereditaarse hüpertrihhoosiga.Kui Teile see probleem siiski muret teeb,soovitan Teil pöörduda ...

Loe edasi

hormoonid

Kui naisterahval testosterooni tase veres on üle viie, kas see on väga kõrge ja kas seda peaks ravima. Milline ravi tulemus on, kas hormoonide tase siis langeb mõne aja pärast?

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Naise vereringes olevad androgeenid on pärit munasarjadest ja neerupealistest ning osalt perifeersetest kudedest. Tähtsaim androgeen on testosteroon. Tütarlapse somaatilise puberteedimuutusete tekke eelduseks ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi