Peale hüsterektoomiat 06.08.14 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!
Paluksin Teie arvamust.
3 nädalat tagasi tehti mulle avatud lõikusel hüsterektoomia, võeti ära ka emakakael ja munajuhad. Teisel päeval peale oppi tõusid veres põletikumarkerid ( CRP 108), temp.37,6, määrati antibiootikumiravi. Kaks päeva sain veenisiseselt, kodus 5 päeva tablettidena (zinnat). Kõht oli katsudes väga valus, lisaks gaasivalud. Mul on ka krooniline gastriit, mis halvendab asja. Vahetult enne oppi tegin läbi kolmikravi. Kaks nädalat peale oppi läksin oma günekoloogile ennast näitama. Talle ei meeldinud, et kõht on turses, valus ja pinges. Lisaks nõrkus ja vahel käib pea ringi. Määras uue antibiootikumikuuri (ciprinol).Täisveres oli kõik korras, ainult PLT oli tõusnud 445 peale. CRP analüüsi sain teha alles 3 päeva hiljem, see oli 0,07. Samal päeval tehtud veres oli PLT 413, Hgb 139, Hct 42. Arst ütles, et veri on paks ja peaksin rohkem jooma, rohkem ei kommenteerinud. Joon 1,5-2l vett päevas. Ükskõik mida ma söön või joon, kohe on kõht punnis. Jalutan iga päev, valu on järele andnud, ainult selg väsib hästi kiiresti. Minu küsimused:
1) Millest võib olla tingitud PLT tõus - eelnevalt pole kunagi sellist probleemi olnud, haiglas olid näidud 189-208 , 4 päeva süstiti verevedeldajat? Kas võib olla trombioht?
2) Kas kõhu turse ja valulikkus on peale 3 nädalat loomulik ?
3) Mida saaksin paranemiseks ise veel teha ja mida teha ei tohiks? Kas kummardada ja vahel kükitada tohib?
Tänusõnad juba ette!

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere!

Normaalne trombotsüütide arv on 150-450*10/9/l ja hematokrit 37-47%, seega on analüüsid normi piires. Trombotsüütide arvu muutuse üks põhjustest on antibiootikumidega ravi. Tromboosi profülaktikaks saite operatsiooni järgselt antikoagulant ravi, seega pole alust karta trombiohtu. Hüsterektoomia järgne taastumine võib kesta 4-8 nädalat ja on väga individuaalne.. Gaasivalud on sellise operatsiooni järgselt sage probleem. Hoolikalt tuleb jälgida toitumist ja liikuda rohkem, vajadusel kasutada Espumisani ja Sorbexit. Kuna olete saanud mitu ravikuuri antibiootikumidega, kasutage probiootikume ( näiteks Lactoseven). Operatsioonist on möödunud piisav aeg, kummarrdamine ja kükitamine pole keelatud, kõike tuleb teha oma enesetunde järgi. Raskuste tõstmine pole lubatud. Kindlasti peate veel kord antibiootikumidega ravi järgselt oma arsti poole pöörduma.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Duphaston

Lõpetasin pillide võtmise 2017. juulis ja olen püüdnud sellest ajast rasestuda. Kuna mu tsükkel on ebaregulaarne (45-60 päeva), siis määrati mulle Duphastoni 2x päevas tsükli 16.-25. päevani 4 kuud. Ühe ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See,et varem oli ovulatsioon m.tsükli 20-24 päeval ei pruugi praegu nii olla.
Palun ostke ovulatsioonitestid ja mõõtke m.tsükli 11-15 päevani ovulatsiooni.Kui ovulatsiooniaeg on muutunud ,siis ...

Loe edasi

HPV DNA

здравствуйтею Делала медикаментозный аборт. взяли анализы. HVP DNA -positiivne , tüüp 51. означает ли это что у меня рак шейки матки, 1,5 года назад делали только РАР тест был в порядке, остальные анализы ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 36-aastane

Saan aru, et HPV positiivne kõrge riski tüüp 51 on leitud juhuleiuna. 35-aastasdelt pidite tegema PAP sõeluuringu. Kas olete ...

Loe edasi

Päevad 3 päeva

Tere, olen 25 aastane naine ja hetkel rändan Austraalias ringi ( praeguseks 4 kuud) ja köik on uus ja uued tööd jne. Viimati käisin naistearsti juures aasta tagasi ja kõik oli korras, koguaeg on olnud. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Menstruatsioonitsükkel on regulaarne, kuid vere hulk on väiksem. Ma ei näe põhjust muretsemiseks. Sellise muutuse põhjuseks on hormonaalsed muutused organismis, mis on omakorda seotud stress-hormoonidega. ...

Loe edasi

Pillid

Tere!

Lükkasin just puhkusega seoses päevad edasi, võttes siis kaks pakki järjest. Hetkel on teise paki esimene nädal ning päevad jäid ära kuid hakkas nö määrima. Seega kuna hetkel see mu ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere !Niisugune ilma vaheajata tablettide võtmine on siiski õigem variant.See,et praegu esneb vahevereeritus ei tähenda seda ,et nüüd jääbki määrima.Võtke ikka aktiivseid tablette ilma vaheajata ja kui ...

Loe edasi

Lyndinette pillid

Hakkasin kuskil 4 kuud tagasi beebipille võtma ja nüüd olen tähele pannud et juuksed on väga õhukeseks jäänud. Kas see võib olla tingitud beebipillidest? Alustasin just uue lehega kuid otsustasin et peaksin ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere, Ûliharva pöhjustavad bifaasilised rasestumisvastased preperaadid nimetatud kaebusi,kui Teil.Vôtke siiski k a neljas origiaal ära,vaatamata juuste väljalangemisele.Soovitan teil tarviada EVONIA ...

Loe edasi

Mis minuga toimub?

Tere!
Olen 28 a naine ( sünnitanud 2 last ,olnud 2 aborti)
Nüüd pole olnud 5 kuud menstruatsiooni ja erakorralises käies atlas arst et emaka limaskest õhuke ja sinakas .Tegi vereanalyysi see ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Menstruatsioonide ärajäämise põhjuseid on erinevaid. Põhjuseks võivad olla suur emotsionaalne stress või füüsiline koormus, kiire kaalu langus, ravimid; munasarjade, kilpnäärme või neerupealise ...

Loe edasi

Pap test korrast ära

Tere, mul oli vahekorra järgne veritsus paaril korral mille tõttu pöördusin arsti juurde. Lisaks oli mul ka pikalt voolus korrast ära (vesine) Tundus et on mingi põletikuga tegemist. Kunagi kasutasin piimhappebakteri ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud K.
andmetest selgub, et olete 27-aastane.

Emaka kaela pindmisel, tupepoolsel lameepiteelil on muutused HSIL (ingl high-grade squamous intraepithelial lesion) ‒kõrge astme ...

Loe edasi

Punnid

Tere, mul on tupe peale tekkinud punnid. Eile raseerides tõmbasin katki ja verd tuli korralikult, need on olnud kuskil 1-2 kuud. Punnid ei sügele, ei ole valusad, ei puneta. Mis need vōiksid olla? Lisan ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 18-aastane

Foto järgi võiks oletada, et tegemist on: Teaduslik nimi: Molluscum contagiosum virus ehk siis eesti keeles Nakkuslikud molluskid.
Loe edasi

Päevad jäävad ära

Tere! Selline mure, et päevi pole olnud juba 10 kuud. Enne seda võtsin beebipille, mille võtmise ajal nad küll olid, kuid siiski vähese veritsusega. Tegelikult on see menstruaaltsükkel olnud terve elu ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Menstruatsioonide taastumiseks on kõigepealt vajalik saavutada normaalkaal. Sealjuures on väga oluline osa tervislikul toitumisel ja selles osas soovitan pöörduda konsultatsiooniks toitumisnõustaja ...

Loe edasi

U.parvum ja M.hominis on positiivsed

Tere
Käisin kolmapäeval naistearsti juures seoses B.näärme tsüstiga.
Tsüst tuli, läks ise katki ja jooksis tühjaks- arst kinnitas ka seda.
Aga nii igaks juhuks ta võttis ka mingid proovid.

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, teie Bartoliini näärme põletik seotud klamüüdia infektsiooniga, mis on sugulisel teel leviv haigus. Peate ravi saama ja ka teie partner peab minema meestearsti juurde või veneroloogi juurde. DRKadastik

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi