mida teha? 17.02.02 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere! Kui on voimalik, palun aidake mind. Nimelt minu probleemiks on pidevad alakohu valud. Mul on eemaldatud 5 aastat taasi parem munasari ja ka pool munasrast, kuna mul oli tsyst. Hiljem tuli mul tsyst ikka vasakusse munasarja ja kaisin pea igal kuul punkteerimisel. 2 kuud tagasi oli abort ja nyyd hakkasid paevad, aga vaga valulikud ja vaga,vaga vererohked. Kas see on normaalne. Kuna elan valjaspool eestit juba 3 aastat, pole suutnud siin gynekoloogile selgeks teha, mis mind hairib ja jne.

Kuna selgus, et tsyst oli vahepeal ara kadunud, siis arvasin, et muretsemiseks pole pohjust. Nyyd aga tugevad valud ja tundub, et oleks nagu mgarik vasemal pool, ehhki tsysti ju enam pole. Kas see on normaalne jakas on voimalik, et tsystist areneb moni halvaloomuline kasvaja, mida arst ei saa katsudes, silmaga tuvastada?

kas peale aborti vererohke ja valulik menses on normaalne? tavaliselt on mul menses valulik, kuid mitte vererohke.

Mida peaksin tegema?

Kuidas peaksin arstile seletama oma muredest?

Lisan, et mu vanus 21 ja, et mingeid poletikke hetkel ei esine. Tanan.



Ette tanades ja siit Hispaaniast tervisi saates Jane

Arst vastas:

dr Aire Sekavin

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Tähe Erakliinik

Tere Jane.

Esimene menses peale aborti võib tõepoolest olla tavapärasest erineva vereeritusega. Seda enam ,kui Teie menses taastus alles 2 kuud peale raseduse katkestamist. Vererohke ja valuline menses võib olla aga tingitud ka emakapõletikust.

Munasarja tsüste on mitmesuguseid. Ilma teadmata, milline oli tsüsti histoloogia ei oska Teile vastata. Kindlalt healoomulised tsüstid tavapäraselt pahaloomuliseks ei lähe.

Peaksite siiski kindluse mõttes tegema ultraheli uuringu, et välistada uuesti munasarja tsüsti teke. Kui tugevnenud valulikkus algas umbes 2 nädalat peale mensest, on võimalik ,et tegu on ovulatsiooni ajaga. Te olete 21 aastane ja Teil on ainult osa vasemast munasarjast. Soovitan kindlasti kasutada rasestumisvastaseid vahendeid, et vältida soovimatut rasedust. Soovitavalt pille, et vältida munasarja funktsionaalsete tsüstide teket, samuti vähendab pillide kasutamine menstruatsiooniaegset valulikkust.

Tervitades Aire Sekavin

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Õrnad torked

Tere! Mure selline et üle nädala juba paremal pool kõhus õrnad torked aeg ajalt, menses hakkas ka nüüd aga torked siiani vahepeal kaovad ja siis jälle. Novembris oli tsüst aga ei mäleta kummal pool, kas ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Vastab tõele: "Õrnad torked" ei ole kindlasti eluohtlik seisund ja EMO välistas ägeda pimesoole põletiku jm operatsiooni vajavad ...

Loe edasi

Duphaston

Lõpetasin pillide võtmise 2017. juulis ja olen püüdnud sellest ajast rasestuda. Kuna mu tsükkel on ebaregulaarne (45-60 päeva), siis määrati mulle Duphastoni 2x päevas tsükli 16.-25. päevani 4 kuud. Ühe ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See,et varem oli ovulatsioon m.tsükli 20-24 päeval ei pruugi praegu nii olla.
Palun ostke ovulatsioonitestid ja mõõtke m.tsükli 11-15 päevani ovulatsiooni.Kui ovulatsiooniaeg on muutunud ,siis ...

Loe edasi

HPV DNA

здравствуйтею Делала медикаментозный аборт. взяли анализы. HVP DNA -positiivne , tüüp 51. означает ли это что у меня рак шейки матки, 1,5 года назад делали только РАР тест был в порядке, остальные анализы ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 36-aastane

Saan aru, et HPV positiivne kõrge riski tüüp 51 on leitud juhuleiuna. 35-aastasdelt pidite tegema PAP sõeluuringu. Kas olete ...

Loe edasi

Päevad 3 päeva

Tere, olen 25 aastane naine ja hetkel rändan Austraalias ringi ( praeguseks 4 kuud) ja köik on uus ja uued tööd jne. Viimati käisin naistearsti juures aasta tagasi ja kõik oli korras, koguaeg on olnud. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Menstruatsioonitsükkel on regulaarne, kuid vere hulk on väiksem. Ma ei näe põhjust muretsemiseks. Sellise muutuse põhjuseks on hormonaalsed muutused organismis, mis on omakorda seotud stress-hormoonidega. ...

Loe edasi

Pillid

Tere!

Lükkasin just puhkusega seoses päevad edasi, võttes siis kaks pakki järjest. Hetkel on teise paki esimene nädal ning päevad jäid ära kuid hakkas nö määrima. Seega kuna hetkel see mu ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere !Niisugune ilma vaheajata tablettide võtmine on siiski õigem variant.See,et praegu esneb vahevereeritus ei tähenda seda ,et nüüd jääbki määrima.Võtke ikka aktiivseid tablette ilma vaheajata ja kui ...

Loe edasi

Lyndinette pillid

Hakkasin kuskil 4 kuud tagasi beebipille võtma ja nüüd olen tähele pannud et juuksed on väga õhukeseks jäänud. Kas see võib olla tingitud beebipillidest? Alustasin just uue lehega kuid otsustasin et peaksin ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere, Ûliharva pöhjustavad bifaasilised rasestumisvastased preperaadid nimetatud kaebusi,kui Teil.Vôtke siiski k a neljas origiaal ära,vaatamata juuste väljalangemisele.Soovitan teil tarviada EVONIA ...

Loe edasi

Mis minuga toimub?

Tere!
Olen 28 a naine ( sünnitanud 2 last ,olnud 2 aborti)
Nüüd pole olnud 5 kuud menstruatsiooni ja erakorralises käies atlas arst et emaka limaskest õhuke ja sinakas .Tegi vereanalyysi see ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Menstruatsioonide ärajäämise põhjuseid on erinevaid. Põhjuseks võivad olla suur emotsionaalne stress või füüsiline koormus, kiire kaalu langus, ravimid; munasarjade, kilpnäärme või neerupealise ...

Loe edasi

Pap test korrast ära

Tere, mul oli vahekorra järgne veritsus paaril korral mille tõttu pöördusin arsti juurde. Lisaks oli mul ka pikalt voolus korrast ära (vesine) Tundus et on mingi põletikuga tegemist. Kunagi kasutasin piimhappebakteri ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud K.
andmetest selgub, et olete 27-aastane.

Emaka kaela pindmisel, tupepoolsel lameepiteelil on muutused HSIL (ingl high-grade squamous intraepithelial lesion) ‒kõrge astme ...

Loe edasi

Punnid

Tere, mul on tupe peale tekkinud punnid. Eile raseerides tõmbasin katki ja verd tuli korralikult, need on olnud kuskil 1-2 kuud. Punnid ei sügele, ei ole valusad, ei puneta. Mis need vōiksid olla? Lisan ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 18-aastane

Foto järgi võiks oletada, et tegemist on: Teaduslik nimi: Molluscum contagiosum virus ehk siis eesti keeles Nakkuslikud molluskid.
Loe edasi

Päevad jäävad ära

Tere! Selline mure, et päevi pole olnud juba 10 kuud. Enne seda võtsin beebipille, mille võtmise ajal nad küll olid, kuid siiski vähese veritsusega. Tegelikult on see menstruaaltsükkel olnud terve elu ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Menstruatsioonide taastumiseks on kõigepealt vajalik saavutada normaalkaal. Sealjuures on väga oluline osa tervislikul toitumisel ja selles osas soovitan pöörduda konsultatsiooniks toitumisnõustaja ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi