Mungapipra tablettide kasutamine 16.03.14 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Kui kaua tohib järjest mungapipart kasutada?
Hakkasin möödunud aasta oktoobris mungapipart võtma, kuna päevade eelsel ajal läks akne täiesti käest ära, ärritusin kergesti, esimesel menstruatsioonipäeval oli tugev kõhuvalu.
Mungapiprast sain olulist abi nii näonahale (akne rahunes, tekkisid üksikud väikesed punnid päevade eel lõua piirkonnas) kui meeleolule (ärrituvus kadus täiesti), jäi vaid esimese päeva kõhuvalu ja sõltuvalt korrast kasutan ikka valuvaigistit (Ibumetin) 1 - 3 x esimesel menstruatsiooni päeval.
Märtsis sai 5 kuud mungapipart võetud ja jätsin nädal tagasi tabletid ära.
Kohe läks näonahk märgatavalt halvemaks. Kuna lähiajal on päevad algamas, olen taas närviline ja ärritun tühiasjade peale. Kas tablettide lõpetamine võib koheselt nii mõjuda ja kaua võib neid järjest kasutada?

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere!
Mungapipar ei tee organismile kahju ja seda võib kasutada edasi. Konkreetset piirangut pole kehtestatud. Siiski soovitan proovida paar kuud kasutada seda madalamas doosis, näiteks üle päeva, ja kui efekt on piisav, siis võib nii jätkata. Valulikku mentruatsiooni, aknet ja prementruaalset sündroomi ( ärrituvus jt) saab väga efektiivselt leevendada ka kombineeritud hormonaalsete rasestumisvastaste vahendite ( pillid, tuperõngas, plaaster) kasutamisega. Seega edaspidi, kui soovite hakata kasutama efektiivset rasestumisvastast vahendit, siis saate lisaks lahenduse kõikidele nendele probleemidele.
Heade soovidega,
dr.K.Seidelberg

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

tsüklihäired

Tere!
Olen 37 aastane 2 last sünnitanud naine. Võtan aastaid antibeebipille Cilest. Päevad on alati olnud korrapärased. Nüüd aga tekkis tablettide võtmise 12 päeval veritsus, mis on sarnane korrapäraselt ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
Pillide korrapärane võtmine kindlustab rasestumisvastase kaitse, ka juhul kui tekib tsükli keskel veritus. Veritsuse põhjus võib olla näiteks mõne teise ravimi kasutamine või unustatud pill ...

Loe edasi

tabletid

Küsin sellist asja - kui rasestumisvastaste tablettide võtmise ajal tekib kahtlus rasestumisest, kas meil müügilolevad rasedustestid näitavad rasedust kohe tabletivabal perioodil, või vähemalt järgmise ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere Eve.
Kui kasutate rasestumisvastaseid tablette instruktsiooni järgi on rasestumise võimalus väga väike. Rasedustestid näitavad juba 11 päeva vanust rasedust. Teadaolevalt ei põhjusta rasedusvastaste ...

Loe edasi

logest

Varem kunagi pole kasutanud ühtegi hormonaalselt vahendid . Alustan Logesti võtmist.Kui kaua pean kasutama lisaks muid rasestumisvastaseid vahendeid? Kuna kaob rasestumise võimalus? Kas Logesti kasutamine ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere Svetlana.
Logesti rasestumisvastane toime algab kohe kui alustate pillide kasutamist. Oluline on, et alustaksite mensese esimesest päevast ja võtaksite tablette enam vähem samal kellaajal. Sellisel ...

Loe edasi

allergia

Tere!

Kas põhimõtteliselt võib esineda sellist nähtust nagu allergia sperma vastu? Kuigi kasutan Logestit, on parem kui seemnepurse toimub nö. väljaspool minu keha. Vastasel juhul on mõni seenhaigus ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Ma arvan,et ka partnerit peaks kontrollima seenhaiguse suhtes,ilmselt on tegemist reinfektsiooniga.Ka rasestumisvastaste tablettide kasutamine suurendab pärmseene esinemust.

Loe edasi

mis see on???

Tere. Olen 19 aastane neiu ja olen poolteist aastat elanud suguelu ainult ühe partneriga. Mul on ka valge voolus, kuid lisaks sellele umbes kolm kuud tagasi tuli mul tupest rohket kollakas-rohekat voolust, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kirjelduse järgi võiks Teil tõepoolest tegemist olla seenhaigusega.Pärmseente poolt tekitavate põletike esinemus on tõusnud ja selle põhjuseks on laialdasem antibiootikumide kasutamine.Teised soodustavad ...

Loe edasi

valulikud rinnad

Tere!

Mul oleks selline küsimus, kas see on normaalne, et peale ovulutsiooni muutuvad kohe rinnad valulikuks? Ja see kestab nii menstruatsioonini välja. Vahel juhtub ka, et ovulutsiooni ajal ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Ovulatsiooniaegse vereerituse põhjuseks peetakse kohe munaraku vabanemise järel tekkivat vere östrogeenisisalduse järsku langust. Tegemist on füsioloogilise ilminguga,mis ei vaja ravi.Ka premenstruaalne ...

Loe edasi

beebipillid

Selline küsimus, et kas antibeebipillide kasutamine võib mõjutada huvi seksuaalelu vastu. Olen enda juures tähele pannud, et pärast tablettide võtma hakkamist (kasutan Merciloni), puudub igasugune huvi ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Kahjuks on see tõesti nii,et hormonaalsed rasestumisvastased tabletid põhjustavad sageli kõrvaltoimena libiido nõrgenemist.Konsulteerige oma günekoloogiga ja võib-olla proovida mõnda teist kontratseptiivumit ...

Loe edasi

Seenhaigus

Olen 24 a naine, keda vaevab seenhaigus(kandidoos) juba mitu aastat. Varem ägenes ta aastas nii paar-kolm korda, aga nüüd viimased paar kuud olen

pidanud kogu aegu kreemi(gynopevaruli) kasutama. ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere Aire! Pärmseente poolt tekitavate põletike esinemus on tõusnud ja selle põhjusekson laialdasem antibiootikumide kasutamine. Teised soodustavad faktorid on rasestumisvastaste tablettide kasutamine,immunodefitsiidiseisundid ...

Loe edasi

tupeseen

Tere! Olen 22 aastane ja tupeseen vaevab mind juba umbes 8 aastat. Minu günekoloog on raviks kirjutanud clotrimazoli ja gynotaktarini küünlaid Abi pole olnud ja muud ta ei nõustu kirjutama. Ütleb, et see ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Pärmseente poolt tekitavate põletike esinemus on tõusnud ja selle põhjuseks on laialdasem antibiootikumide kasutamine. Teised soodustavad faktorid on rasestumisvastaste tablettide kasutamine ja kemikaalide ...

Loe edasi

rasetumisvastased tabl.

Tere!

Kasutan juba 2 aastat Logesti ja umbes kord kolme kuu jooksul on mul soor, võib olla parem panna spiraal. Olen 21 aastat vana, abielus.

Aitäh!

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Pärmseente poolt tekitavate põletike esinemus on tõusnud ja selle põhjuseks on laialdasem antibiootikumide kasutamine. Teised soodustavad faktorid on rasedus, rasestumisvastaste tablettide kasutamine ning ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi