Antibeebipillid 20.01.14 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!

Probleem järgmine:

Olen 23 aastane, rase ei ole kunagi olnud, menstruatsioon algas 12aastaselt. 2013. august läksin günekoloogi juurde, kuna PMS-sündroom ja sellega kaasnevad väga tugevad kõhuvalud (mõni kuu valutab 6 päeva järjest, mõni kuu ainult 1 päev), ebaregulaarne tsükkel alates menstruatsiooni algusest ja viimased kolm kuud menstruatsiooni ei olnud. Tehti vereanalüüs, mis näitas, et stressihormooni tase on 2x kõrgem lubatust. Määrati pillid - Jeanine. Kunagi varem ei olnud pille tarbinud. Nüüdseks olen pool aastat pille võtnud ja terve see aeg on olnud järgmised kaebused (panin enda seisukohalt tähtsuse järjekorda):

1) Libiido langus - see ei ole mitte ainult langenud, vaid praktiliselt 0-li lähedal. Püsipartner on olemas, vahekorra ajal orgasmi ei saa, erutun vaid 5 pallini 10-st. Enne pillide võtmist sellist probleemi ei olnud.

2) Äärmiselt tugevad peavalud (VAS 8-9), mis algavad u. päev enne seitset tabletivaba perioodi. Peavalud tekivad ka paaril päeval tabletivaba perioodi vältel ning uuesti üleminekul pillide võtmisele. Varasemalt on mul olnud 10 aastat probleeme pingepeavaludega, mis algasid siis, kui puberteetki, kuid muutusid aastatega intensiivsemaks - raviks antidepressantide kuur. Vahel tekkisid ka migreenihood, kuid tõenäoliselt harvaesinev migreen ehk viimase 7 a jooksul ehk u 5-6 korda olnud.

3) Söögiisu, kaalu tõus 4 kg - esimesed kuud oli hullumeelne söögiisu isegi siis, kui kõht oli piirini täis. Varasemalt olin 10 aastat ühes kaalus.

4) Meeleolu äärmiselt sage kõikumine - sagedased vihastamised, nutuhood täiesti tühjade asjade pärast. Enne pillide võtmist ei olnud absoluutselt midagi sellist.

Lisaks: kardan hirmsasti pillide tarbimisel tekkida võivaid kõrvalmõjusid (tromb, vähk jms).

Küsimused:

1) Kas on olemas selliseid pille, millega ei teki libiido langust (isegi mitte natuke), söögiisu meeletut tõusu, meeleolu kõikumisi, peavalusid? Oskate mõnda soovitada?

2) Eelnevalt oli probleemiks ka kerge akne, mis on pillidega enam-vähem kontrolli all ehk mina olen tulemusega äärmiselt rahul. Kui ma nüüd pillide võtmise lõpetan, kas siis tuleb akne tagasi?

3) Kas ma tohin üldse pille võtta, kui mul varasemalt anamneesis probleeme peavaludega? (minult günekoloog selle kohta midagi ei küsinud, seega ei tulnud ka ise selle peale, et teemat üles võtta)

4) Kui pillide kasutamise lõpetan, kas siis muutub tsükkel jälle ebaregulaarseks?

5) Hetkel on pillide võtmisega nii, et kõhuvalu on menstruatsiooni ajal ühel päeval nii tugev, et võtan valuvaigisteid, kuid ülejäänud päevadel on kas mõõdukas, kerge või valuvaba. Kui pillide võtmise katkestan, tulevad valud tagasi? Kas mingit muud leevendust valudele ei ole peale valuvaigistite ja pillide?

6) Hetkel kaalun, kas jätkata pillide võtmisega või neist loobuda - mida Teie soovitate? (Pillide võtmise plussid on hetkel ainult väiksema valuga tsükkel, raseduse vältimine, ilus näonahk).

Lugupidamisega

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija!
Tarvitate antibeebipille ehk KOK kombineeritud oraalset-suukaudset kontratseptsiooni Tbl. Jeanine. Kirjutage üles alustamise kuu ja aasta ning 7-tabletivaba päeva ja öelge seda igale arstile, kuhu pöördute.
Pikas kirjas kirjeldate antibeebipillide kõrvaltoimeid: "kardan hirmsasti pillide tarbimisel tekkida võivaid kõrvalmõjusid (tromb, vähk jms)." Antibeebipillidel on emaka limaskesta ja munasarjade vähi vastane toime, trombi oht tõuseb vanuse tõustes üle 35, ülekaalu ja suitsetamise korral.
Kindlasti vaktsineerige end emaka kaela vähki põhjustavate kõrge riski viiruste vastu, lisainfo: HPV.ee. Vastused:
1) kindlasti on, reeglina uuemad ja madalamadoosilised, n Vonille jt.
2) mingi aja jooksul võib juhtuda, aga vanuse tõustes ka akne probleem laheneb,
3) peavalu ei ole kaasajal vastunäidustuseks, küll aga neuroloogi poolt diagnoositud migreeen auraga teatud juhtudel, olete noor, vastunäidustusteks on reeglina vaid rasked, kaasasündinud (vere)haigused,
4) võib juhtuda, aga vahel on KOK ka hiljem ravitoime,
5) alakõhuvalu täpsustamiseks on vajalik Plaaniline Diagnostiline Laparoskoopia, et välistada liited, endometrioos jpm.
6) teid nägemata kaldun arvama, et saadud kasu peaks olema suurem, kuid vajate teisest nõustamist ja lisainfot: soovitan broneerida aeg vastuvõtule kas online teel, meili glitter@naistearst.ee teel või telefoni 6014331 teel, vajalik isikukood.
G.Litter, naistearst.ee, Piritalt-Maarjamäelt.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Pillid ja päevad

Tere!
Selline asi, et olen kasutanud beebipille Lindynette 20 veebruarikuust saadik. Võtsin viimase pilli 21.05 ja nüüd on nädal pausi ja peaks hakkama menstruatsioon, kuid pole tänaseks hakanud.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Kirjutage üles 7-pillivaba päeva, mis järgnesid viimasele pillilehele. Olukorra nimetus on postpill-amenorröa (dr Maie Väli), ...

Loe edasi

Pillide lõpetamise kõrvalmõjud

Tere! Küsimus selline, et lõpetasin eelmisel kuul pillide võtmise, kuna tundsin et need ei tee mu organismile head. Pille võtsin kuskil poolteist aastat. Peale lõpetamist algasid kohe päevad, kuid see ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide võtmise ajal on munasarjade töö pidurdatud, tsüklid on anovulatoorsed. Kui pillide võtmine lõpetada, taastuvad ovulatsioonid. Sageli on esimese tsükli ovulatsiooni periood valulik ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Minu nimi on ... ja olen 14. Mul ei ole viimased 3 kuud olnud menstruatsiooni. Need on mul kestnud regulaarselt aasta aega ja pole olnud probleeme. Mul ei esine valusid ega muud säärast. Mul ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Olete tubli, et küsite nõu. Kui olete olnud vahekorras või suhelnud meespartneriga lähedaselt, siis tehke hommikusest uriinist rasedustest vastavalt õpetusele, mille saab ...

Loe edasi

Kahe tableti võtmine

Võtan bromokriptiini prolaktiini taseme langetamiseks kuid lisaks sellele võtan ka beebipille. Kas mõlema ravimi võtmine ei vähenda teise ravimi toimet ega riku ravisüsteemi?
Teiseks küsimuseks ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Bromocriptini võib kasutada koos pillidega. Ravi ajal on soovitav jälgida vererõhku. Kui Bromocriptin ravi ajal tekib vererõhu kõrgenemine, peab ravi lõpetama. Pillide (21+7) tabletivabal nädala ...

Loe edasi

Konisatsiooni ja valud emakas

Tere!
Loodan,et väga segaselt ei kirjuta...6 kuud tagasi tehti konisatsioon ja diagnoosiks jäi raske emakakaela düsplaasia. Samuti lasin nüüd teha vaktsiini gardasil. Kuida nüüd olen hakanud tundma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kaebused on iseloomulikud kuse- ja suguteede põletikule. Ka tupeseen põhjustab põletavat tunnet ja rohkenenud voolust. Sellisel juhul on vajalik teha analüüsid : testid emakakaelast ja soovitavalt ...

Loe edasi

Koposkoopia ja PAP test poole aasta pärast

Destembris 2016 oli tehtud kolposkoopia mille tulemuseks oli: Kolposkoopiale suunamise näidustus: LSIL Kolposkoopia: Diagnostiline ektoopia mõõdukas atüüpiline transformatsioon kl 2-3 suunas väike peenpunktiline ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Leid on kadunud, seega düsplaasiat uue analüüsi järgi ei ole, siiski igaksjuhuks uus tsütoloogia veelkord 6 kuu pärast. Düsplaasiad reeglina kaovadki, seega teatud muutusi jälgitakse.
DRKadastik

Loe edasi

menses

Tere

Mul on mure selline ,et viimased päevad olid mul 6 aprill. Nüüd mai kuus oleks pidanud algama päevad 4 mai . Tegin peale 4 mai-d kolm testi mis olid negatiivsed. Nüüd täna hakkas määrima ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on üsna tavaline probleem,et peale pillide lõpetamist jääb menstruatsioon umbes pooleks aastaks ebaregulaarseks. Kõige parem on lihtsalt oodata,et m.tsükkel ise reguleerub .Pregnacare on kompleksne ...

Loe edasi

lõputu mure

Põen pea kaks aastat pidevalt uroinfektsioone, tehtud korduvalt uriini külve, milles kasvnud vaheldumisi kolibakter ja enterokokk. Saanud iga kuu 1-3 antibiootikumi, millest osad enam ei mõju ja mõni leevendab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 59-aastane

On selge, et tegemist on üleminekuea östrogeendefitsiitse urogenitaalatroofiaga ehk lihtsamalt eesti keeles tupekuivusega ja ...

Loe edasi

Üleminekuiga või tõsine probleem?

Tere!
Sain just 52. Pöördusin 6. jaanuaril oma naistearsti poole murega, et päevad on väga ebaregulaarsed, kord nädalase vahega, kord veelgi vähem. Läbivaatusel arst midagi ei leidnud, saatis ultrahelisse. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Tegemist on üleminekueaga, kus naissuguhormoonide toime languse tõttu tekivad sageli menstruaaltsükli häired ja seetõttu vahel ka verejooksud.
Kaasajal püütakse vältida ...

Loe edasi

Emakakaelapolüübi eemaldamine ja tüsistused

Tere!
5.04 oli hüsteroskoopia ja polüpektoomia (eemaldati ca 2 cm polüüp emakakaelast) - seda tsükli 17. päeval. Teostati ilma narkoosita (arst soovitas võtta vaid ibuprofeni + paracetamol), oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Nagu kirjast selgub,tehti Teile hüsteroskoopia ja protseduuri ajal diagnoositi ka emakakaela polüüp 0,5 x2 cm .Iseenesest ei ole tegemist suure polüübiga,aga ilmselt asetses laial alusel,mistõttu ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi