Veritsus 02.12.13 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

2008.a paigaldati mulle Mirena spiraal (kuna oli pidev veritsus). Nüüd 15.10.2013 võeti see välja, möödus kaks nädalat ja oli tohutu verejooks. Helistasin arstile, ta ütles, et see on normaalne ja kirjutas mulle Lindynette 30 tabletid, esimesel päeval pidin kolm võtma, teisel päeval kaks ja siis edasi 1 tablet päevas, kuni tabletid otsas. Nüüd on spiraali väljavõtmisest möödas 1,5 kuud, tablette mul jagub veel jaanuarini, aga veritsus ei ole kuhugi kadunud. Mõni päev rohkem, mõni päev vähem, aga päris puhas pole veel olnudki. Tahangi küsida, et kas see on ikka normaalne, et nii kaua veritseb?

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere!
Peale Mirena eemaldamist algavad tavapärased menstruatsioonid, kuna emaka limaskest taastub. Kui enne Mirena paigaldamist olid menstruatsioonid pikad ja vererohked, siis kordub eemaldamise järgselt sarnane olukord. Et pikki ja rohkeid veritsusi vältida, oleks parimaks valikuks olnud hormoonspiraali vahetamine ( Mirena järjest 5+5 aastat). Hormoonspiraali eemaldamise järgselt tekkinud pikk veritsus on seotud pillidega. Jätkates pillide võtmist pidev veritsus väheneb ja kaob iseenesest ( pillide kõrvaltoimeks on sageli esimese 1-2 kuu jooksul tekkivad veritsused). Et edaspidi vältida verejookse, soovitan kas jätkata pillide kasutamist või valida taas mugavaim vahend- hormoonspiraal.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

beebipillid ja päevad

Tere

Detsembris stressi, ebatervisliku toitumise jne tõttu jäi menstruatsioon peaaegu,et ära - ehk kestis ainult kaks päeva ja oli pruun veritsus. Jaanuaris kirjutati mulle pillid välja (mercilon). ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillega alustades on üheks sagedasemaks kõrvaltoimeks esimese paari kuu jooksul tekkiv ebakorrapärane vähene veritsus või harvem ka pidev määrimine. Sellisel juhul on soovitav pille skeemi ...

Loe edasi

ESCAPELLE ja veritsus

Tere!
Olen 20aastane. Pühapäeval 30. oktoobril sai mul menstruatsioon läbi ning teisipäeval olin vahekorras, kus tuli kondoom ära ning järgmisel hommikul kohe võtsi Escapelle pilli sisse. Nüüd 8. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
peale SOS pilli võtmist tekib veritsus tavaliselt 1 nädala jooksul. Nädal peale pilli võtmist tekkinud veritsus on rektsioon SOS pillis sisalduvale hormoonile ja muretsemiseks pole mingit põhjust. ...

Loe edasi

Pillid ja päevad

Võtan pille juba pikemat aega, aga viimasel 7- päevasel pausil ei hakanud päevad nii nagu peaks, viimase pilli võtmisest oli möödas 7 päeva (tavaliselt kulub selleks 1-2 päeva), kui päevad hakkasid ja ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
veritsus pillide võtmise ajal toimub pillide skeemi järgi. Kui pillide võtmine katkestada, tekib nädalase pausi ajal veritsus, kuid alati ei pea veritsus tekkima täpselt samal päeval peale ...

Loe edasi

Cerazette ja veritsus

Olen võtnud umbes seitse kuud Cerazette tablette. Laps on praegu 11-kuune ja saab rinda hommikul ja õhtul, kuid vahest ei taha ta sedagi.

Kui olin tablette kolm lehte äratarbinu ja alustasin ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Ilmselt on m.tsükkel taastunud ja nüüd sobiks rasestumisvastase vahendina juba kombineeritud rasestumisvastased vahendid.Võite Cerazette tablettidega lõpetada.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

veritsus peale vahekorda

Mure järgmine: mõnikord on peale vahekorda tupest olnud vähene veresegune eritis, mis möödub poole tunniga. Millest see võiks tingitud olla? Kusjuures partneri mõõtmed ei ole ka kõige väiksemad....

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Probleemi nimetus on postkoitaalne veritsus.
Täpsustamiseks tuleks plaanilises korras pöörduda naistearstile, et lülitada välja emakakaela -, tupe -, sugulisel teel levivad ...

Loe edasi

veritsus peale emakaeemaldust

Millest on tingitud veritsus? Op. ist on 3 nädalat möödas. Opereeriti kõhu kaudu.Ise olen 48 aastane.Kas on sisemised niidid lahti?Arstile saan 2 nädala pärast.

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Kui Teil on veritsus pöörduge koheselt kas ennast opereerinud arsti poole või valvekabinetti.
Tervitades Aire Sekavin

Loe edasi

spiraal

Kui spiraal on paigast nihkunud, siis millised on tunnused ja kas spiraaliga tampoone võib kasutada?

ette tänades

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere! Kui spiraal on nihkunud, siis reeglina esineb ebakorrapärane veritsus tupest, võib olla ka valu alakõhus. Tampoone võib kasutada menstruatsiooni rohke vereerituse ajal. Kui veritsus väheneb (viimased ...

Loe edasi

murelik

Kasutasin aasta Logesti, siis jäi vahele pool aastat ja kui nüüd uuesti alustasin ei taha vereeritus lõppeda. Esimesel korral sellist muret ei olnud. Nüüd aga kestab veritsus juba nädal aega, kas peaksin ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Kuna pillide võtmisel on olnud 0,5 aastane paus, siis nüüd pillidega alustades on võimalik esimestel kuudel ebaregulaarne veritsus. Kui veritsus pole lõppenud, soovitan mitte teha 7-päevast pausi ...

Loe edasi

veritsus peale vahekorda

Lp. doktor!
Olen 45 aastane naine, käinud hiljuti günekoloogilises kontrollis ja arsti sõnul on minuga kõik korras. Kuid - peale vahekorda tekib verejooks, õigemini küll veritsus, mis paari päeva ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Veritsus peale vahekorda pole normaalne nähtus ja on sageli emakakaela põletiku tunnus. Soovitan täiendavateks analüüsideks pöörduda arsti poole.
dr. K.Seemen

Loe edasi

veritsus vahekorra ajal

Tere!

millest võib olla tingitud veritsus vahekorra ajal? veritsus ei ole suur, peale vahekorda kaob paari tunni jooksul ära. muul ajal veritsust ei ole. ja muid probleeme nagu ka ei oleks. ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Anna!Soovitan Teil pöörduda oma günekoloogi poole,et kontrollida emakakaela seisundit. Võimalik,et emakakaelas on väike polüüp või põletik.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi