Evra kasutamise ajal määrimine 18.11.13 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere, mure selline. Hakkasin 28. augustist alates esimest korda kasutama Evra plaastreid. Esimesed 2 tsüklit ei olnud mingit probleemi, kuigi teiste päevade ajal olid päevad hulga vähesema vereeritusega kui varasemalt. Aga mure selline, et kolmanda tsükli ajal hakkas määrimine juba siis, kui ma polnud veel pannud isegi mitte kolmandat plaastrit. Plaastrivaba nädal pidi hakkama 13.novembril aga määrima hakkas juba 5. novembril. Sellegipoolest kasutasin plaastrit edasi nii nagu peab ja 13.novembrist alates hakkas plaastrivaba nädal, kuid selline määrimise ja nõrkade päevade sarnane vere-eritus kestis kuni 16. novembrini, siis ühe päeva ei määrinud üldse ja 18.novembril hakkas jälle vähest verd tulema.
Millest see võib olla tingitud ja kas peaksin olema mures ja arsti poole pöörduma?
Plaastri servad on olnud küll vahel sellised mustad ja ääred natuke lahti, kas sellest võib olla probleem? Või ei sobi mulle plaastrid? Või on lihtsalt alguse asi? Või on oht rasedusele? Testi ma ei ole veel jõudnud teha.
Olen juba päris mures.

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere,
esimese paari kuu jooksul võib esineda nii plaastrite kui ka teiste hormonaalsete rasestumisvastaste vahendite ( pillid, tuperõngas) kasutamise ajal ebakorrapärast veritsust Selline veritsus lõpeb iseenesest, kui skeemi järgi vahendit edasi kasutada. Veritsuse põhjus on sageli seotud toimeaine imendumisega ( plaaster pole korralikult asetatud, on osaliselt lahti tulnud, plaastri vahetamine on hilinenud jt.). Põhjuseks võib olla ka ravimite ( näiteks antibiootikumide) kasutamine. Kui olete plaastreid skeemi järgi kasutanud, pole põhjust muretsemiseks, sest rasestumisvastane kaitse on tagatud. Soovitan jätkata plaastritega vastavalt skeemile ja kui ka edaspidi esineb veel määrimisi, siis soovitan rasestumis-vastast vahendit vahetada.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Ootamatu määrimine Visannette tarvitamise ajal

Tere!

Alustan algusest. Eelmise aasta juunis oli mul erakorraline laparoskoopia, mille käigus avastati 4. astme endometrioos. Endometrioosi tsüst paremas munasarjas oli 6 cm läbimõõduga ning ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 30-aastane

Kui tegemist on IV astme endometrioosiga, siis on on see tõsine probleem, millega võib kaasneda viljatus. Kuna külastate viljatusravi ...

Loe edasi

Tsüst

Nimelt 2,5 kuud tagasi läksin kiirabisse tugevate alakõhuvaludega, günekoloogilisel läbivaatusel selgus ainult,et parem poole munasari on suurem,kui teine. Muud midagi.Saadeti koju. Rääkisin sellest ka ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Võimalik et oli teil oli tsüst enne plaastri kasutamist, kindel ma muidugi ei ole. Reeglina plaastrite kasutamise ajal ei tohiks tsüsti tekkida. . Reeglina tõesti kasutatakse pille või plaastreid ...

Loe edasi

Tihe määrimine peale sünnitust

Tere!
6.veebruaril oli mul loomulik sünnitus ja nagu ikka, siis verejooks ja määrimine kestsid natuke üle 3 nädala. Peale määrimise lõppu aga endiselt iga 10-14 päeva tagant on vähene verejooks, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
enamasti taastuvad menstruatsioonid alles peale rinnaga toitmise lõpetamist, kuid võimalik on menstruatsioonide taastumine juba ka 2 kuud peale sünnitust. Esimesed menstruatsioonid on sageli ...

Loe edasi

Rohkenenud valgevoolus, veritsus enne menstruatsiooni

Tere.
Mul on pisikesi küsimusi tekkinud viimaste nädalate jooksul.
Nimelt mul on viimasel ajal valgevoolus kuidagi eriti tugev. Tuleb kohe nii, et peaks vahel mitu korda päevas end puhastama. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija! Andmetest selgub, et olete 21-aastane. Kuna kasutate EVRA plaastreid, siis kõikide kombineeritud hormonaalsete rasedusvastaste vahenditega suureneb tupevooluse hulk. Veresegune määrimine ...

Loe edasi

Valus vahekord

Mul on selline probleem, et partneriga vahekorras olles on valus, eriti esimene sisenemine (isegi libestuskreemi kasutades)-muid nähtusi ei tähelda. Alguses mõtlesin, et asi on Nuvaringides (kuna Evra ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
valulik vahekord on sageli seotud suguteede põletikuga (kõige sagedamini seenpõletikuga , kuid ka teiste põletikega, näiteks klamüüdiaga ). Hormonaalsete rasestumisvastaste vahendite kasutamine ...

Loe edasi

veritsus

Tere!Olen 36 a. ning igapäevaselt pean võtma L-Thyroksiini tablette, siiani 1 tbl, kuid viimase analüüsi ( 10 mai) kohaselt 2 tbl. (ületalitusega seoses on kilpnäärmele tehtud radiojoodravi) Aprilli algul ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Arvan,et kilpnäärme funktsioon siin suurt rolli ei mängi.Põhjuseks ilmselt EVRA plaastrite lõpetamisega hormonaalse nivoo langus ja sellest nn. läbimurde vereeritus.Munasarjatsüst tundub ebatõenäoline.Edu ...

Loe edasi

Määrimine tsükli keskel

Olen 34 aastane ja sünnitanud 2 last. Juba pikemat aega vaevab mind pruun määriv voolus, mis algab umb. 2 nädalat enne oodatavat menstruatsiooni. Õigupoolest näeb tsükkel välja nii, et suurema või väiksema ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
kuna olete käinud korduvalt kontrollis ja tehtud on analüüsid ja ka ultraheli uuring, siis ei näe praegu põhjust teha täiendavaid uuinguid. Soovitan hormoonspiraali. Selle mõjul emaka limaskestale ...

Loe edasi

EVRA plaastrid

Kasutan Evra plaastreid juba pool aastat. Tavaliselt on päevad peale nende kasutama hakkamist väga täpsed. Seekord aga hakkasid nädal aega varem, kui plaaster on veel peal. Kas pean nüüd selle ära võtma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
viimase plaastri kasutamise nädala jooksul võib alata juba veritsus, kuid vaatamata sellele ei tohi seda plaastrit enne õiget aega maha võtta. Järgmise plaastri soovitan panna nüüd varem, see ...

Loe edasi

Menstruatsioon peale plaastri kasutamist

Tere. Kasutasin peale sünnitus pool aastat Evra plaastreid.Sel ajal ja ka enne käis menstrutsioon õigeaegselt.Lõpetasin plaastrite kasutamise, kuna soovin rasestuda. Esimene menstruatsioon peale plaastreid ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tee. Soovitaks pöörduda günekoloogi poole, peale plaastreid reeglina peaks tsükkel regulaarselt käima, kui teil varem on olnud tsüliga kõik korras.Dr Kadastik

Loe edasi

pikk menstruatsioon

tere,
olen 21 aastane, kasutasin umbes 2 aastat Evra plaastreid. Need sobisid mulle väga hästi, mitte kunagi ei esinenud mul mingisuguseid k6rvalnähte vms. Kuid mugavuse m6ttes otsusatsin üle minna ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
muretsemiseks ple põhjust . Kuna Te vahepeal 2 kuud ei kasutanud hormonaalseid rasestumisvastaseid vahendeid, siis seetõttu veritseski Nuva Ringiga 1. kuu pidevalt . Ilmselt poleks sellist ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi