Tupe kuivus 20.10.13 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere

Olen 33-aastane naine. Minu günekoloog määras mulle progesterooni ravi (2 x 200mg päevas, tsükli 16-25 päeval). Praeguseks olen progesterooni kapsleid võtnud 3 kuud. Sel kuul aga tekkis esmakordselt tupe kuivus ning ka tupelihased tunduvad kuidagi pinges. Pinge on väga ebameeldiv ja häirib und ning ka vahekord on valulik, kuna ma ei suuda lõdvestuda. Kas tupe kuivus ning pinge võib olla tingitud progesterooni kapslitest? Või on see pigem närvidest? Kuidas neid vaevusi leevendada?
Ma ei ole veel oma günekoloogi jutule pääsenud ning seepärast pöördungi Teie poole, et kiiremini veidi selgust saada.

Tänades

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere. Selline tsükli II poole ravi ei tohiks selliseid kaebusi põhjustada. Kui on tupp kuiv, siis kasutage tupe mikrofloorat parandavaid preparaate (teha lühiajaline kuur) ja suguelu elades kasutada libesteid. Apteegis on väga suur valik erinevatest preparatidest. Dr kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Tupe kuivus

Olen 57 a naine. Mind on vaevanud juba aastaid põie- ja kusiti põletiku sümptomid. Iga jalgade või keha külmetamisel annab jälle tunda. Vaevused vähenevad iseenesest tasapisi. Mõned korrad on olnud ka ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Teil esinevad sümptomid on ilmselt põhjustatud naissuguhor moonide e.östrogeenivaegusest.Tüüpiline on sagenenud urineerimisvajadus ja kilpitustunne urineerimisel,korduvad kuseteede põletikud ja valulikkus.Mainite,et ...

Loe edasi

Tupe limaskest valulik

Tere. Peaaegu aasta on mind vaevanud tupe valulikkus ja kuivus eriti tagant. Eelmine aasta käisin kontrollis ja soovitati käsimüügist osta Liquigeli, eriti ei aidanud. Nüüd käisin uuesti teise arsti ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Lugedes tiie kaebusi , mis on seotud ülemimekueaga ,siis tupe kuivus ja limaskrta õhenemine on normaalne antud olukorras.. Õnneks tänapäeval on ravi olemas. Linoladiol salv või mugavam on Vagifem tupetabletid ...

Loe edasi

Emakakaela konisatsioon

Tere, kolm kuud tagasi on tehtud mulle emakakaela konistatsioon. Nüüd on probleemiks tupe kuivus ja sellega kaasnev ärritustunne. Arst ütles, et analüüsid tuleb võtta alles sügisel, kuna emakakael paraneb ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija! Andmetest selgub, et olete 38-aastane. Tupekuivuse põhjuseks on noorematel naistel stress, vanuse tõustes algav hormoonpuudulikkus jm. Välistada tuleks tupepõletikud.
Saate osta ...

Loe edasi

PMS ja tupe kuivus

Tere!
Olen 41 a. naine ja mind vaevab väga premenstruaalne sündroom.Viimasel kahel kuul ka tupe ning välissuguelundite kuivus, mis omakorda häirib minu seksuaalelu.Hing nagu tahaks, aga keha ei tule ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Päris kindlasti ei ole Teil üleminekuiga.Tupe kuivus võib esineda sõltumata vanusest ja seetõttu tuleb kasutada enne suguühet tuppe niisutavaid salve.Mina soovitaks Linoladioolsalvi N,mida võiks ...

Loe edasi

Kuivus

Olen 4.5 aastat kasutanud Harmoneti tablette ja suguelundite kuivusega ei ole kordagi probleeme olnud. Sügisel 2004 aga avastati tupeseen ja sellega kaasnes välissuguelundite kuivus. Olen nüüdseks läbi ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tupe ja välisgenitaalide kuivus võib olla tingitud tupe mikrofloora muutusest, mis on tingitud teie tupeseenest. Tupeseen aga on ka tingitud mikrofloora häirumisest tupes. Mikrofloorat mõjutavad väga ...

Loe edasi

Tupe kuivus

Kas tupe kuvuse põhjuseks võib olla ainult liiga lühike eelmäng või on tegemist tõsisema probleemiga. olen 21 aastane ja peaaegu iga vahekord on algul valulik, seniks kuni võtame appi libestuskreemi. Kas ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!
Libestuskreemi asemel võiks kasutada östrogeeni sisaldavat salvi linoladiool-N , mis stimuleerib tupe limanäärmete sekretsiooni.
Edu soovides,
Maie väli

Loe edasi

probleemid emakakaelaga.

Tere! Olen 55 a. Arst soovitas mulle laparoskoopilist operatsiooni ja ütles ,et mul on vähieelne seisund. Arvestades minu iga leppisime kokku , et opereeritakse kogu emakas ja nähtavasti ka munasarjad. ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Kui Teil operatsiooni käigus eemaldatakse mõlemad munasarjad ja siiani on Teil olnud regulaarne menstruaaltsükkel, siis ilmnevad Teil nn klimakteerilised sümptomid (kuumahood, meeleolu häired, ...

Loe edasi

sügelus

Tere!Kurtsin mõni aeg tagasi,et minu tupe piirkond sügeleb.Käisin arsti juures ja diagnoos oli bakteriaalne vaginoos.Raviks sain dalacin 2% kreemi tuppe viimiseks seitsmel päeval ja tabletid metronidazol ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Peaksite siiski pöörduma naistearsti poole. On võimalik, et ravides antibiootikumiga bakteriaalset vaginoosi, on Teil nüüd ägenenud seenpõletik. Mõlemad haigused on tingitud tupe mikrofloora ...

Loe edasi

tupe kuivus

Lp. Doktor.



Olen 47 a. naine. Kolm kuud tagasi opereeriti mul emakas (müoom, munasarjad jäid alles). Nüüd soovides jätkata suguelu osutus see kaunis piinarikkaks. Põhjuseks tupe ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kuna Teil on munasarjad alles,siis on loomulik,et arst määras Teile tupe limaskesta seisundi säilitamiseks östrogeene sisaldavaid tupekuule.Samuti on minu arvamus,et tupe kuivuse põhjuseks on vanusest ...

Loe edasi

tsüst

Tere! Mu emal oli 1 tsüst ühes ja 2 tsüsti teises munasarjas. Tal olid need kaugele arenenud ja nüüd opereeriti tal munasarjad ära. Kas võiksite lühidalt öelda, mida selline muutus naise jaoks kaasa toob. ...

Vastas dr Aire Sekavin

Munasarjade eemaldamise tagajärjel (kui naine on menopausieelsel perioodil) tekib väga kiirest östrogeenide langusest rohke üleminekueale iseloomulike sümptomite vallandumine. Sellisteks vaevusteks on ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi