Beebipillide toime 25.09.13 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere. Probleem järgmine: Olen kasutanud 4 aastat beebipille Yasminelle. Tavaliselt võtan pille kella 14-17 vahel, 3 nädalat tagasi võtsin ühel päeval kella 18 ajal, kell 20 esines midagi kõhulahtisuselaadset ehk siis väljaheide oli alguses vedel, kuid ainult alguses, üsna kiiresti muutus ''normaalse'' konsistentsiga väljaheiteks. Esialgu ei osanud ma seostada seda kõhulahtisusega, öösel kella 3 ajal hakkasin mõtlema, et äkki oleks pidanud lisapilli võtma, suurest hirmust tegingi seda. Helistasin siis nõustamiskeskusesse ämmaemandale, et kuidas edasi toimida. Tema ütles, et sellist seisundit kõhulahtisuseks ei loeta ning pillide toimet see kuidagi ei ohusta. Siis tuli aga kuidagi jutuks see, et mul on üsna tihti vedelat väljaheidet, mitte küll vesivedelat, kuid tuleb ette ka seda. Mõni päev ei käigi kõht läbi, mõni päev käib nii 2 korda, mõni päev 1 korra, mõni päev on tõesti iste vedel, kuid mitte kogu päeva ning nii, et see mu elu kuidagi häiriks. Muid kaebusi mul ei ole. Ämmaemand arvas, et tegemist võib olla Crohni tõvega ning beebipillide toime pidavat olema siis igal juhul vähenenud. Kas see on tõsi, et tõbi kui selline vähendab pillide toimet, kuna pill ei imendu? Ma saan aru, et toime väheneb siis, kui 3-4 või 6 tundi (erinevad andmed) pärast pilli võtmist on kõhulahtisus, aga kui ma olen lahtise iste puhul alati võtnud lisapilli, siis kas sellisel juhul pole ka pillist kasu? Ma saan aru, et pean selle probleemiga kindlasti perearsti poole pöörduma, kuid tahaksingi teada, kas pean nüüd kohe pillidest loobuma. Seda ma kindlasti ei sooviks, kuid neid pole ju mõtet võtta ka juhul, kui on tõenäosus, et nad ei imendugi minu organismis. Palun rääkige mulle, kas oletatavate soolehaiguste puhul ei soovitatagi pille kasutada sellepärast, et need ei imendu? Vabandan, kui pole teie ampluaa teema, kuid ka perearst ei osanud sellele küsimusele vastata ning ükski teine spetsialist mind nii kiiresti jutule ei võta, gastroenteroloogide rubriik on praegu suletud.

Kiiret vastust ootama jäädes

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere,
mingit põhjust pillidest loobumiseks pole, soovitan jätkata pillide võtmist tavaskeemi järgi. Vaid tõsise kõhulahtisuse korral pillide toime nõrgeneb. Teie poolt kirjeldatud olukord, kus aeg-ajalt on väljaheide vedel ja iste on 1-2 korda päevas, ei mõjuta pilli imendumist. Suure tõenäosusega pole tegemist tõsise soole haigusega, vaid väga sageli noortel naistel esineva ärritatud soole sündroomiga, mille korral esineb kõhulahtisust vaheldumisi kõhukinnisusega, puhitust ja gaaside kogunemist. Selline olukord on seotud eelkõige stressi, ebakorrapärase ja ebatervisliku toitumisega. Muidugi soovitan konsulteerida ka oma perearstiga, kes vajadusel suunab edasi gastroenteroloogile.
Heade soovidega,
dr.Katrin Seidelberg

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Pillid ja päevad

Tere!
Selline asi, et olen kasutanud beebipille Lindynette 20 veebruarikuust saadik. Võtsin viimase pilli 21.05 ja nüüd on nädal pausi ja peaks hakkama menstruatsioon, kuid pole tänaseks hakanud.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Kirjutage üles 7-pillivaba päeva, mis järgnesid viimasele pillilehele. Olukorra nimetus on postpill-amenorröa (dr Maie Väli), ...

Loe edasi

Pillide lõpetamise kõrvalmõjud

Tere! Küsimus selline, et lõpetasin eelmisel kuul pillide võtmise, kuna tundsin et need ei tee mu organismile head. Pille võtsin kuskil poolteist aastat. Peale lõpetamist algasid kohe päevad, kuid see ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide võtmise ajal on munasarjade töö pidurdatud, tsüklid on anovulatoorsed. Kui pillide võtmine lõpetada, taastuvad ovulatsioonid. Sageli on esimese tsükli ovulatsiooni periood valulik ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Minu nimi on ... ja olen 14. Mul ei ole viimased 3 kuud olnud menstruatsiooni. Need on mul kestnud regulaarselt aasta aega ja pole olnud probleeme. Mul ei esine valusid ega muud säärast. Mul ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Olete tubli, et küsite nõu. Kui olete olnud vahekorras või suhelnud meespartneriga lähedaselt, siis tehke hommikusest uriinist rasedustest vastavalt õpetusele, mille saab ...

Loe edasi

Kahe tableti võtmine

Võtan bromokriptiini prolaktiini taseme langetamiseks kuid lisaks sellele võtan ka beebipille. Kas mõlema ravimi võtmine ei vähenda teise ravimi toimet ega riku ravisüsteemi?
Teiseks küsimuseks ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Bromocriptini võib kasutada koos pillidega. Ravi ajal on soovitav jälgida vererõhku. Kui Bromocriptin ravi ajal tekib vererõhu kõrgenemine, peab ravi lõpetama. Pillide (21+7) tabletivabal nädala ...

Loe edasi

Konisatsiooni ja valud emakas

Tere!
Loodan,et väga segaselt ei kirjuta...6 kuud tagasi tehti konisatsioon ja diagnoosiks jäi raske emakakaela düsplaasia. Samuti lasin nüüd teha vaktsiini gardasil. Kuida nüüd olen hakanud tundma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kaebused on iseloomulikud kuse- ja suguteede põletikule. Ka tupeseen põhjustab põletavat tunnet ja rohkenenud voolust. Sellisel juhul on vajalik teha analüüsid : testid emakakaelast ja soovitavalt ...

Loe edasi

Koposkoopia ja PAP test poole aasta pärast

Destembris 2016 oli tehtud kolposkoopia mille tulemuseks oli: Kolposkoopiale suunamise näidustus: LSIL Kolposkoopia: Diagnostiline ektoopia mõõdukas atüüpiline transformatsioon kl 2-3 suunas väike peenpunktiline ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Leid on kadunud, seega düsplaasiat uue analüüsi järgi ei ole, siiski igaksjuhuks uus tsütoloogia veelkord 6 kuu pärast. Düsplaasiad reeglina kaovadki, seega teatud muutusi jälgitakse.
DRKadastik

Loe edasi

menses

Tere

Mul on mure selline ,et viimased päevad olid mul 6 aprill. Nüüd mai kuus oleks pidanud algama päevad 4 mai . Tegin peale 4 mai-d kolm testi mis olid negatiivsed. Nüüd täna hakkas määrima ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on üsna tavaline probleem,et peale pillide lõpetamist jääb menstruatsioon umbes pooleks aastaks ebaregulaarseks. Kõige parem on lihtsalt oodata,et m.tsükkel ise reguleerub .Pregnacare on kompleksne ...

Loe edasi

lõputu mure

Põen pea kaks aastat pidevalt uroinfektsioone, tehtud korduvalt uriini külve, milles kasvnud vaheldumisi kolibakter ja enterokokk. Saanud iga kuu 1-3 antibiootikumi, millest osad enam ei mõju ja mõni leevendab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 59-aastane

On selge, et tegemist on üleminekuea östrogeendefitsiitse urogenitaalatroofiaga ehk lihtsamalt eesti keeles tupekuivusega ja ...

Loe edasi

Üleminekuiga või tõsine probleem?

Tere!
Sain just 52. Pöördusin 6. jaanuaril oma naistearsti poole murega, et päevad on väga ebaregulaarsed, kord nädalase vahega, kord veelgi vähem. Läbivaatusel arst midagi ei leidnud, saatis ultrahelisse. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Tegemist on üleminekueaga, kus naissuguhormoonide toime languse tõttu tekivad sageli menstruaaltsükli häired ja seetõttu vahel ka verejooksud.
Kaasajal püütakse vältida ...

Loe edasi

Emakakaelapolüübi eemaldamine ja tüsistused

Tere!
5.04 oli hüsteroskoopia ja polüpektoomia (eemaldati ca 2 cm polüüp emakakaelast) - seda tsükli 17. päeval. Teostati ilma narkoosita (arst soovitas võtta vaid ibuprofeni + paracetamol), oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Nagu kirjast selgub,tehti Teile hüsteroskoopia ja protseduuri ajal diagnoositi ka emakakaela polüüp 0,5 x2 cm .Iseenesest ei ole tegemist suure polüübiga,aga ilmselt asetses laial alusel,mistõttu ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi