Määrimine ja menstruatsioon 20.09.13 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere. Mure selline, et mul hakkas määrima juba 2. septembril. Päevad oleks pidanud hakkama alles 15.sept. Määrimine oli pidevalt suurenev, kuid värvuselt pruun. Veriseks muutusid päevad 18.septembril, et verine aga kuidagi väga klompis on veri? Algul arvasin, et määrimise põhjuseks oli venitus ( tõstsin raskeid õunatünne). Kuna valu pole olnud, pole ka arstile pöördunud. Kas võiks olla tegemist millegi tõsisemaga või lihtsalt venituse tagajärjel selline? Naistearstile on aeg mul alles 30. sept. Ette tänades

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija!
Andmetest selgub, et olete 34-aastane.
Iga veritsuse puhul peab olema välistatud rasedus ja vähemalt urogenitaalne klamüdioos.
1) tehke hommikusest uriinist rasedustest ja korrake 30.09 hommikusest uriinist;
2) kui peale viimast klamüüdia testi on olnud uusi partnereid ja kaitsmata vahekordi, siis tuleks korrata uuring klamüüdiale;
Kui need on välistatud, siis on suure tõenäosusega tegemist menstruaaltsükli häirega. Kui soovite rasedusest hoiduda, siis parim ravi on KHK kombineeritud hormonaalne kontratseptsioon: antibeebipillid, EVRA plaastrid või NuvaRing juhul, kui te ei suitseta.
Eestis on 35-aastastele naistele lubatud munajuhad sulgeda ja meestele vasektoomia, varem siis, kui on vähemalt 3 last .
Kui sooviksite rasestuda ja sünnitada, siis on tsükliline ravi.
G.Litter, naistearst.ee, Piritalt -Maarjamäelt

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Tihe määrimine peale sünnitust

Tere!
6.veebruaril oli mul loomulik sünnitus ja nagu ikka, siis verejooks ja määrimine kestsid natuke üle 3 nädala. Peale määrimise lõppu aga endiselt iga 10-14 päeva tagant on vähene verejooks, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
enamasti taastuvad menstruatsioonid alles peale rinnaga toitmise lõpetamist, kuid võimalik on menstruatsioonide taastumine juba ka 2 kuud peale sünnitust. Esimesed menstruatsioonid on sageli ...

Loe edasi

tupeseen

Tere,
Arst kirjutas välja canifugi ja flagyl küünlad, esimesna soovitas alustada canifugiga .Õhtul viisin küünla tupe ja hommikul oli väike määrimine, õhtuks oli veidi suurenenud, menstruatsioon ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Ilmselt oli määrimine tingitud seenega kaasnevast tupepõletikust ja ilmselt on tänaseks juba normaalne enesetunne taastunud.Ei ole vajadust günekoloogi kontrolliks.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

vereeritus

tervist!
selline probleem. olin eelneval õhtul seksuaalvahekorras oma poisiga, kasutasime ka kondoomi. järgmine päev eritus tupest veidi verd. Menstruatsioon oli ära vähem kui 2 nädalat tagasi. Kas ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Ühekordne määrimine ei tohiks veel ärevust põhjustada,kui see aga korduma kipub,siis soovitan kindlasti günekoloogi konsultatsiooni.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

menstruatsioon

Tere!
Olen 42-aastane. Aasta tagasi teostati mul sterilisatsioon. Peale sed oli kõik nagu korras. Nüüd kusagil nelja kuu vältel tuleb paar päeva enne mensest vähesel määral sellist tumepruuni eritist, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kindlasti ei ole see määrimine tingitud sterilisatsioonist.Menstruatsioonile eelnev määrimine on põhjustatud lühikesest luteaalfaasist,mis viitab kollaskeha vaegtalitlusele.Ja suureneb see naise ...

Loe edasi

menstruatsioon

Tere!

Olen 24-aastane neiu. Umbes 1,5 aastat tagasi katkes mul rasedus. Pärast seda on enne päevi rinnad nii valusaks muutunud, et puudutadagi on valus. Täpselt sarnane tunne, kui siis, mil ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Rindade valulikkus, meeleoluhäired, liigne ärrituvus, söögiisu muutused, kaalu tõus jne. viitavad sündroomile, mida kutsutakse premenstruaalne sündroom. Et Teil esineb ka enne menstruatsiooni ...

Loe edasi

Määriv voolus

Tere! Pöördun Teie poole järgmise probleemiga. Nimelt avastasin mõned päevad tagasi, et tupest tuleb helepruuni voolust, mida varem pole olenud. Voolust tuleb väga vähe,aga aluspesu määrib ikkagi ära. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere, Kea!
Vähene määrimine tsükli keskpaigas on seotud ovulatsiooniga ( hormoonide taseme muutusest). Muretsemiseks pole põhjust.
dr. Seemen

Loe edasi

Päevade kõikumine

Tere!

Merciloni võtmise ajal olid päevad täiesti korras (tsükkel 28 p/3p veritses), vahe regulaarne ja veritsus normaalne. Peale tablettide ärajätmist ei ole tsükkel enam korras. Esimene ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Kui enne Merciloniga alustamist olid tsüklihäired, siis nüüd peale pillidega lõpetamist võib eelnev olukord korduda. Normaalseks võib lugeda "päevade" kõikumise +/- 7 päeva. Mis saab edasi? Võimalik ...

Loe edasi

menstruatsioon

Tere!
Olen 39-aastane naine. Viimasel aastal on mul paar-kolm päeva enne menstruatsiooni algust olnud väga vähene veresegune pesumääriv eritis.
Varasematel aastatel pole mul seda olnud. Günekoloogilist ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Kõige õigem oleks põhjuste selgitamiseks ikkagi pöörduda naistearsti poole. Määrimine menstruatsiooni eelselt võib olla tingitud põletikust, hormonaalsetest muutustest , munasarjade ja emakakaela ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere

Lõpetasin rasestumisvastaste vahendite võtmise, et selgust saada, kas menstruatsioon hakkab või mitte (soovist eada saada võimalikust rasestumisest, kuigi oli väga kaitstud vahekord). ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija !

Olulise unustasite kirjutamast: kui kaua Te tarvitasite pille ? Teatavasti pillide üks positiivsetest omadustest on menstruatsioonide lühenemine ja verehulga vähenemine. ...

Loe edasi

Tere!

Olen 20-aastane neiu ja alustasin rasestumisvastaste tablettide MERCILON võtmist 7. märtsil (so. menstruatsiooni esimesel päeval). Kohe pärast tableti võtmist märkasin menstruatsiooni vere hulga vähenemist. ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Sageli pillide alustamisel võib esineda vähene määrimine esimesel kuul, vähem esimestel kuudel, mis reeglina on mööduv. Organism harjub pilllidega ja seega midagi ohtlikku ei ole.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi