rasestumisvastased tabletid 07.02.02 / Naistehaigused

Külastaja küsib:



Tere!



Olen 25-aastane naisterahvas ja kasutanud rasestumisvastaseid tablette aasta aega, pool aastat ühtesid ja pool aastat teisi (Minulet on viimane). Küsimus selline, et kas tohib ilma arstiga konsulteerimata mõneks ajaks tablettidest loobuda, näiteks paariks kuuks ja siis neid jälle uuesti võtma hakata? Nimelt olen muutunud seksuaalselt väga külmaks ja tahaksin teada, kas see on sellega seotud. Menstruatsioon oli enne tablettide võtmise alustamist küll väga ebaregulaarne, kas on suur tõenäosus, et see nüüd jälle selliseks muutub, kui tablette enam ei võta? Ka olid mul näol vistrikud, kui kiiresti need tagasi tulla võivad, kui vahepeal tablette ei söö? Küsiksin neid küsimusi oma arstilt, aga tema juurde on väga raske pääseda (elan maal)

Tänan juba ette vastuse eest!



Maris

Arst vastas:

dr Aire Sekavin

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Tähe Erakliinik

Tere.

Mõnikord on täheldatud pillide kasutajatel väheldast libiido langust. Soovi korral võite loomulikult katkestada pillide võtmise. Oluline oleks, et kasutate ära kogu pillilehe( st. kõik oma 21 tabletti) ja ei alusta lihtsalt uut lehte. Arvestama peate ka seda, et kui Te ei soovi praegu sünnitada, tuleb Teil kasutada teisi rasestumisvastaseid vahendeid. Uuesti pille kasutama hakates, tuleb uut lehte siis alustada jällegi menstruatsiooni esimesest päevast ja kahe esimese pilli kasutamise nädala jooksul kasutada kindlasti lisa kaitsevahendit (kondoom, tupetabletid). Kui Te tablette ei kasuta, siis suure tõenäosusega, kui Teil olid enne tsükli häired võivad need tagasi tulla , samuti võib muutuda näonahk rasuseks ja tagasi võivad tekkida vistrikud.

Tervitades Aire Sekavin

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Pillid ja päevad

Tere!
Selline asi, et olen kasutanud beebipille Lindynette 20 veebruarikuust saadik. Võtsin viimase pilli 21.05 ja nüüd on nädal pausi ja peaks hakkama menstruatsioon, kuid pole tänaseks hakanud.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Kirjutage üles 7-pillivaba päeva, mis järgnesid viimasele pillilehele. Olukorra nimetus on postpill-amenorröa (dr Maie Väli), ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Minu nimi on ... ja olen 14. Mul ei ole viimased 3 kuud olnud menstruatsiooni. Need on mul kestnud regulaarselt aasta aega ja pole olnud probleeme. Mul ei esine valusid ega muud säärast. Mul ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Olete tubli, et küsite nõu. Kui olete olnud vahekorras või suhelnud meespartneriga lähedaselt, siis tehke hommikusest uriinist rasedustest vastavalt õpetusele, mille saab ...

Loe edasi

Konisatsiooni ja valud emakas

Tere!
Loodan,et väga segaselt ei kirjuta...6 kuud tagasi tehti konisatsioon ja diagnoosiks jäi raske emakakaela düsplaasia. Samuti lasin nüüd teha vaktsiini gardasil. Kuida nüüd olen hakanud tundma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kaebused on iseloomulikud kuse- ja suguteede põletikule. Ka tupeseen põhjustab põletavat tunnet ja rohkenenud voolust. Sellisel juhul on vajalik teha analüüsid : testid emakakaelast ja soovitavalt ...

Loe edasi

Koposkoopia ja PAP test poole aasta pärast

Destembris 2016 oli tehtud kolposkoopia mille tulemuseks oli: Kolposkoopiale suunamise näidustus: LSIL Kolposkoopia: Diagnostiline ektoopia mõõdukas atüüpiline transformatsioon kl 2-3 suunas väike peenpunktiline ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Leid on kadunud, seega düsplaasiat uue analüüsi järgi ei ole, siiski igaksjuhuks uus tsütoloogia veelkord 6 kuu pärast. Düsplaasiad reeglina kaovadki, seega teatud muutusi jälgitakse.
DRKadastik

Loe edasi

menses

Tere

Mul on mure selline ,et viimased päevad olid mul 6 aprill. Nüüd mai kuus oleks pidanud algama päevad 4 mai . Tegin peale 4 mai-d kolm testi mis olid negatiivsed. Nüüd täna hakkas määrima ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on üsna tavaline probleem,et peale pillide lõpetamist jääb menstruatsioon umbes pooleks aastaks ebaregulaarseks. Kõige parem on lihtsalt oodata,et m.tsükkel ise reguleerub .Pregnacare on kompleksne ...

Loe edasi

lõputu mure

Põen pea kaks aastat pidevalt uroinfektsioone, tehtud korduvalt uriini külve, milles kasvnud vaheldumisi kolibakter ja enterokokk. Saanud iga kuu 1-3 antibiootikumi, millest osad enam ei mõju ja mõni leevendab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 59-aastane

On selge, et tegemist on üleminekuea östrogeendefitsiitse urogenitaalatroofiaga ehk lihtsamalt eesti keeles tupekuivusega ja ...

Loe edasi

Üleminekuiga või tõsine probleem?

Tere!
Sain just 52. Pöördusin 6. jaanuaril oma naistearsti poole murega, et päevad on väga ebaregulaarsed, kord nädalase vahega, kord veelgi vähem. Läbivaatusel arst midagi ei leidnud, saatis ultrahelisse. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Tegemist on üleminekueaga, kus naissuguhormoonide toime languse tõttu tekivad sageli menstruaaltsükli häired ja seetõttu vahel ka verejooksud.
Kaasajal püütakse vältida ...

Loe edasi

Emakakaelapolüübi eemaldamine ja tüsistused

Tere!
5.04 oli hüsteroskoopia ja polüpektoomia (eemaldati ca 2 cm polüüp emakakaelast) - seda tsükli 17. päeval. Teostati ilma narkoosita (arst soovitas võtta vaid ibuprofeni + paracetamol), oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Nagu kirjast selgub,tehti Teile hüsteroskoopia ja protseduuri ajal diagnoositi ka emakakaela polüüp 0,5 x2 cm .Iseenesest ei ole tegemist suure polüübiga,aga ilmselt asetses laial alusel,mistõttu ...

Loe edasi

Advantani kasutamine

Arst määras mulle raviks Advantani kreemi (lichen sclerosus),igal õhtul õhukese kihina välissuguelunditele määrimiseks. Infolehel kirjas, jälgige et Adventan ei satuks..........limaskestadele (nt päraku ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kasutage ikka Advantani kreemi.Lichen scerosise korral on see suguelunditele määrimiseks näidustatud ja positiivne efekt saabub suhteliselt kiirest,Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

rasedus ja testid

Tere! Olen 8 nädalat rase ja minu vereanalüüsi vastused olid digiloos järgmised:

tsütoloogile uuring:
erotrotsüüdid -vähe
kokid-vähe
lameepiteel-palju
leukotsüüdid-palju

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Rasedusega arvele minnes tehakse erinevaid analüüse. Lisaks vere ja uriini analüüsidele võetakse emakakaelast PAP analüüs ( tsütoloogia) ning selle kirjeldus on korras, s.t. on normaalsed ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi