Menstruatsioonitsükli häire 16.02.13 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Lp Galina Litter

Mure algas nüüdsest juba aasta aega tagasi. Nimelt lõpetasin veidi üle aasta tagasi pillide võtmise(Jeanine), mida olin eelnevalt võtnud umbes 2 aastat. Põhjuseks ei olnud soov rasestuda, vaid lihtsalt partneriga lahkuminek. Päevi ei olnud 3 kuud. Käisin arsti juures ja kirjutati välja Duphaston. Sõin ära 10 päeva ja mõne päeva pärast menstruatsioon algas, üsna vähese veritsusega siiski. Järgmine menstruatsioon algas 30 päeva pärast, mis oli samuti vaid õrnalt määriv. Sellest järgmine algas 60 päeva pärast. Paaripäevane määrimine oli 21 päeva pärast. Järgmine aga alles 72, seejärel 35 ja edasi 65 päeva pärast. Määrimise esimesed päevad on alati olnud pruuni värvusega, veritsust on üldse vähe. Muret valmistab veel pidev valu alakõhus, vahepeal vasakul, teinekord jälle paremal. Justkui munasarjad. Valud algasid umbes 4 kuud tagasi ning on ka peale menstruatsiooni, miite ainult sellele eelneval perioodil.
Käisin hiljuti arsti juures. Hormoonid, vereproov korras, PAP test, klamüüdia, gonorröa negatiivsed. Ultrahelis öeldi, et munasarjad on veidi polütsüstilised, aga mitte midagi hullu ja ühes munasarjas folliikul, aga arsti sõnul olevat see ka normaalne, limaskesta paksenemist ei olnud, kuigi oleks pidanud juba ammu päevad hakkama. Kirjutati välja duphaston – annustamine tsükli 16ndast päevast 2 tabletti päevas ja nii 10 päeva. Arsti sõnul peaks ma nii toimima nüüd pool aastat.
Enne pillide võtmist ei olnud tsükliga mingit probleeme. Tsükkel oli 28 päeva ja vereeritus oli ka üsna rohke. Samuti olen ka varasemalt ultrahelis käinud, ka see oli enne pille korras.
Kaal 61 kg, pikkus 164 cm, vanus 22. Teen sporti ja toitun korralikult, söön kõike. Peale lahkuminekut oli ka juuste väljalangemist ning nahk halvenes tunduvalt (nahk oli halb ka enne pillide võtmist).
Sooviksin kuulda veel kellegi teise arvamust ja nõuandeid, enne kui pool aastat rohte süüa ja siis jälle vaadata, mis edasi saab. Hetkel soovi rasestuda ei ole, küll aga tahaks tulevikus selleks terve ja valmis olla, kui õige aeg. Hetkel ka ohtu rase olla ei ole, kuna vahekorras viimased pool aastat olnud ei ole.

Südamest ette tänades,
S.

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud S.! Tänan küsimuse ja põhjaliku selgituse eest. Tegemist on oligomenorröaga. Normaalsed menstruaaltsüklid on 21-35 päeva, mis ei vaja ravi. Valu võiks olla seotud ovulatsioonidega, ida antibeebipillide tarvitamise ajal ei toimu. Kuna ma ei ole teid näinud, siis soovitaksin broneerida aeg vastuvõtule online teel, meili teel või telefoni 6014331 teel, vajalik isikukood. Kuna te ei soovi ka hetkel rasestuda, siis tohiks olla midagi väga tõsist. Küll aga oleks vajalik lisaanamnees ja peale seda mõningad vitamiinid ja looduslikud östrogeenid. Kui antibeebipillid mõjusid soodsalt, siis teame, et lisaannus hormoone mõjus soodsalt.
Võimalik, et midagi on ehk ikka jäänud tähelepanuta. Võimalik on ka II faasi toetav tsükliline ravi. Soovitav on ka vaktsineerimine kõrge riski emaka kaela vähki ja genitaalkondüloome põhjustavate viiruste vastu.
G.Litter, naistearst.ee, Piritalt-Maarjamäelt

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Pillid ja päevad

Tere!
Selline asi, et olen kasutanud beebipille Lindynette 20 veebruarikuust saadik. Võtsin viimase pilli 21.05 ja nüüd on nädal pausi ja peaks hakkama menstruatsioon, kuid pole tänaseks hakanud.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Kirjutage üles 7-pillivaba päeva, mis järgnesid viimasele pillilehele. Olukorra nimetus on postpill-amenorröa (dr Maie Väli), ...

Loe edasi

Pillide lõpetamise kõrvalmõjud

Tere! Küsimus selline, et lõpetasin eelmisel kuul pillide võtmise, kuna tundsin et need ei tee mu organismile head. Pille võtsin kuskil poolteist aastat. Peale lõpetamist algasid kohe päevad, kuid see ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide võtmise ajal on munasarjade töö pidurdatud, tsüklid on anovulatoorsed. Kui pillide võtmine lõpetada, taastuvad ovulatsioonid. Sageli on esimese tsükli ovulatsiooni periood valulik ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Minu nimi on ... ja olen 14. Mul ei ole viimased 3 kuud olnud menstruatsiooni. Need on mul kestnud regulaarselt aasta aega ja pole olnud probleeme. Mul ei esine valusid ega muud säärast. Mul ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Olete tubli, et küsite nõu. Kui olete olnud vahekorras või suhelnud meespartneriga lähedaselt, siis tehke hommikusest uriinist rasedustest vastavalt õpetusele, mille saab ...

Loe edasi

Kahe tableti võtmine

Võtan bromokriptiini prolaktiini taseme langetamiseks kuid lisaks sellele võtan ka beebipille. Kas mõlema ravimi võtmine ei vähenda teise ravimi toimet ega riku ravisüsteemi?
Teiseks küsimuseks ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Bromocriptini võib kasutada koos pillidega. Ravi ajal on soovitav jälgida vererõhku. Kui Bromocriptin ravi ajal tekib vererõhu kõrgenemine, peab ravi lõpetama. Pillide (21+7) tabletivabal nädala ...

Loe edasi

Konisatsiooni ja valud emakas

Tere!
Loodan,et väga segaselt ei kirjuta...6 kuud tagasi tehti konisatsioon ja diagnoosiks jäi raske emakakaela düsplaasia. Samuti lasin nüüd teha vaktsiini gardasil. Kuida nüüd olen hakanud tundma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kaebused on iseloomulikud kuse- ja suguteede põletikule. Ka tupeseen põhjustab põletavat tunnet ja rohkenenud voolust. Sellisel juhul on vajalik teha analüüsid : testid emakakaelast ja soovitavalt ...

Loe edasi

Koposkoopia ja PAP test poole aasta pärast

Destembris 2016 oli tehtud kolposkoopia mille tulemuseks oli: Kolposkoopiale suunamise näidustus: LSIL Kolposkoopia: Diagnostiline ektoopia mõõdukas atüüpiline transformatsioon kl 2-3 suunas väike peenpunktiline ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Leid on kadunud, seega düsplaasiat uue analüüsi järgi ei ole, siiski igaksjuhuks uus tsütoloogia veelkord 6 kuu pärast. Düsplaasiad reeglina kaovadki, seega teatud muutusi jälgitakse.
DRKadastik

Loe edasi

menses

Tere

Mul on mure selline ,et viimased päevad olid mul 6 aprill. Nüüd mai kuus oleks pidanud algama päevad 4 mai . Tegin peale 4 mai-d kolm testi mis olid negatiivsed. Nüüd täna hakkas määrima ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on üsna tavaline probleem,et peale pillide lõpetamist jääb menstruatsioon umbes pooleks aastaks ebaregulaarseks. Kõige parem on lihtsalt oodata,et m.tsükkel ise reguleerub .Pregnacare on kompleksne ...

Loe edasi

lõputu mure

Põen pea kaks aastat pidevalt uroinfektsioone, tehtud korduvalt uriini külve, milles kasvnud vaheldumisi kolibakter ja enterokokk. Saanud iga kuu 1-3 antibiootikumi, millest osad enam ei mõju ja mõni leevendab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 59-aastane

On selge, et tegemist on üleminekuea östrogeendefitsiitse urogenitaalatroofiaga ehk lihtsamalt eesti keeles tupekuivusega ja ...

Loe edasi

Üleminekuiga või tõsine probleem?

Tere!
Sain just 52. Pöördusin 6. jaanuaril oma naistearsti poole murega, et päevad on väga ebaregulaarsed, kord nädalase vahega, kord veelgi vähem. Läbivaatusel arst midagi ei leidnud, saatis ultrahelisse. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Tegemist on üleminekueaga, kus naissuguhormoonide toime languse tõttu tekivad sageli menstruaaltsükli häired ja seetõttu vahel ka verejooksud.
Kaasajal püütakse vältida ...

Loe edasi

Emakakaelapolüübi eemaldamine ja tüsistused

Tere!
5.04 oli hüsteroskoopia ja polüpektoomia (eemaldati ca 2 cm polüüp emakakaelast) - seda tsükli 17. päeval. Teostati ilma narkoosita (arst soovitas võtta vaid ibuprofeni + paracetamol), oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Nagu kirjast selgub,tehti Teile hüsteroskoopia ja protseduuri ajal diagnoositi ka emakakaela polüüp 0,5 x2 cm .Iseenesest ei ole tegemist suure polüübiga,aga ilmselt asetses laial alusel,mistõttu ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi