Menstruatsioonitsükli häired 20.11.12 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere. Kuna naistearst mind aidata ei saanud ja hakkan vaikselt muretsema, pöördun Teie poole. Nimelt 03.11-08.11 olid mul päevad, 10.11 olin vahekorras, kus kondoom läks katki ja poole tunni pärast võtsin koheselt sos-pilli (postinor). Kolm päeva oli kõik korras ja 13.11 määris hästi natukene, 14.11 hakkas uus verejooks, mis alguses tundus okei, kuna sos-pillid peaksidki sassi ajama tsükli. 15.11 aga verejooks oli nii suur, et kõige paksem tampoon ei pidanud tundigi vastu. Samal päeval käisin Pelgulinna erakorralises naistearsti juures, kes kirjutas mulle Lindynette 20 välja ja ütles, et verejooks peaks üle minema. 15.11-17.11 oli verejooks. Pille hakkasin kasutama 15ndal nagu arst ütles, siis 18 ja 19 määris natukene ja täna (20.11) hakkas jälle verejooks, mitte tugev, aga tampoon ikka laseb n-ö läbi. Mingeid valusid ei ole... mure on sellepärast, et mul on põhimõtteliselt kaks ja pool nädalat "päevad" olnud, mis kord tugevamad kord nõrgemad ja tampoon ei kaitse mind väga hästi (tavaliselt kõik okei olnud). Kas see on normaalne ja selline veritsus peale pillide kasutamist kestab paar päeva või saan ma midagi teha, et veritsust alandada?
Kõike head ja suur aitäh nõuande eest!

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere! See vereeritus tekkiski Postinori järgselt ja reeglina sobibki selle lõpetamiseks kombineeritud rasestumisvastane pill.Ilmselt oleks verejooks kiiremini lõppenud,kui oleks aluśtatud suur doosiga,näit .3 tabletti päevas 3 päeva,edasi 2 tabletti päevas 2 päeva ja edasi üks tablett päevas.Aga ka siin võib mõnikord ravi lõppedes tekkida nn.ärajäämaverejooks.Kõige tähtsam on aga teada,et tegemist ei ole orgaanilise haigusega, Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

menstruatsioonitsükli häired

Tere! selline küsimus,et on tekkinud menstruatsioonitsükli häire,päevad oleksid pidanud algama umbes 3 nädalat tagasi aga ikka veel ei ole. probleem on olnud ennegi,et tsükkel pole regulaarne,kui on kõikunud ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Tõepoolest võib kehakaalu kiire langus põhjustada m.tsükli häireid.Te ei ole küll maininud,kui kiiresti Teil kehakaal langes ja kui mitu kilo.Igaks juhuks (kui elate suguelu),võiks ära teha rasedustest,kui ...

Loe edasi

menstruatsioonitsükli häired

Tere!
Mul on niisugune mure,et jätsin Logesti võtmise ära 2005 a. oktoobris, kuni uue aastani käis mens täiesti normaalselt 28-se tsükliga. Uuest aastast on olnud tsükkel küll 28 ja siis 32 jne. ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Menstruatsioonitsükkel võib tõepoolest peale hormonaalset rasestumisvastast ravi umbes poole aasta jooksul ebaregulaarne olla.Kui niisugune häire jääb püsima pikemaks ajaks,siis pöörduge oma günekoloogi ...

Loe edasi

menstruatsioonitsükli häired ja kehakaal

Tere!Olen 40.a.naine 163/90.Peale teise lapse sündi 19.a. tagasi tekkis kiire kaalu tõus ja menstruatsioonitsükli häred.Olen aastaid proovinud kaalu langetada.Rekordkaal on olnud 113 kg.Kui kaal langeb, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Soovitan pöörduda endokrinoloogi vatuvõtule.Vajalik oleks teha glükoosi tolerantsustest koos insuliinikõveraga.Kirjelduse järgi tundub tegu olevat hüperinsulineemiaga.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

menstruatsioonitsükli häired

olen 40 aastane menstruatsioon oli ära nagu pidi olema läks mööda nädal pool teist hakkas uuesti ja kestab pikemalt,kas see on normaalne või peaks pöörduma naistearstipoole või on asi milleski muus.

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Menstruatsiooni lõppemise järel esinevat määrivat vereeritust täheldatakse tihti seoses emakasisese kaitsevahendi kasutamisega.Ega Teil ei ole emakas spiraali? Võimalik,et Teil oli ovulatsiooniaegne ...

Loe edasi

Menstruatsioonitsükli häired

Tere!
Mul selline mure.Võtsin umbes 4 aastat Logestit. Siis vahepeal 3 kuud ei võtnud, ja nüüd hakkasin see kuu jälle võtma. Tavaliselt kestsid päevad umbes 5 päeva, aga nüüd on juba üle nädala... ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Logest on suhteliselt väikese hormoonisisaldusega preparaat ja ravimi uuel tarvitamisel võib esineda nn.läbimurde vereeritus.Ilmselt vajaksite pisut suurema östrogeenisisaldusega preparaati.Konsulteerige ...

Loe edasi

menstruatsioonitsükli häired

Tere. Millise spetsialisti poole Te soovitaksite Tallinnas pöörduda menstruatsioonitsükli häirete korral. Olen kuulnud, et günekoloogid on erineva spetsialiseerumisega. Kui võimalik, siis sooviksin konkreetseid ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Soovitan dr.Galina Litterit,kelle töökoht on Evita Grupp OÜ Pirita Perearstikeskuses.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

menstruatsioonitsükli häired

Tere! Olen 18-aastane neiu ja mul on probleeme päevadega.Olen väga mures. Viimased kaks kuud on ära jäänud, seksuaalvahekorras pole vahepeal olnud. Tsükkel on ka tavaliselt väga kõikuvate vahedega olnud. ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Võib-olla olete viimastel kuudel kehakaalus maha võtnud ja seetõttu on ka m.tsükli peetus.Samas võib ka täiesti regulaarse m.tsükli korral aastas olla 1-2 kuud mensstruatsiooni peetus.Eriti stresssituatsioonide ...

Loe edasi

tsüklihäire

millest on tingitud menstruatsioonitsükli häired? viimase pooleteist aasta jooksul on tsükkel täiesti paigast. kord puudub viis kuud, siis ilmub jälle ja neli kuud käib nagu kellavärk. viimasel ajal esineb ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Tsüklihäirete taga on enamasti hormonaalse regulatsiooni häire, häired munasarjade töös. Tsükli kõikumisi võib põhjustada kiire kaalu muutus, range dieet, tugev emotsionaalne pinge, stress. ...

Loe edasi

hormoonide uuring

Tere!

Kas lastetuse põhjuste uurimisel piisab vaid LH, FSH, testosterooni ja progesterooni uuringust või peaks uurima veel mingeid hormoone?

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kui esinevad menstruatsioonitsükli häired,siis oleks soovitav määrata veel Prolaktiin ja TSH.
Võib-olla peaks aga kontrollima ka munajuhade läbitavust ja partneri spermat.Usun,et Teie günekoloog ...

Loe edasi

hormoonid ja orgasm

Tere!



Olen 33 aastat vana ja viimased pool aastat pole ma orgasmi saanud.

Vereanalüüsis on kilpnäärme antikehi üle normi (300 ühikut), olen sama kaua (pool aastat) ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Ma arvan,et kilpnäärme antikehade tiiter ja anorgasmia ei ole omavahel seotud.Kui esinevad aga ka menstruatsioonitsükli häired,siis peaks vist oma günekoloogiga konsulteerima.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi