Mure päevadega. 14.11.12 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere.
Mure selline-peale hüsteroskoopiat(okt.algul) on päevad eriti vererohkeks ja pikaks veninud. Tsükkel algas 4päevase määrimisega, siis kaks päeva oli tugev verejooks, siis 2 päeva vähene ja nüüd kergelt 2 päeva määrib, aga heleda verega ja tunnet ei ole, et lõpeks, kohati on kerge pinge munasarjades. Kas opp ei lahendanudki probleemi (vererohked päevad, määrimine enne)? Eemaldati küll põhjus (polüüp, emaka limaskesta paksenemine), aga olukord muutus hullemaks. Kontrolli peaksin jaan. minema.
Kas võib olla tegemist põletikuga? Enne olid päevad samuti vererohked (rauasisaldus veres oli alla normi), aga kestsid 3-4p.
Ette tänades.

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere,
emaka limaskesta paksenemine ja sellega seotud vererohked menstruatsioonid on hormonaalne probleem ( seotud östrogeenide stimulatsiooniga emaka limaskestale) ja polüübi eemaldamine ei anna sageli loodetud efekti. Soovitan hormoonspiraali Mirena, mis takistab emaka limaskesta paksenemist ja sellega seoses väldib ka polüüpide teket. Mirana toimel menstruatsiooni vereeritus oluliselt väheneb.
Juhul, kui nüüd vereeritus ei lõpe või kui tekivad kõhuvalud, pöörduga kindlasti oma arsti poole.
dr.Katrin Seidelberg

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

tsüklihäired

Tere!
Olen 37 aastane 2 last sünnitanud naine. Võtan aastaid antibeebipille Cilest. Päevad on alati olnud korrapärased. Nüüd aga tekkis tablettide võtmise 12 päeval veritsus, mis on sarnane korrapäraselt ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
Pillide korrapärane võtmine kindlustab rasestumisvastase kaitse, ka juhul kui tekib tsükli keskel veritus. Veritsuse põhjus võib olla näiteks mõne teise ravimi kasutamine või unustatud pill ...

Loe edasi

"päevad!

tere!
Olen 45.a. naine ja kogu elu olnud mures päevadega väga rohke ja pikaajalise vooluse pärast (7 päeva, neist 3 esimest päeva eriti rohke).Kunagi aastaid tagasi soovitas arst süsti, mis leevendaks ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
soovitan Teile hormonaalset emakasisest vahendit "Mirena", tänu millele jäävad menstruatsioonid lühemaks ja vereeritus väheneb oluliselt. Seda aga juba peale reisi, sest esimestel kuudel peale ...

Loe edasi

suur mure-pikaajaline veritsus

Tere! Olen 45 aastane murelik naine. Sain kevadel kutse minna pistelisele emakakaelavähi uuringule. Uuringute ajal oli natuke valus ja tekkis millegi pärast veritsus millest saigi kõik alguse. Õrn veritsus ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Ilmselt tehakse Teile emakaõõne prooviabrasioon.Tõenäoliselt on östrogeensete hormoonide sisaldus piisavalt kõrge ja kollaskehahormooni sisaldus madalavõitu.Piltlikult öeldes ripub emaka limaskest ...

Loe edasi

mure päevadega!

Tere!

Olen 28.a kahe lapse ema. Probleemiks on see, et päevade pikkus on veninud 8-10 päevaseks. Tsükkel ise on suhteliselt korrapärane 28-32 päeva, algab menstruatsioon pruuni voolusega ning ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pikkade ja ebakorrapäraste veritsuste taga võivad olla erinevad probleemid: põletik suguteedes, emaka müoom, polüüp jm. Kirjast selgub, et põletike analüüsid on olnud korras(pole küll täpsustatud, ...

Loe edasi

imelik valu

Tere!
Mul on selline mure, et nabast alates sirgjooneliselt alla valutab kõik ( valu ei ole laialivalguv vaid mööda seda kujuteldavat joont), selline peaaegu nagu kõrvetav ja terav valu, ette ei ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Arvaksin , et võiks olla põiepõletik, kuid selle täpsustamiseks ikkagi oleks oluline arsti juures ära käia(perearst esialgu). Kui valu on väga tugev, siis põõrduge erakorraliselt valverastide poole(kirurg ...

Loe edasi

rasedus või ...?

Tere,
mul on mure seoses ärajäänud päevadega, mis oleks pidanud algama ca 10 päeva tagasi. Tegin kodus rasedustesti ja tulemus oli negatiivne. Tsükkel pole kunagi päris täpne olnud vaid kõigub 2-3 ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Kui tänaseks on olukord sama, siis korrake hommikusest uriinist rasedustest ja reserveerige plaaniline aeg naistearstile.

Loe edasi

beebipillid

Tere.
Minul on selline mure. Hakkasin just võtma beebipille. Nimeks "Harmonet". Põhjuseid oli mitmeid - suured valud seoses päevadega, ebakorrapärane tsükkel ja muidugi ka raseduse vältimise soov... ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere, murelik neiu,
pillidega alustades võib esimesel kuul tekkida minimaalne veritsus(pruunikas), mis võib kesta kogu esimese kuu jooksul, see on reaktsioon uuele hormonaalsele tasemele organismis. ...

Loe edasi

ebakorrapärased päevad

Tere!
Mul on mure. Olen 22a ja minu päevad on ebaregulaarsed.Nüüd on möödas juba viimasest korrast seitse nädalat, kahtslustasin rasedust (mis oleks väga meeldiv), kuid test seda ei näidanud. Olen ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Arvan,et Teil on tegemist munasarjade talitluse häirega,sellest ka m.tsükli häired ja iseeneslik raseduse katkemine. Soovitan kontrollida oma günekoloogi juures m.tsükli 5. ja 18. päeval hormoonide ...

Loe edasi

Jeanine beebipillid ja päevad

Tere!
Mul selline mure-olen kaks aastat Logestit söönud mis oli ok(päevade suhtes),siis aga lasin kirjutada endale Jeanine pille(pidid hästi aknele mõjuma).Olen neid söönud kaks kuud,esimene kuu ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Pillide võtmise ajal võivad igakuised veritsused üldsegi kaduda. Kui see Teid häirib, hakake taas Logesti võtma.
dr. Seemen


Loe edasi

menstruatsioon

Tere,

olen 22. aastane ja minu küsimus oleks järgmine:

kui räägitakse, et muret tuleks siis tunda, kui menstruatsioonid on valulikeks muutunud, aga kas on see ka halb nähtus, kui ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Tere 22.aastane neiu!

On põhjust rõõmustada, et menstruatsioonid on muutunud vähem valulikuks. Kui valu möödub, ei põhjusta elukvaliteedi langust siis ei oma ta ka kliinilist tähendust.
Loe edasi



Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi