Pikale veninud mentsruatsioon 01.11.12 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!

Minu mure seisneb selles, et mul algas vähene veritsus 20. oktoobril, mis oli ka enam-vähem õige päev päevade algamiseks (tavaliselt on tsükkel 28-32 päeva). Eelmised päevad algasid 21. september.
Veritsus on tavapäraselt osuliselt väiksem ja kestab tänaseni, so 01.11.

Kui tavaliselt on mu menstruatsioon üsna valulik ja esimesel 2-l päeval väga vererohke, siis seekord on kõik teisti. Valu ei ole, verd tuleb väga vähe - alguses ainult määris, nüüd juba natuke rohkem. Enesetunne on hea, st kusagilt ei valuta vms. Natukene on aegaajalt veres ka pisemaid klompe nagu päevade ajal, aga enamasti mitte.

Tsüklihäire on olnud ka varem ühe korra väga pingelisel perioodil, kuid siis ei kestnud "päevad" nii kaua. Rasedusvastaseid vahendeid ei kasuta (proovime rasestuda), hormonaalseid vahendeid ei ole kunagi kasutanud. Tegin igaks juhuks ka apteegist ostetud rasedustesti, mis ei näidanud rasedust. Kui tupeseen välja arvata, ei ole olnud günekoloogilisi haigusi.

Küsimus - kas peaksin veel ootama, et päevad lõpevad või peaksin kiiremas korras pöörduma erakorralisse, et selgitada välja veritsuse põhjus? Arstile saaksin aja alles jaanuaris.

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere,
pika tsüklivälise veritsuse põhjusi võib olla palju: munasarjade funktsiooni häire (tsüklihäire), raseduse peetumine ja iseeneslik katkemine, munasarja tsüst, emaka müoom, polüüp, põletik jne. Kui olete regulaarselt külastanud naistearsti ja kõik on olnud korras ning rasedustest on praegu negatiivne, siis suure tõenäosusega on tegemist hormonaalse häirega. Igal juhul soovitan esimesel võimalusel pöörduda naistearsti poole. Kui veritsus ei lõpe või tekib kõhuvalu, pöörduge valvearsti pole.
dr.Katrin Seidelberg

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Emakaõõne abrasioon.

Tere.
29.03 pöördusin pikale veninud ja viimastel päevadel vererohke menstruatsiooniga erakorralisse, kus siis vaginaalse ultraheliuuringu käigus selgus, et emaka lihastest paksem, kui peaks ja teostati ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, arvan et võite ikkagi minna , teadma peaks abrasiooni vastust. Kui nt polüüp. siis soovitaks menstruatsioonitsükli II faasis võtta kollaskeha preparaati(nt Duphaston) või võtta pille, mida kasutatakse ...

Loe edasi

Pikale veninud vereeritus

Tere!
Sünnitasin veebruaris 2011 ja hakkasin peale seda võtma Cerazette tablette. Selle aja joosul vereeritust ei esinenud (peaaegu kuue kuu jooksul peale sünnitusjärgse vereerituse lõppu). Septembris ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija! Andmetest selgub, et olete 28-aastane. Kui toidate rinnaga, siis on kontratseptsiooni valikmeetodiks minipillid Cerazette. Nüüd on need taas olemas. Te ei peaks muretsema, kui soovimatu ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Sooviksin saada nõu. Nimelt olen käinud ka teie vastuvõtul, viimati dets. 2008.
Aastaid tagasi sai menstruatsiooni tsükkel esile kutsutud hormoon tablettidega ning siis hakkasin kasutama ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Peale EVRA paastrite (ja mitte ainult plaastrite vaid ka teiste rasedusvastaste vahendite)lõpetamise järgselt läheb mõnikord aega üle poole aasta,enne kui m.tsükkel reguleerub.Tundub,et siin on vaheaeg ...

Loe edasi

kas menopaus?

Tere õhtust,dr.MAIE VÄLI.Olen Tatjana,48a.ja elan Tallinnas.Olen lugenud TEILE esitatud küsimusi ja vastuseid.Nii mõnelegi küsimusele olen saanud vastuse.Aga nüüd on mul üks selline mure,mis paljudele ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Tatjana! Ilmselt esinesTeil emakakaela lameepiteeli turse ja seetõttu võeti nii Papa-analüüs ja klamüüdia külv.Klamüüdiainfektsioon annab reeglina emakakaela silinderepiteeli turse ja punetuse.Võimalik,et ...

Loe edasi

Tsüst ja pikale veninud menstruatsioon

Tere!
Olen 26aastane naine ja koos abikaasaga soovime saada oma esimest last. Üritanud oleme 1,5 aastat, siiani kahjuks tulemusteta. Pärast 6aastatst antibeebipillide lõpetamist pole päevad regulaarseks ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Merike! Pikaajalisel antibeebipillide kasutamisel võib üsna sageli tekkida m.tsükli häire ja suure tõenäosusega on tsükkel anovulatoorne või m.tsükli 2.faas jääb lühikeseks,selleks et viljastumine ...

Loe edasi

14 a. tüdruku menstruatsioon

Tere! Kõigepealt tänud, et oma suure töökoormuse juures leiate aega ka siin esitatud küsimustele vastamiseks. Minul mure järgmine: minu 14 a. tütrel (menstruatsioon on tal käinud umbes 7-8 kuud) on seekordne ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
1. Soovitan esmaselt pöörduda perearstile, et määrata veres hemoglobiinisisaldus, välistamaks kehvveresust.
Oluline on ka veresuhkru ja kliinilise vere analüüs.
2. ...

Loe edasi

"päevade" ajal vereeritust ei toimu

Tere, lugupeetud Aire!
Olen võtnud 5 kuud Jeanine'i tablette ning seitsmel tabletivabal päeval on mul mentsruatsioon justkui teoreetiliselt- pooltel juhtudel pole absoluutselt verd tulnud, isegi ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere Mary.
Kui rasedustest on negatiivne on veritsuse puudumine tingitud sellest, et pillide mõjul on emaka limaskest õhuke. Ohtlik see ei ole. Kui aga veritsuste puudumine Teid tõsiselt häirib ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi