Tsüklihäire, polüüp ja Mirelle 26.06.12 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!

Käisin 13. juunil oma arsti juures, sest viimase kahe kuu jooksul olen vahekorra ajal pidevalt hakanud veritsema. Arst avastas läbivaatuse tulemusel polüübi, mille ta ka koheselt nö "kinni keeras" ja ultraheliuuringut tehes ütles, et teil on just praegu ovulatsioon ning munarakk hakkab eemalduma. 15. juunil hakkas mul ootamatult verejooks, päevad oleks pidanud algama alles 23. juunil. 15. juunil hakkas aga verejooks, mis oli päevadele sarnane ja kestis 8 päeva. Vahepeal selgus, et aasta tagasi tehtud PAP testi tüvi 16 ei ole taandunud ja on lisandunud ka tüvi 18, vähiproovid olid siiski negatiivsed. Kuna olin plaaninud hakata võtma Mirelle tablette, siis alustasin nendega 15. juunil, kui päevad ootamatult algasid. Võtsin neid 8 päeva ja lõpetasin, sest mul hakkasid kummalised peavalud ja keha tundus endale väga võõrana. Kui lõpetasin pillide võtmise 23. juunil, siis 24. juunist saadik immitseb heledat halvalõhnalist verd. Mis minuga toimub? lähen järgmisel nädalal uuesti arstile.
Tänan vastuse eest.
M.

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere,
kuna Teil on ebakorrapärased veritsused ja veritsused vahekorra järgselt ning diagnoositud on HPV kõrge riski viirus ( HPV 16 ja HPV 18), siis on vajalik teha analüüsid emakakaelast põletikutekitajatele ja kolposkoopia ( s.o. emakakaela suurendusega uuring, mille käigus võetakse vajadusel biopsia e. koeproov). Kolposkoopia on vajalik vaatamata sellele, et PAP analüüsis rakumuutusi pole leitud. Kas 15.06. alanud veritsus oli seotud ovulatsiooniga või mitte, selgitavadki täiendavad analüüsid ja uuringud.
Pillide võtmise katkestamisel tekib alati veritsus, s.t. 24.06.-st tekkinud veritsus võib olla seotud pillidega. Vajate kindlasti täiendavaid uuringuid, sest halvalõhnaline vereeritus on põletikulise protsessi tunnus.
Heade soovidega,
dr.Katrin Seidelberg

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

korrapäratud menstruatsioonid ja polüüp

korrapäratud menstruatsioonid ja polüüp

30.10.14 / Kehaväline viljastamine - lastetus

Tere.Mul suur mure ja ei tea mida ma üldse tegema peaksin=Alustan sellest ,et sünnitasin ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Emaka limaskesta paksenemine (hüperplaasia) ja polüübid on pikkade ja vererohkete menstruatsioonide põhjuseks. Tsüklihäired ja paks emaka limaskest on omakorda seotud hormonaalsete häiretega ...

Loe edasi

Tsüklihäired

Tere.
Juba teist kuud järjest on mul 2 korda kuus päevad. Naistearsti juures käisin viimati jaanuaris 2013. Lugesin, et see on üks emakakaelavähi tunnustest. Samas on mul olnud vaid üks seksuaalpartner, ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Tsüklihäire põhjuseid on palju. Kuna võtate pillle, siis võiks olla hoopis kas müoomisõlmeke või polüüp emakaõõnes. KUi seda pole siisi võivad ka pillid mitte sobida. Igal juhul peaks tegema ultraheli ...

Loe edasi

Pikale veninud mentsruatsioon

Tere!

Minu mure seisneb selles, et mul algas vähene veritsus 20. oktoobril, mis oli ka enam-vähem õige päev päevade algamiseks (tavaliselt on tsükkel 28-32 päeva). Eelmised päevad algasid ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pika tsüklivälise veritsuse põhjusi võib olla palju: munasarjade funktsiooni häire (tsüklihäire), raseduse peetumine ja iseeneslik katkemine, munasarja tsüst, emaka müoom, polüüp, põletik jne. ...

Loe edasi

Tsüklihäired, polüüp

Kevadel oli raseduse iseeneslik katkemine 6 nädalal (puhastust ei teostatud). Peale seda tekkis tsüklihäire - enne menstruatsiooni algust hakkas määrima (määrimine pruunikas, paksem). Algul oli määrimine ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija! Andmetest selgub, et olete 33-aastane. Kevadel oli raseduse täielik iseeneslik katkemine ehk Abortus completus. Veritsuste põhjuseks oli emaka limaskesta hüperplaasia ja polüpoos. Ravi ...

Loe edasi

Mirelle

Tere, olen 22-aastane tervislike eluviisidega mittesuitsetav naine. Sooviksin raseduse vältimiseks pille võtma hakata (olen püsisuhtes). Menstruatsioonid korrapärased, pole vererohked, kuid on väga valulikud ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud A.! Andmetest selgub, et olete 22-aastane. Tõstke kaal kindlasti üle 50 kg. Hommikuti tühja põie ja tühja soolega peaks täiskasvanud naine kaaluma üle 50 kg, muidu on tegemist alakaaluga. Lisainfo: ...

Loe edasi

Menopausijärgne verejooks

Tere lp. doktor!
Olen 56 a. Neli kuud tagasi võeti mul PAP-analüüs, mis oli korras.
Protseduuri käigus avastati aga emakakaela polüüp. Varasemalt on mul kaks korda polüüp eemaldatud (28a. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
menopausi aegse veritsuse põhjuseks võib olla polüüp kas emakakaelas või emakaõõnes. Kuna teil on koduvalt polüüp olnud, on see väga tõenäoline veritsuse põhjus. Polüüp on emaka limaskesta ...

Loe edasi

Emakas polüüp

Tere! Käisin günekoloogi vastuvõtul probleemiga, et enne menstruatsiooni, kui õige veritsus hakkab, määrib 4-5 päeva . Ultrahelis selgus, et on mingi polüüp. Arst andis Duphastoni ravi esialgu ja vaatab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Tegemist võib olla endomeetriumi polüübiga või polüpoosiga ehk emaka limaskesta polüübiga. Kuna olete 31, siis on see polüüp kindlasti healoomuline.
Sünnitamata naistel ja ...

Loe edasi

mirelle

Probleem nimelt selles, et ostsin eile kaks pakki Mirelle tablette, kodus selgus, et pakile on märgitud kõlblik kuni 02.2004, peaksin nende pakkidega alustama järgmisel nädala, aga kas ma võin neid ikka ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Võite kasutada, sest pillide toime pole nõrgenenud.
dr. K.Seemen

Loe edasi

Ras.vast.tabletid

Tere!

Otsustasin vahetada pärast 1,5a pille. Arsti soovitusel Harmoneti Mirelle vastu. Nüüd küsimus oleks selline, et kui Mirelle siiski ei sobi ja hakkab olema vaheveritsusi, siis kuidas ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Mirellelt võib Harmonetile üle minna igal perioodil, s.t. ka tabletikuuri keskel.
dr. Seemen

Loe edasi

beebipillid

Tere, tarvitan Logesti juba mitmeid aastaid.Soovin teada, mis nimetusega beebipillid on logestist nõrgemad.
Tänud ette.

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Mirelle tabletid on Logestist nõrgemad.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi