Kuumahood ja Novofem 19.06.12 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Olen ligi aasta tarvitanud tablette Novofem, et mul oleks ikka menstruaatsioon.
Kuna enne seda olid mul jubedad kuumahood. Aga eilsest algasid jälle kuumahood.
Tahaks teada, kas tuleks mingit tabletti juurde võtta või vahetada välja Novofem.

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere,
varane menopaus (enne 45. eluaastat) ja sellega kaasnevad kuumahood vajavad kindlasti ravi ja hormoonasendusravi (HAR) kestab enamasti aastaid. Novofem on tsükliline hormoonasenusravi preparaat, mille kasutamisega kaasneb igakuine veritsus. Kuna Novofem on siiani olnud efektiivne, soovitan Teil esialgu jätkata ravi Novofemiga veel ühe tsükli, s.o. ühe kuu jooksul. Kui enesetunne ei parane ja kuumahood ei lakka, siis soovitan üle minna ravile Trisequens`iga, mis on samuti tsükliline hormoonasendusravi preparaat, kuid milles on östradiooli sisaldus veidi kõrgem. Edaspidi on alati võimalik vajadusel preparaati vahetada, kuid selles osas pidage nõu oma arstiga.
Parimat soovides,
dr.Katrin Seidelberg

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Üleminekuea vaevused

Mul on alanud ülemineku vaevused 3-4 aastat tagasi. Varem tundsin ainult 1-2nädalat peale päevi rusutud ja vaevatud, nüüd aga kogu aeg, lisandunud on meeletud kuumahood. Viimased päevad olid 3,5 kuud tagasi. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Üleminekueas toimuvad hormonaalsed muutused võivad kaasa tuua palju erinevaid vaevusi. Lisaks tüüpilistele kehalistele vaevustele nagu kuumahood, higistamine, ainevahetuse aeglustumine (ja ...

Loe edasi

Menopaus

Mul algas menopaus väga tugevate kuumahoogudega. Käisin arstil, mul oli menopausi protsent liialt kõrge, aga et mitte jääda veel menopausile, kirjutas minu naistearst välja Triseguuens, aga need hormoonid ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, kui teile Novofem on sobinud, siis ikka kasutge seda. Kui sellega samad probleemid, siis peaks kasutama hoopis looduslikke preparaate (käsimüük!) või siis LIVIAL(Rp ravim). Alustage Novofemiga, mis ...

Loe edasi

Kas magnetravi võib tsükli segamini ajada?

Viimane kuukord oli 3.detsember.10.detsembrist hakkasin saama käele magnetravi ja siis algasid ka meeletud kuumahood ja higistamine.11.dets.peale magnetravi määris korra ja siiani kõik puhas. Rasedustest ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija! Andmetest selgub, et olete 41-aastane. On olemas termin: varane menopaus – menopaus enne 45. eluaastat. Selle kinnitamiseks on vajalik määrata vähemalt 2 hormooni sisaldus, nn. ovariaaalne ...

Loe edasi

Valu alakõhus

Tere!
Olen 30 aastane. Peale peaajukasvaja eemaldamist diagnoositi mul panhüpopituitarism. Saan asendusravi ja olen endokrinoloogi kontrolli all. Naissuguhormoonidest tarvitan Estrofem'i (2mg) ja ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Piisavalt suur hormoonide kogus,võib olla sellest ebamugavustunne ja suurenenud voolus.Võik asendada NOVOFEM tablettidega,neid on lihtsam võtta ka.Iga päev ainult üks väike tablett.Konsulteerige ...

Loe edasi

Activelle või Evista?

Tere,
Olen üle 60-ne naine,tarvitan ca 6 .a. Activellet.Suve hakul soovitas günekoloog lõpetada A.tarvitamine seoses rinnavähi ohu suurenemisega üle 5.a. tarvitamisest.Soovitas Klymadinoni.Tegin ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Rita! EVISTA on osteoporoosiravim ja kliimaksivaevustest Te sellega lahti ei saa.Activelle võiks asendada Klimodieniga mitte Klimadynoniga,mis on taimne ravim ja sisaldab tsimitsifuugat.Edu soovides,Maie ...

Loe edasi

hormoonasendusravi

Tere!
Küsin hormoonasendusravi ravimi Nova Fem kasutamise kohta. Olen seda võtnud kaks kuud (olen 46.aastane, aasta tagasi opereeriti 1 munasari ja mõlemad munajuhad, menstruatsioonid lõppesid juunis). ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Riina! Novofem on madaladoosiline tsükliline hormoonasendusravi preparaat,mis leevendab tulemuslikult üleminekuea vaevusi.Mõne naise organism võib esimeste ravikuude jooksul koguneda kudedesse vedelikku,mis ...

Loe edasi

Peale peratsiooni

Tere.Olen mures oma tervise pärast.Nimelt toimus 13.11.03. operatsioon,mille käigus eemaldati munajuhad ja üks munasari.Perearst lõpetas haiguslehe 09.12.03.Tööl olles tunnetan kogu aeg valu vasakul pool(seal ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere Ruthi.
Soovitan pöörduda kohe naistearsti poole. Kui on võimalik, proovige kontakteeruda arstiga, kes Teid opereeris.
Tervitades Aire Sekavin

Loe edasi

üleminekuaastad

Tere!
Olen 53 .a , emakas eemaldatud. Olen 5 a kasutanud HARi. Alguses oli kõik hästi, kuid viimasel aastal ei talu enam östrogeene -olen võtnud erinevaid preparaate lootuses, et taluvus paraneb. ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Te ei kirjutanud,kas olete saanud HARi ainult tablettidena,või olete kasutanud ka plaastreid ja nahale määritavaid salve ja geele.Võib olla aitab ka ainult tupe limaskesta seisundit säilitav östrogeene ...

Loe edasi

kliimaks

Kas kliimaksi vaevuste vähendamiseks(kuumahood,valutavad jalad,rahutu uni jms.) kasutatav hormoonravi ja kilpnäärme alatalitluse ravi sobivad kokku?
Aitäh vastuse eest!

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Olge mureta,need ravimid sobivad ideaalselt kokku.

Loe edasi

hormoonasendusravi

Kui on emaka sõlmed (müoom), mis veel lõikust ei vaja, aga esimesed kliimaksinähud (kuumahood), menstruatsioon ebakorrapärane aga enamvähem normaalse verehulgaga, kas tohib kasutada HAR? (üks arst soovitab ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Ly! Oleks vaja määrata Teie vereseerumis hormoonide sisaldus,teha ära mammograafia,kontrollida UHga müoomi suutus ja siis otsustada.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi