mure... 31.01.02 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere dr. Litter! Mure järgmine: mul tehti 4,5 nädalat tagasi abort. Ma tean seda, et päevad peksid hakkama uuesti 4-6 nädalat peale aborti. Nüüd eritub mul tupest verd, aga seda tuleb väga vähe, määrib ainult. kas see on normaalne? Varem tuli mul pävade ajal ikka päris palju verd. See veri aga mis tuleb on väga ebameeldiva lõhnaga (haisuga). Samuti on ka valu alakõhus, aga see ei ole enam nii tugev kui 2 nädalat tagasi. Arst ütles mulle, et see valu on normaalne ja kestab kuni esimeste päevadeni. Loodan, et saate vastata.

Mare

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Tere Mare!

Ilma Teid uurimata on raske teha otsuseid. Loodan, et arst kutsus Teid järgnevale kontrollile peale menstruatsiooni.

See on õige, et normi korral peaks menstruatsioon taastuma 4-6 nädala pärast. Abordi sagedasimad tüsistused on põletikud ja menstruaaltsükli häired. Ka halvalõhnaline voolus viitab põletikule. Vere hulk ei pruugi olla sarnane eelnevatele menstrustsioonidele, sest emaka limaskest on Teie palvel operatiivselt ja instrumentaalselt eemaldatud. See on meditsiiniline trauma.

Soovitused:

-registreeruge naistearsti vastuvõtule

-tehke hommikusest uriinist rasedustest

-halva enesetunde korral kraadige kehatemperatuuri 17-19 vahel

-kui Te lähipäevil ei pääse arsti vastuvõtule, võib apteegi käsimüügist osta Ibuprofeeni (küsida võib menstruatsioonivalu leevendavaid preparaate)

-kui Teil on kahtlus külmetushaigusele peaksite naistearsti külastuse järgselt konsulteerima perearstiga

-tarvitage piisavalt vedelikku (eesti mineraalvett)



Kaebuste süvenemisel paluge abi osakonnajuhatajalt, et vajadusel pääseda kiiremini naistearsti vastuvõtule.

Usun Teie tervenemisse ja kindlasti konsulteerige naistearstiga Teile sobiva soovimatust rasedusest hoidumise meetodi suhtes.

Naistearst Galina Litter



Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

tupekuivus

Tere!
Minu lugu on päris pikk aga proovin teha kokkuvõtvalt. Olen 63.a. ja eelmine aasta tehti rinnavähi lõikus ,kiiritus ning määrati Arimidex. See ravim tekitab aga tupekuivust (kasutasin Multi-Gyn ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Apteegi käsimüügist ostke intiimpesugeel Lactacyd sinine, mida kasutage 1x ööpäevas, Vagisan kreem määrimiseks tupe esikule ja ureetra kanali piirkonda, uued ja head on tupekuulikesed ...

Loe edasi

PAP-test

Mida need leiud tähendavad / tähendada võivad? Millised peaksid olema edasised sammud?

(36, 2 last sünnitanud, kaebusi pole, rasedusvastest vahenditest kondoom kasutusel, muid ravimeid ei ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
PAP analüüsi vastus on ASCUS ja AGC-NOS. See tähendab, et emakakaela lameepiteeli ja silinderepiteeli rakkudes on muutused, mis vajavad täpsustavat uuringut, kuna analüüsi põhjal pole võimalik ...

Loe edasi

Raseduse algus ja xanax

Tere,
Olen rase ja sain sellest alles teada. Päevad on ära jäänud 3 päeva. Murelikuks teeb see, et nelja viimase õhtu jooksul tarvitasin 0,25 ma Xanaxi, et parem uni oleks. Lugesin nüüd infolehelt, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Xanax kuulub kesknärvisüsteemi rahustavate ravimite hulka, mida kasutatakse eelkõige ärevushäirete ravis ja minimaalne annus on siis 0,25mg 2 kuni 3 korda päevas. Olete kasutanud mõnel õhtul ...

Loe edasi

Kas antud probleemi on võimalik Eestis lahendada ja kindlaks teha?

Tarvitasin esimest korda antibeebipille (Yasminelle) 18-aastaselt. Pärast mõnda aega tarvitamist otsustasin neist loobuda, kuna tundsin end väga ebamugavalt neid tarvitades. Ka pärast nende lõpetamist ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Analüüsite ise oma seisundit väga konkreetselt ja asjalikult. Ilmselt on erinevate spetsialistide poolt Teile õpetatud masturbeerimist.Suguelundite verevarustust parandavat Sildenafiili on tõepoolest ...

Loe edasi

Verevalum

Tere..mul on juba paar nãdalat selline verevalum..2korda olen ôrnalt pigistanud ja siis tuleb mãda veidike ja kohe hakkab verd tulema..kui nâpu peale panen on tunda et nagu mingi vãike muna oleks naha ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Follikuliit ehk karvanääpsu põletik on sage probleem. Selle teket soodustavad eelkõige raseerimine, depilatsioon, ebaõige hügieen ja kitsad sünteetilised riided. Mädapõletiku tekitajateks on ...

Loe edasi

Menstruatsioon hilineb

Tere!

Kasutasin aasta aega pille (esmalt Yasminelle, siis Lindynette) ning lõpetasin nende võtmise 2017. aasta novembri alguses, kuna tundsin, et need ei mõju hästi minu vaimsele tervisele ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Normaalseteks menstruaaltsükliteks loetakse tsükleid 21-35 päeva, need ei vaja ravi. Alates 36. päevast on tegemist menstruatsiooni ...

Loe edasi

Vaagnapõhjalihaste nõrkus ja tihedam urineerimine

Tere.
Olen 65 aastane naine, kel on vaagnapõhjalihased nõrgenenud ja põis ei ole enam nii hea.
Märkasin Kroonikas reklaami eriti tõhusa ravimi (biostimulatsiooni preparaadi) kohta. Seal soovitatakse ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Ma kindlasti ei soovita seda preparaati, kuna see pole Eestis registreeritud ja uurides ma ei saanudki päris aru, mis see täpselt on. Helistasin antud telefonile, mis ei vastanud. Selleks, et täpselt ...

Loe edasi

Valgevoolus

Tere
Minul on selline mure,et mul on valgevoolus selline kohupiimjas rohkem. Kohati ka tükiline. Sügelust ,ebameeldivat lõhna EI OLE. Värvus on valge ,kui pesule läheb,siis värvus muutub kollakaks. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 21-aastane

Kui olete olnud vahekorras, siis tuleks esmalt välistada sugulisel teel levivad haigused. Saate ise osta laborist testid "Testi ...

Loe edasi

Hormoonid, kaalutus

*enne pille sõin 1900kcal 4-5 trenni nadals => 70kg
*päevad väga ebaregulaarsed, 2-3kuud pausi ja siis 2-3 nädalat kestev määrimine
*günekoloog tegi hormoonitestid ja ultraheli, ütles, et kõik ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kuna Teil esines ebaregulaarne menstruatsioon,siis m.tsükli reguleerimiseka määratud pillid olid eesmärgiga m.tsüklit reguleerida.Osadel tütarlastel tekib selle taustal polütsüstiliste munasarjade ...

Loe edasi

Ravimi kokkusobivus rasedusvastase vahendiga

Tere
Soovin teada kas ärevushäire ravim cymbalta sobib kokku rasedusvastase vahendi Nuvaringiga.
Kasutan ravimit regulaarselt 1 tablett 30 mg päevas ,nüüd soovin hakkata kasutama rasedusvastast ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Ärevushäirete puhul kasutatavat ravimit Cymbalta ja NuvaRingi võib kasutada koos. Cymbalta ei vähenda tuperõngas sisalduvate naissuguhormoonide toimet ja sama on ka vastupidi.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi