Pidevalt kestvad päevad 22.02.12 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Võtsin 10 aastat pille Jeanine ning lõpetasin nende tarvitamise oktoobri alguses. Esimesed 3 kuud oli kõik normaalne, tsükkel regulaarne ning mingeid muutusi organismis ei esinenud. Jaanuari alguses kolisin välismaale ning sellest ajast saati on tsükkel täiesti sassis. Jaanuari esimesel nädalal olid päevad nii nagu pidi, kuid pärast nädalast pausi hakkasid need uuesti ning kestavad siiamaani. Vereeritus on küll märgatavalt väiksem kui tavaliselt päevade ajal ning värvus tumedam, kuid siiski ilma tampoonita olla ei saa. Samuti on näonahk väga halvaks läinud.
Alguses mõtlesin, et tegu on keskkonnavahetusest tekkinud stressiga, kuid nüüd on päevad kestnud peaaegu 1,5 kuud.
Millest võib see tuleneda ja mida peaks tegema, et tsükkel korda saada?

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere,
kuna võtsite pille pikka aega, siis võib regulaarse tsükli taastumine võtta aega, seda enam, et lisaks pillidega lõpetamisele vahetasite ka elukeskkonda. Sellise elumuutusega kaasneval stressil on samuti oma osa tsüklihäirete tekkel. Kui 10 aastat tagasi enne pillidega alustamist oli tsükkel aeg-ajalt ebakorrapärane, siis võivad tsüklihäired taas korduda. Näonahk muutub rasusemaks, kuna pillidel oli näonahale soodne toime.
Selline ebakorrapärane veritsus on tavaliselt seotud hormoonaalsete muutustega ja kõige paremini aitavad tsüklit reguleerida pillid. Pika veritsuse peatamiseks sobivad nii kombineeritud pillid kui ka progestiinid.
Võimalusel pöörduge naistearsti poole. Kui see pole võimalik, soovitan paari järgmise kuu jooksul võtta pille, alustama peaks peale määrimise perioodi algava menstruatsiooni esimesest päevast.
Parimate soovidega,
Katrin Seemen

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Pillid ja päevad

Tere!
Selline asi, et olen kasutanud beebipille Lindynette 20 veebruarikuust saadik. Võtsin viimase pilli 21.05 ja nüüd on nädal pausi ja peaks hakkama menstruatsioon, kuid pole tänaseks hakanud.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Kirjutage üles 7-pillivaba päeva, mis järgnesid viimasele pillilehele. Olukorra nimetus on postpill-amenorröa (dr Maie Väli), ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Minu nimi on ... ja olen 14. Mul ei ole viimased 3 kuud olnud menstruatsiooni. Need on mul kestnud regulaarselt aasta aega ja pole olnud probleeme. Mul ei esine valusid ega muud säärast. Mul ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Olete tubli, et küsite nõu. Kui olete olnud vahekorras või suhelnud meespartneriga lähedaselt, siis tehke hommikusest uriinist rasedustest vastavalt õpetusele, mille saab ...

Loe edasi

Konisatsiooni ja valud emakas

Tere!
Loodan,et väga segaselt ei kirjuta...6 kuud tagasi tehti konisatsioon ja diagnoosiks jäi raske emakakaela düsplaasia. Samuti lasin nüüd teha vaktsiini gardasil. Kuida nüüd olen hakanud tundma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kaebused on iseloomulikud kuse- ja suguteede põletikule. Ka tupeseen põhjustab põletavat tunnet ja rohkenenud voolust. Sellisel juhul on vajalik teha analüüsid : testid emakakaelast ja soovitavalt ...

Loe edasi

Koposkoopia ja PAP test poole aasta pärast

Destembris 2016 oli tehtud kolposkoopia mille tulemuseks oli: Kolposkoopiale suunamise näidustus: LSIL Kolposkoopia: Diagnostiline ektoopia mõõdukas atüüpiline transformatsioon kl 2-3 suunas väike peenpunktiline ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Leid on kadunud, seega düsplaasiat uue analüüsi järgi ei ole, siiski igaksjuhuks uus tsütoloogia veelkord 6 kuu pärast. Düsplaasiad reeglina kaovadki, seega teatud muutusi jälgitakse.
DRKadastik

Loe edasi

menses

Tere

Mul on mure selline ,et viimased päevad olid mul 6 aprill. Nüüd mai kuus oleks pidanud algama päevad 4 mai . Tegin peale 4 mai-d kolm testi mis olid negatiivsed. Nüüd täna hakkas määrima ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on üsna tavaline probleem,et peale pillide lõpetamist jääb menstruatsioon umbes pooleks aastaks ebaregulaarseks. Kõige parem on lihtsalt oodata,et m.tsükkel ise reguleerub .Pregnacare on kompleksne ...

Loe edasi

lõputu mure

Põen pea kaks aastat pidevalt uroinfektsioone, tehtud korduvalt uriini külve, milles kasvnud vaheldumisi kolibakter ja enterokokk. Saanud iga kuu 1-3 antibiootikumi, millest osad enam ei mõju ja mõni leevendab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 59-aastane

On selge, et tegemist on üleminekuea östrogeendefitsiitse urogenitaalatroofiaga ehk lihtsamalt eesti keeles tupekuivusega ja ...

Loe edasi

Üleminekuiga või tõsine probleem?

Tere!
Sain just 52. Pöördusin 6. jaanuaril oma naistearsti poole murega, et päevad on väga ebaregulaarsed, kord nädalase vahega, kord veelgi vähem. Läbivaatusel arst midagi ei leidnud, saatis ultrahelisse. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Tegemist on üleminekueaga, kus naissuguhormoonide toime languse tõttu tekivad sageli menstruaaltsükli häired ja seetõttu vahel ka verejooksud.
Kaasajal püütakse vältida ...

Loe edasi

Emakakaelapolüübi eemaldamine ja tüsistused

Tere!
5.04 oli hüsteroskoopia ja polüpektoomia (eemaldati ca 2 cm polüüp emakakaelast) - seda tsükli 17. päeval. Teostati ilma narkoosita (arst soovitas võtta vaid ibuprofeni + paracetamol), oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Nagu kirjast selgub,tehti Teile hüsteroskoopia ja protseduuri ajal diagnoositi ka emakakaela polüüp 0,5 x2 cm .Iseenesest ei ole tegemist suure polüübiga,aga ilmselt asetses laial alusel,mistõttu ...

Loe edasi

Advantani kasutamine

Arst määras mulle raviks Advantani kreemi (lichen sclerosus),igal õhtul õhukese kihina välissuguelunditele määrimiseks. Infolehel kirjas, jälgige et Adventan ei satuks..........limaskestadele (nt päraku ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kasutage ikka Advantani kreemi.Lichen scerosise korral on see suguelunditele määrimiseks näidustatud ja positiivne efekt saabub suhteliselt kiirest,Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

rasedus ja testid

Tere! Olen 8 nädalat rase ja minu vereanalüüsi vastused olid digiloos järgmised:

tsütoloogile uuring:
erotrotsüüdid -vähe
kokid-vähe
lameepiteel-palju
leukotsüüdid-palju

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Rasedusega arvele minnes tehakse erinevaid analüüse. Lisaks vere ja uriini analüüsidele võetakse emakakaelast PAP analüüs ( tsütoloogia) ning selle kirjeldus on korras, s.t. on normaalsed ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi