Pikale veninud vereeritus 26.10.11 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!
Sünnitasin veebruaris 2011 ja hakkasin peale seda võtma Cerazette tablette. Selle aja joosul vereeritust ei esinenud (peaaegu kuue kuu jooksul peale sünnitusjärgse vereerituse lõppu). Septembris aga tuli paus, sest neid tablette ei olnud enam kusagilt saada. Kui sain uued tabletid, siis jäin menstruatsiooni ootama, mis algas 16. oktoober. Samal päeval alustasin ka uue Cerazette lehega. Esimesed päeval olid vereeritus nagu ennegi (ei rohkem ega vähem) ja hakkas järjest vähemaks jääma nind reedeks oli vaid määrimine jäänud (varem oli ka nii, et paar-kolm viimast päeva määris), ent vereeritus läks uuesti tugevamaks ja ei ole tänaseks lakanud. Täna siis on 11. päev. Verd ei ole palju, ent pisikesest pesukaitsmest ei piisa. Verd on rohkem hommikuti, õhtu poole väga vähe. Aga päevane hulk tundub sama olevat. Tundub, et tualetis käies eraldub suurem hulk. Veri on tume kuni erepunane, ei ole pruunikas. Küsimus: kuna peaksin muret hakkama tundma ja arsti vastuvõtule minema, mitu päeva veel jälgima, kas vereeritus lakkab? Kõhuvalu ei ole, ent paaril viimasel päeval on tekkinud väike nõrkuse tunne. Kas peaksin kohe erakorralisse minema või ootama lihtsalt vastuvõtu aega?

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija! Andmetest selgub, et olete 28-aastane. Kui toidate rinnaga, siis on kontratseptsiooni valikmeetodiks minipillid Cerazette. Nüüd on need taas olemas. Te ei peaks muretsema, kui soovimatu rasedus ja sugulisel teel levivad haigused on välistatud. Esimestel kuudel on reeglina minipillide tarvitamise ajal veritsus. Soovi korral võite broneerida plaanilise aja. Erakorralist abi vajab günekoloogiline patsient kolmel juhul: 1) günekoloogiline verejooks, mis on 1 side või tampoon tunnis enam kui 3-5 tunni jooksul; 2) käsimüügi ravimitele allumatu väga tugev, väljakannatamatu alakõhuvalu; 3) palavik üle 38,5, kui on kahtlus, et seotud günekoloogilise põletikuga (suguhaigusega).
G.Litter, naistearst.ee, Piritalt

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Emakaõõne abrasioon.

Tere.
29.03 pöördusin pikale veninud ja viimastel päevadel vererohke menstruatsiooniga erakorralisse, kus siis vaginaalse ultraheliuuringu käigus selgus, et emaka lihastest paksem, kui peaks ja teostati ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, arvan et võite ikkagi minna , teadma peaks abrasiooni vastust. Kui nt polüüp. siis soovitaks menstruatsioonitsükli II faasis võtta kollaskeha preparaati(nt Duphaston) või võtta pille, mida kasutatakse ...

Loe edasi

Mure päevadega.

Tere.
Mure selline-peale hüsteroskoopiat(okt.algul) on päevad eriti vererohkeks ja pikaks veninud. Tsükkel algas 4päevase määrimisega, siis kaks päeva oli tugev verejooks, siis 2 päeva vähene ja ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
emaka limaskesta paksenemine ja sellega seotud vererohked menstruatsioonid on hormonaalne probleem ( seotud östrogeenide stimulatsiooniga emaka limaskestale) ja polüübi eemaldamine ei anna ...

Loe edasi

Pikale veninud mentsruatsioon

Tere!

Minu mure seisneb selles, et mul algas vähene veritsus 20. oktoobril, mis oli ka enam-vähem õige päev päevade algamiseks (tavaliselt on tsükkel 28-32 päeva). Eelmised päevad algasid ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pika tsüklivälise veritsuse põhjusi võib olla palju: munasarjade funktsiooni häire (tsüklihäire), raseduse peetumine ja iseeneslik katkemine, munasarja tsüst, emaka müoom, polüüp, põletik jne. ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Sooviksin saada nõu. Nimelt olen käinud ka teie vastuvõtul, viimati dets. 2008.
Aastaid tagasi sai menstruatsiooni tsükkel esile kutsutud hormoon tablettidega ning siis hakkasin kasutama ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Peale EVRA paastrite (ja mitte ainult plaastrite vaid ka teiste rasedusvastaste vahendite)lõpetamise järgselt läheb mõnikord aega üle poole aasta,enne kui m.tsükkel reguleerub.Tundub,et siin on vaheaeg ...

Loe edasi

kas menopaus?

Tere õhtust,dr.MAIE VÄLI.Olen Tatjana,48a.ja elan Tallinnas.Olen lugenud TEILE esitatud küsimusi ja vastuseid.Nii mõnelegi küsimusele olen saanud vastuse.Aga nüüd on mul üks selline mure,mis paljudele ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Tatjana! Ilmselt esinesTeil emakakaela lameepiteeli turse ja seetõttu võeti nii Papa-analüüs ja klamüüdia külv.Klamüüdiainfektsioon annab reeglina emakakaela silinderepiteeli turse ja punetuse.Võimalik,et ...

Loe edasi

Tsüst ja pikale veninud menstruatsioon

Tere!
Olen 26aastane naine ja koos abikaasaga soovime saada oma esimest last. Üritanud oleme 1,5 aastat, siiani kahjuks tulemusteta. Pärast 6aastatst antibeebipillide lõpetamist pole päevad regulaarseks ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Merike! Pikaajalisel antibeebipillide kasutamisel võib üsna sageli tekkida m.tsükli häire ja suure tõenäosusega on tsükkel anovulatoorne või m.tsükli 2.faas jääb lühikeseks,selleks et viljastumine ...

Loe edasi

14 a. tüdruku menstruatsioon

Tere! Kõigepealt tänud, et oma suure töökoormuse juures leiate aega ka siin esitatud küsimustele vastamiseks. Minul mure järgmine: minu 14 a. tütrel (menstruatsioon on tal käinud umbes 7-8 kuud) on seekordne ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
1. Soovitan esmaselt pöörduda perearstile, et määrata veres hemoglobiinisisaldus, välistamaks kehvveresust.
Oluline on ka veresuhkru ja kliinilise vere analüüs.
2. ...

Loe edasi

Pikaks veninud päevad...

Tere!
Mul on selline mure, et niiöelda päevad on kestnud juba järjest 4 nädalat! Eritus on küll suhteliselt väike, nii et tavaliselt piisab pesukaisest. (Olen 16-aastane; päevad on käinud 2 aastat; ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Kindlasti tuleb pöörduda arsti poole, sest selline pikk vereeritus pole normaalne nähtus. Tablettidega on võimalik see veritsus peatada.
dr. Seemen

Loe edasi

"pikad päevad"

Olen 36-aastane naine. Peale viimast sünnitust(4aastat tagasi) paigaldati mulle spiraal. Algul oli kõik korras, menstruatsioonid ehk olid vererohkemad kui tavaliselt, aga praeguseks on päevad veninud umbes ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Kuigi kaasaegsed spiraalid on efektiivsed ja ohutud,ei sobi nad kõikidele patsientidele.Arvan, et ka Teil on liigne verejooks tingitud spiraalist ja mina soovitaks küll spiraal eemaldada,pealegi on spiraal ...

Loe edasi

menstruatsioon

Tere! Olen 31 aastane ja umbes aasta püüdnud rasestuda. Eelmisel aastal toimus raseduse katkemine 11 nädalal. Küsimus selline, et viimasel kahel kuul on mul tsükkel veninud 38 päevaseks ja teisel päeval ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Normaalne menstruatsioonitsükli pikkus on igal naisel erinev. Kõige sagedamini on tsükli pikkuseks 26-28 päeva. Normiks peetakse kui tsükkel on kõige lühem kuni 21 päeva ja pikemaks normiks 35 päeva. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi