Hormoonid 30.08.11 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere, Maie!

Alustan algusest. Menstruatsioon mul algas, kui olin juba 16 ja oli ebaregulaarne (võisid 2-3 kuud pausid olla ja ka pool aastat). Kui pöördusin naistearsti poole, olin 18-19. Kontrolliti hormoone, naishormoone oli alla normi ja meeshormoone üle. Kirjutati välja Diana pillid. Neid ma võtsin umbes paar aastat ja hiljem Yarinat, juba 5 aastat olen kasutanud. Vahepeal proovisin umbes 4 aastat tagasi maha jätta, aga menstruatsiooni kaua ei tulnud. Naistearsti juures käin iga kuue kuu tagant, olen alati küsinud, mida saab teha, kas on looduslikud vahendid, äkki saab midagi muut teha... Mulle vastati, et võtke Yarinat edasi. Sünnitusi, rasedusi, aborte, suguhaigusi pole mul kunagi olnud.
Poolteist aasta tagasi mul hakkas iseenesest langema kaal. Dieete pole pidanud. Kaalusin 59 kg, vahepeal oli 52 kg, hakkasin rohkem sööma ja sain tasemele 55 kg. Sellega kaasnesid probleemid juustega, juba 8-9 kuud langevad välja... Olen võtnud igasuguseid vitamiine jne.
Suvel pöördusin perearsti poole. Tegin vereproovid, kõik normis (kilpnääre ka kõik korras).
Siis läksin naistearsti juurde. Rääkisin oma murest. Naisearst pakus vahetada Yarinad Dufastoni vastu. Palusin kontrollida hormoone, naishormoonid alla normi:
1-analüüs, 6 päev al. viimase menstruatsiooni algusest
S-TSH (türeotropiin) - 1,070 U/ml (norm 0,350-4,940)
S-fT4 (vaba türoksiin) - 14,5 proml/l (norm 9,00-19,00)
S-Prog (progesteroon) - 0,8 nmol/l
S-FSH (folliikuleid stimuleeriv hormoon) - 3,8 U/l (norm 1,11-21,63)
S-E2 (östradiool) - 88 pmol/l (norm 128-1567)
S-Testo (testosteroon) - 2,1 nmol (norm 0,3-3,78)
2-analüüs, tsükli 20-päeval:
S-Prog (progesteroon) - 0,8 nmol/l

Peale Dufastoni võtmist menstruatsiion tuli hilinemisega 38-tsükli päeval. Kaelal, seljal, rinna piirkonnas ja näol tekkisid kohe vistrikud, mõned päris suured ja valulikud.

Mis ravi soovitaksite Teie? Kas peaks olema östrogeeni hormoonasendusravi? See mure mul on terve elu, et naishormoonid alla normi. Ja see, et olen võtnud Dianat ja Yarinat 7-8 aastat ei aidanud. Ainult et nende võtmise ajal oli tsükkel regulaarne ja näonahk puhas. Nüüd kaal langes, juustega tõsine probleem. Ei oska edasi midagi teha. Ise lugesin, et soja tooted on head, lisaks võtan juba nädal aega kuningakepi õli kapsleid. Kas mul on väga madal naishormoonide tase ja see vajab hormoonasendusravi?

Ette tänades vastuse eest!

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere! Õnneks olete piisavalt noor ja seega on ka aega m.tsüklit reguleerida,Need 7-8 aastat olete saanud erinevaid kontratseptiive,pärssides sellega ovulatsiooni ja ravimite lõppedes tekib sageli postpillamenorröa.Teie hormoone interpreteerides esinebki munasarjade poolt produtseerivate hormoonide langus.Praegune ravi Dufastoniga ei võimalda reguleerida endomeetriumi talitlust ja see põhjustabki menstruatsioonitsükli häireid.Üks variant oleks siin manustada östrogeene koos kollaskehahormooniga,aga mitte ühes tabletis,vaid vaid alustades ainult östrogeeni sisaldava hormooniga ja jätkates seda ka teises faasis,siis kui lisandub kollaskehahormoon.Rääkige sellest variandist oma günekoloogiga,Küllap ta leiab Teile sobiva ravimite kombinatsiooni.
Juuste väljalanguse raviks soovitan apteegi käsimüügist osta EVONIA kapsleid.Üks kapsel päevas kolme kuu jooksul Ravim(toidulisand) on küll kallis,aga väga hea efektiga.Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Pillid ja päevad

Tere!
Selline asi, et olen kasutanud beebipille Lindynette 20 veebruarikuust saadik. Võtsin viimase pilli 21.05 ja nüüd on nädal pausi ja peaks hakkama menstruatsioon, kuid pole tänaseks hakanud.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Kirjutage üles 7-pillivaba päeva, mis järgnesid viimasele pillilehele. Olukorra nimetus on postpill-amenorröa (dr Maie Väli), ...

Loe edasi

Pillide lõpetamise kõrvalmõjud

Tere! Küsimus selline, et lõpetasin eelmisel kuul pillide võtmise, kuna tundsin et need ei tee mu organismile head. Pille võtsin kuskil poolteist aastat. Peale lõpetamist algasid kohe päevad, kuid see ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide võtmise ajal on munasarjade töö pidurdatud, tsüklid on anovulatoorsed. Kui pillide võtmine lõpetada, taastuvad ovulatsioonid. Sageli on esimese tsükli ovulatsiooni periood valulik ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Minu nimi on ... ja olen 14. Mul ei ole viimased 3 kuud olnud menstruatsiooni. Need on mul kestnud regulaarselt aasta aega ja pole olnud probleeme. Mul ei esine valusid ega muud säärast. Mul ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Olete tubli, et küsite nõu. Kui olete olnud vahekorras või suhelnud meespartneriga lähedaselt, siis tehke hommikusest uriinist rasedustest vastavalt õpetusele, mille saab ...

Loe edasi

Kahe tableti võtmine

Võtan bromokriptiini prolaktiini taseme langetamiseks kuid lisaks sellele võtan ka beebipille. Kas mõlema ravimi võtmine ei vähenda teise ravimi toimet ega riku ravisüsteemi?
Teiseks küsimuseks ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Bromocriptini võib kasutada koos pillidega. Ravi ajal on soovitav jälgida vererõhku. Kui Bromocriptin ravi ajal tekib vererõhu kõrgenemine, peab ravi lõpetama. Pillide (21+7) tabletivabal nädala ...

Loe edasi

Konisatsiooni ja valud emakas

Tere!
Loodan,et väga segaselt ei kirjuta...6 kuud tagasi tehti konisatsioon ja diagnoosiks jäi raske emakakaela düsplaasia. Samuti lasin nüüd teha vaktsiini gardasil. Kuida nüüd olen hakanud tundma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kaebused on iseloomulikud kuse- ja suguteede põletikule. Ka tupeseen põhjustab põletavat tunnet ja rohkenenud voolust. Sellisel juhul on vajalik teha analüüsid : testid emakakaelast ja soovitavalt ...

Loe edasi

Koposkoopia ja PAP test poole aasta pärast

Destembris 2016 oli tehtud kolposkoopia mille tulemuseks oli: Kolposkoopiale suunamise näidustus: LSIL Kolposkoopia: Diagnostiline ektoopia mõõdukas atüüpiline transformatsioon kl 2-3 suunas väike peenpunktiline ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Leid on kadunud, seega düsplaasiat uue analüüsi järgi ei ole, siiski igaksjuhuks uus tsütoloogia veelkord 6 kuu pärast. Düsplaasiad reeglina kaovadki, seega teatud muutusi jälgitakse.
DRKadastik

Loe edasi

menses

Tere

Mul on mure selline ,et viimased päevad olid mul 6 aprill. Nüüd mai kuus oleks pidanud algama päevad 4 mai . Tegin peale 4 mai-d kolm testi mis olid negatiivsed. Nüüd täna hakkas määrima ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on üsna tavaline probleem,et peale pillide lõpetamist jääb menstruatsioon umbes pooleks aastaks ebaregulaarseks. Kõige parem on lihtsalt oodata,et m.tsükkel ise reguleerub .Pregnacare on kompleksne ...

Loe edasi

lõputu mure

Põen pea kaks aastat pidevalt uroinfektsioone, tehtud korduvalt uriini külve, milles kasvnud vaheldumisi kolibakter ja enterokokk. Saanud iga kuu 1-3 antibiootikumi, millest osad enam ei mõju ja mõni leevendab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 59-aastane

On selge, et tegemist on üleminekuea östrogeendefitsiitse urogenitaalatroofiaga ehk lihtsamalt eesti keeles tupekuivusega ja ...

Loe edasi

Üleminekuiga või tõsine probleem?

Tere!
Sain just 52. Pöördusin 6. jaanuaril oma naistearsti poole murega, et päevad on väga ebaregulaarsed, kord nädalase vahega, kord veelgi vähem. Läbivaatusel arst midagi ei leidnud, saatis ultrahelisse. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Tegemist on üleminekueaga, kus naissuguhormoonide toime languse tõttu tekivad sageli menstruaaltsükli häired ja seetõttu vahel ka verejooksud.
Kaasajal püütakse vältida ...

Loe edasi

Emakakaelapolüübi eemaldamine ja tüsistused

Tere!
5.04 oli hüsteroskoopia ja polüpektoomia (eemaldati ca 2 cm polüüp emakakaelast) - seda tsükli 17. päeval. Teostati ilma narkoosita (arst soovitas võtta vaid ibuprofeni + paracetamol), oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Nagu kirjast selgub,tehti Teile hüsteroskoopia ja protseduuri ajal diagnoositi ka emakakaela polüüp 0,5 x2 cm .Iseenesest ei ole tegemist suure polüübiga,aga ilmselt asetses laial alusel,mistõttu ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi