Probleem päevadega 13.08.11 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere! Olen viimased kuud mures "oma päevadega". Nimelt on need olnud väga verevaesed, esimesed 2-3 päeva on vähene määrimine ja siis 4-5 päeval tuleb verd ka ja siis jälle määrib 1-2 päeva. Tsükkel kestab tavaliselt 25-28 päeva. Viimati algasid päevad 19 juuli, siis ka esimesed päevad ainult määris ja siis üks päev tuli ainult verd. Olen sellest rääkinud ka oma günekoloogile, kuid tema ei näinud selles mingit probleemi. Nüüd 7-dal augustil, kui eelmistest päevadest alles 19 päeva möödas, algas vähene määrimine, mis kestab siiamaani ( 7 päeva juba). Päevasid ise pole aga alanud, küll aga on alakõhus vahepeal nõrgad valud ja kogu aeg selline tunne, et kohe-kohe hakkavad päevad. Ja see määrimine on ka väga-väga väike, päeva jooksul üks pisike plekike pesukaitsmes. Mingeid ravimeid ega rasestumisvastaseid vahendeid hetkel ei kasuta. Olen väga mures ja ei saa aru, mis toimub. Arstile saan alles nädala pärast, kuna hetkel ta puhkab. 3 aastat tagasi diagnoositi mul depresioon ja ärevushäire, millega võitlen siiani. Olen kuulnud, et ka see võib tsüklihäireid põhjustada. Või millest see võib tingitud olla? Oleksin väga tänulik, kui oskaksite mu probleemile mingit nõu anda. Kehakaaluga on ka kõik korras( 162 cm ja 61 kg). Olen püsisuhtes juba 10 aastat ja peres kasvab ka 6aastane poeg.
Vastust ootama jäädes, A.

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud A.! Andmetest selgub, et olete 29-aastane. Probleemi meditsiiniline nimetus on oligomenorröa.
Teil on õigus: "3 aastat tagasi diagnoositi mul depresioon ja ärevushäire, millega võitlen siiani. Olen kuulnud, et ka see võib tsüklihäireid põhjustada."
See on prognostiliselt hea, et olete 6 aastat tagasi sünnitanud.
Kindlasti vajate günekoloogilist ultraheliuuringut. Peate otsustama, kas hetkel soovite rasestuda või soovite hoiduda, sellest sõltub ravi. Välistada tuleks rasedus, ovulatoorne veritsus, sugulisel teel levivad põletikud jm.
Kasulik oleks tarvitada Livol Multi Total vitamiine naistele. Ise saate teha nii rasedusteste kui ka ovulatsiooniteste.
Kui ei kaasne viljatu paarisuhte kaebusi, siis ravi ei ole alati vajalik. Põhihaiguse möödudes ja kaalu tõustes võib probleem ka ise laheneda.
G.Litter, www.naistearst.ee, Piritalt-Maarjamäelt

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Mure päevadega.

Tere.
Mure selline-peale hüsteroskoopiat(okt.algul) on päevad eriti vererohkeks ja pikaks veninud. Tsükkel algas 4päevase määrimisega, siis kaks päeva oli tugev verejooks, siis 2 päeva vähene ja ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
emaka limaskesta paksenemine ja sellega seotud vererohked menstruatsioonid on hormonaalne probleem ( seotud östrogeenide stimulatsiooniga emaka limaskestale) ja polüübi eemaldamine ei anna ...

Loe edasi

Üks rind teisest suurem

Selline probleem on, et laupäeval 24.04 avastasin ma, et parem rind on teisest märgatavalt suurem, samuti ka rinnanibu ümber olev tume ala on suurenenud. Otseselt rind ei valuta, kuid hellad on nad natukene ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
väga sageli ei ole rinnad täpselt ühesuurused. Rinnad suurenevad ja muutuvad tundlikumaks menstruatsioonitsükli teises faasis, s.t. 2 nädala jooksul enne järgmist menstruatsiooni. Muretsemiseks ...

Loe edasi

Logest ja ära jäänud päevad

Tere!

Olen võtnud Logest tablette 5 kuud. Mitmel kuul on olnud keset pakki määrimisi. Ka nüüd viimase paki ajal. Nüüd kui oleks peale paki lõppu pidanud päevad hakkama, siis neid ei ole. Üle ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Unustasite kirjutada oma vanuse.
Kirjutage üles kuu ja aasta, milllal alustasite KOK-kombineeritud suukaudsete antibeebipillide tarvitamist; kalendrisse kirjutage 7-pillivaba ...

Loe edasi

Pruunikas lima tupest

Tere,
Olen 22 aastane neiu. 16 aastaselt avastati mul emaka pealt müoomisõlm, mis eemaldati, 18 aastaselt avastati mult polütsüstilised munasarjad, millepärast nüüd ka söön beebipille. Nüüd on mul ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Pillide pikemaajalisel kasutamisel muutuvad menstruatsioonid määrivateks, mis on üsna tavaline. Eriti on see omane Jeaninele. Seega midagi halba teiega ljuhtunud pole. Krooniline tupeseen võib ...

Loe edasi

mure päevadega!

Tere!

Olen 28.a kahe lapse ema. Probleemiks on see, et päevade pikkus on veninud 8-10 päevaseks. Tsükkel ise on suhteliselt korrapärane 28-32 päeva, algab menstruatsioon pruuni voolusega ning ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pikkade ja ebakorrapäraste veritsuste taga võivad olla erinevad probleemid: põletik suguteedes, emaka müoom, polüüp jm. Kirjast selgub, et põletike analüüsid on olnud korras(pole küll täpsustatud, ...

Loe edasi

folikulaarne tsüst

Tere minu probleem oleks järgmine 3 a.tagasi mulle pandi diagnoosoks folikulaarne tsüst,peale seda arst määras reguloni kasutamist,ma kasutasin seda kuni 8 kuud.Peale seda käisin jälle arsti juures ja ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

TEre. KUi tsüstid kaovad pillidega või iseeneslikult teatud aja jooksul , siis need on funktsionalsed tsüstid. Tõelised tsüstoomid ei kao. Kui naisel on tsüklihäired, siis kipuvad sellised muutused tekkima ...

Loe edasi

menstruatsioonihäire?

Tere!Mul on tõsine probleem päevadega,menses algas 27.05. ja kuuendal päeval jätkus see pruunika voolusega, mis kestab tänaseni.Täna hommikul ja peale lõunat olid alakõhus üsna tugevad valud, justkui krampi ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
tegemist võib olla emakavälise rasedusega. Sel korral on iseloomulik pikk määriv vereeritus ja alakõhuvalud. Kas on tegemist emakavälise rasedusega või emakasisese raseduse katkemisega, saab ...

Loe edasi

probleem päevadega

Sünnitasin 10 kuud tagasi.Toitsin rinnaga 1,5 kuud.Siis paigaldasin spiraali(mitte hormoonspiraal).Nüüdseks olen spiraaliga juba 8 kuud.Peale seda on väga korras menstruaaltsükkel.30-32 päevaste vahedega.Üldiselt ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Rasestumise võimalus spiraaliga on väga väike, kuid mitte olematu. Seega soovitan teha rasedustesti, kui menstruatsioon 2 nädala jooksul ei alga.
Ka põetud haigus võib tsüklit nihutada ...

Loe edasi

voolus

tere! kuskil 0,5 aastat hakkas mind häirima üks probleem. nimelt 4-5 päeva peale mens. lõppu hakkab erituma (1-2-hel päeval ) läbipaistvat sültjat voolust. kas on põhjust muretsemiseks? või on see seotud ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Tegemist võib olla:
1) nn. ovulatoorse voolusega
Ovulatsioon on ~14 päeva enne järgmist m., ehk Teil 14-15.päeval, klaasjas läbipaistev lõhnatu limavoolus tekib enne ...

Loe edasi

probleem "päevadega"

Tere!Olen 21-aastane naisterahvas,menstruatsioon on korrapärane,kuid esimesel kahel päeval väga vererohke,lisaks on mul nädal enne päevi meeletu söögi-,eriti magusaisu,söön ohjeldamatult,mis aitaks selle ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Peaksite siiski pöörduma oma günekoloogi poole,kes kontrolliks,kas ei ole tegemist mingi põletikulise protsessiga või emaka suuruse muutusega. Magusaisu võtab päris hästi ära apteekides käsimüügil olevad ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi