SOS-pillid 25.07.11 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere. Olen 24 a naine. Kasutasin viimaste nädalate jooksul 2X SOS-pille ?(Escapelle). Menstruatsiooni esimesel päeval hakkasin kasutama Yasminelle kombineeritud pille. Nüüd on aga määrimine kestnud juba 10 päeva. Olen teadlik et SOS-pillid löövad tsükli segamini, aga kaua see veritsus kesta võib? Kas peaks võtma täiendavalt ravimeid, kui veritsus järgi ei anna? Kas jätkan Yasminelle võtmist? Günekoloogi vastuvõtule saan alles kuu aja pärast. Mida teha?

Ette tänades!

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere! Jätkake Yasminelle tarvitamist,sest esimesel kahel kuul võib ka Yasminelle anda veritsust.Samas sisaldab Escapelle suhteliselt suures koguses kollaskeha hormooni,mis omakorda võib põhjustada pikemaajalist emaka limaskesta irdumist.Täiendavaid ravimeid Te võtma ei pea.Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

SOS-pillid ja võimalik rasedus

Tere!!

Olin pärast päevade lõppu kaitsmata vahekorras ja mees katkestas vahekorra, kui toimus seemnepurse. Hommikul peale vahekorda võtsin 4 tunni pärast veega sisse ka SOS-pilli ühe tableti. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
On teada, et õigeaegselt võetud SOS pill kaitseb soovimatu raseduse eest 90% tõenäosusega. Mingit märki, mis koheselt viitaks, kas pill toimis või mitte, ei ole. Kui menstruatsioon oodatud ...

Loe edasi

SOS-pill ja klamüüdia

Tere.
Käisin 3 kuud peale sünnitust sünnijärgses kontrollis ja kui vastused kätte sain, sain teada, et mul on klamüüdia (3.detsember). Aga enne kui olin teadlik klamüüdiast, võtsin peale kaitsmata ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! SOS pillidel ei ole seost klamüüdia tekkes.Küll aga põjustavad SOS pillid vereeritust,sest pillides on väga suur kogus kollaskehahormooni,seetõttu vereeritus,mis tekkis on pseudomenstruatsioon ja ...

Loe edasi

SOS- pillid

Tere
Küsimus selline, et nov kuus võtsin SOS-pillid, järgmine menstruatsioon oli õigeaegselt, kuid väga vererohke ja järgmised kaks menstruatsiooni samuti õigeaegsed, kuid vastupidi vähese verejooksuga!!! ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
muretsemiseks pole põhjust. SOS pillidega võib kaasneda erinevaid menstruaaltsükli häired (ebakorrapärane veritsus, verehulga muutus). Seetõttu ei soovitata SOS pille võtta sagedamini kui 1 ...

Loe edasi

SOS-pillid

Kas peaksin võtma SOS-pille, kui mu menses algas 8. ja vahekord oli 17. detsembril (kondoom purunes). Olen paanikas.

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
kaitsmata vahekord oli 10. tsükli päeval. 28-päevase tsükli korral on ovulatsioon 14. tsükli päeval pluss/miinus 4päeva, s.t. niiöelda ohtlik periood on seega 10.-18.tsükli päev. Samas näiteks ...

Loe edasi

sos pillid

tere

kas see kui olen võtnud sos pille ühe kuu jooksul juba kuu aja jooksul umbes 4 korda kas see mõjutab kuidagi oluliselt ka tervist? kas mõjud piirduvad ainult tsükli häirumisega?

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! SOS pille soovitan võtta mitte enam kui 2 korda kuus, sest nad põhjustavad sageli tsüklihäireid. Kui suguelu on regulaarne ja partner on kindel(usaldusväärne), soovitan hakata võtma pille. Pillides ...

Loe edasi

pillid

Antibiootikumid teadupoolest ei lase antibeebipillidel mõjuda nii nagu vaja. Kas kombinatsioon pillid + postinor tuleks kõne alla ja kas see mõjub?
Ette tänades,
A

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Antibiootikumidega ravikuuri ajal võib pillide toime nõrgeneda, seetõttu soovitatakse sellel perioodil kasutada lisakaitsevahendina kondoomi. Võib kasutada ka SOS pille, kuid see võib põhjustada ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi