Pruunikas eritus 18.06.11 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!

Püüan kirjeldada väga põhjalikult. Mul on umbes 1,5 kuud uus partner, kellel arvatavasti mingeid haigusi pole, kuna ta käis ennast kontrollimas. Aga viimati olnud menstruatsioon oli 2 nädala pärast eelnevast, st. liiga vara ja kestis 7 päeva (nüüd on sellest möödunud 1,5 nädalat). Vahekorras olime olnud ka menstruatsiooni ajal ning kondoome ei kasutanud. Peale seda on tupeeritus olnud normaalset värvi, kuid tavalisest rohkem, lõhn on samuti tugevam, 3-4 päeva tagasi hakkas pruunikas tulema. Ma olen tõesti mures, millega see võiks olla seotud? Midagi ei valuta ja muid probleeme pole. Lõhn on samuti muutunud pisut tugevamaks. Arsti juurde on väga pikad järjekorrad, kuid ma olen väga mures, et see on midagi tõsist. Naistearsti juures pole samuti ammu käinud, kuna mingeid probleeme pole olnud.

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere,
ebakorrapärased veritsused ja rohkenenud halvalõhnaline voolus on sageli põletiku tunnuseks. 2 nädalat peale menstruatsiooni olnud veritsus võis olla aga ka ovulatsiooniga seotud. Ilma läbivaatuse ja analüüsideta on raske kindlat põhjust öelda. Soovitan konsulteerida Noorte Nõustamiskeskuses naistearsti juures. Rohkenenud lõhnaga voolus viitab tupe mikrofloora häirele (bakteriaalne vaginoos), soovitan praegu kasutada Vagisani tupekuule.
Parimat,
dr. Katrin Seemen

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Eritus tupest

Tere, olen 22aastane. Probleemiks valge eritus tupest, mis ei ole väga vedel, pigem tükkis. Värvus valge ja kergelt kollakas-roheline. Tunne on kogu aeg valulik ja sügelev, ebamugav. Hakkas pool nädalat ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Suure tõenäosusega on tupeseen. Soovitaks minna ikka günekoloogi poole, kuid võite apteegist osta klotrimazolsalvi ja alustada sellega ravi ,kui kohe ei saa arsti juurde minna. DR Kadastik

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere,
kui on menstruatsioon, siis veri on pruuni värvi.

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pruunikas väga vähene vereeritus menstruatsiooni ajal on sageli hormonaalsete rasestumisvastaste vahendite (pillid, plaaster, tuperõgas NuvaRing, hormoonspiraal) kasutamise ajal. Ilma täpsustava ...

Loe edasi

Pruunikas lima tupest

Tere,
Olen 22 aastane neiu. 16 aastaselt avastati mul emaka pealt müoomisõlm, mis eemaldati, 18 aastaselt avastati mult polütsüstilised munasarjad, millepärast nüüd ka söön beebipille. Nüüd on mul ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Pillide pikemaajalisel kasutamisel muutuvad menstruatsioonid määrivateks, mis on üsna tavaline. Eriti on see omane Jeaninele. Seega midagi halba teiega ljuhtunud pole. Krooniline tupeseen võib ...

Loe edasi

mure

Tere,olen 21 aastane tytarlaps ja murega.
Vähe minevikust:
On vähemalt kaks korda viimase 4 aasta jooksul olnud klamydioos ja korra mykoplasmoos. 2 aasta eest olin haiglas ja l6igati pimesool ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See pruunikas voolus enne menstruatsiooni võib tingitud olla rasestumisvastaste pillide toimest.Mõnikord võib menstruatsioon isegi ära jääda või esineb vaevumärgatav voolus.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

Veritsus

Tere!
Minu mere on järgmine. Olen 20aastane neiu.Praegusel tsükli perioodil peaksid olema ´päevad´, kuid tupest eritub juba 3-4 päeva mingit pruunikat lima ja sedagi väga minimaalselt. Seega tahaksin ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Tehke praegu ka rasedustest.Selline eritus võib tõepoolest viidata võimalikule rasedusele.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

ebamäärased vereeritused

mul on nädal aega olnud juba kahtlane veretaoline eritus (mitte menstruatsioon). vahel on eritus paksem ja roosa, siis jälle punasem ja mitte paks-seda ei tule palju aga siiski iga päev. valu pole. natuke ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Kui teil on sellised veritsused ja ebamäärased valud, siis peaks tegema rasedustesti ja pöörduma günekolooogi poole. Võib olla tegemist ka põletikuga.
Dr,Kadastik

Loe edasi

Võimalik rasedus

Tere! Mul püsib juba pikemat aega raseduse kahtlus, kuigi võtan juba 3-ndat lehte Logest tablette. Kaks korda on olnud ka päevad, kuigi need on väga imelikud. See tähendab, et verd nagu õieti ei tule, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Pillide võtmise ajal võivad igakuised veritsused olla väga minimaalsed või puududa üldse.Ka rindade hellus on tingitud pillides sisalduvast hormoonist.
dr. Seemen

Loe edasi

menstruatsiooni muutus

Lgp. dr. Kadastik

Olen 25.a. synnitamata naine. 2000 a. oli abort. Probleeme on olnud emakakaelaga, seoses dysplaasiaga (papiloomviirusest tingitud) tehti 2000 a mulle koniseerimine. Käin kontrollil ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Kui te pille tarvitate, siis vereeritus ongi pisut vähenenud. Elu jooksul võib tsükkel pisut muutuda teatud perioodidega. Samas kui verd on väga vähe, siis võiks uurida teie hormoone. Kui tsükkel on teil ...

Loe edasi

Pruunikas eritis

Tere! Olen 33. aastane naine, ühe korra sünnitanud. Enne viimast menstruatsiooni määris mul alates ovulutsioonipäevadest, eritis oli pruunikas veretaoline. Ovulutsiooni ajal on mul ennegi aeg-ajalt veritsenud, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Antud kirjelduse järgi ei ole küll võimalik klamüüdiat diagnoosida. Soovitaksin siiski pöörduda naistearstile, et probleemi olemus kindlaks teha. Tegemist võib olla nii hormonaalsete häiretega,mis iseenesest ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi