Tsüklihäired - kas midagi hullu? 21.12.10 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

On selline mure, et septembrikuus olid päevad ja siis ei olnud 8 nädalat menstruatsioonist nn kuuldagi. Rasedustestid näitasid mitte kui midagi, kolm nädalat järjest. Viimasel päeval olid kõhuvalud, mis ei sarnanenud menstruatsiooni valudega. Nagu oleks olnud gaasivalud- kord olid, kõht tõmbus krampi ja siis oli järsku kõik jälle korras. Järgmine hommik ajas elukaaslane mu selle peale üles, et lina oli verine. Selline roosa ja värske veri.
Peale seda veritses nii 8-9 päeva järjest ja verega segamini oli ka selliseid vereklombikesi. Nüüdseks on iga kuu päevad jäänud 1 nädala hiljaks. Tsükkel 4 nädala asemel 5. Samuti on päevade vahepeal voolus suurenenud, selline valge ja vesine. Vahetevahel lööb kõhtu sellised valusad torked ja kisub krampi natukene. Päevad on ka vererohkemad ja vahepeal on väiksemaid vereklomppe.

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere,
rohkenenud voolus, alakõhuvalud ja ebakorrapärane veritsus- kõik need tunnused võivad olla seotud suguteede põletikuga. Ebaregulaarse verituse ja kõhuvalu põhjuseks võib olla ka munasarja tsüst. Soovitan esimesel võimalusel pöörduda naistearsti poole, et teha ultraheli uuring ja analüüsid.
Parimate soovidega,
Katrin Seemen

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Üleminekuiga või tsüklihäired?

Tere.
Minu mure on selline- juba 10 kuud määrinud alates tsükli keskpaigast (mõnikord alates 13nd´ast päevast, mõnikord hiljem) kuni menstr.alguseni, verd tuleb potti ka siis kui kõht kinnisem ja ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
määrimine tsükli teises pooles on seotud kollaskeha funktsiooni puudulikkusega- sellega seotud hormooni progesteroon madala taseme korral on veritsusi 1-2 nädala jooksul enne menstruatsiooni. ...

Loe edasi

Tsüklihäired.

Olen 47 a. naine. Juba paar aastat tsüklihäired. Jasminelle kasutamise ajal tekkisidki häired. Päevad hakkasid varem, siis loobusin tablettidest. Mens.tekkisid mitmekuulised vahed. Kahe ja poole aasta ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
premenopausis on tsüklihäired ja vererohked menstruatsioonid sage probleem ja see on seotud hormonaalsete muutustega sellel eluperioodil, eelkõige anovulatoorsete tsüklitega. Soovitan samuti ...

Loe edasi

Tsüklihäired?

Tere!

Ma olen natuke segaduses. Nimelt on mul menses olnud üsna regulaarne. Nüüd on aga selline asi - 19. 09 hakkasid päevad, lõppesid ca 23. 09. Siis aga algasid uuesti 03.10 ning kestsid ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! 3.oktoobrist esinev vereeritus võiks olla seletatav ovulatsiooniaegse vereeritusega.Põhjuseks peetakse kohe munaraku vabanemise järel tekkivat vere östrogeenisisalduse järsku langust.See on füsioloogiline ...

Loe edasi

Beebipillid ja menstruaaltsüklihäired

Tere, olen 17 aastane neiu. Menstruatsioon algas 13 aastaselt. 15 eluaastaks käis menstruatsioon regulaarselt, hakkasin beebipille võtma (Gracial), võtsin pille 10 kuud. Nüüd on pillide võtmisest möödas ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Pelae pillide ärajätmist võivad tekkida mõningad tsüklihäired, mis mõne aja möödudes taastuvad. Soovitaks võtta 2-3 kuu jooksul Duphaston tablette tsükli II faasis 10 päeva 1 tabl. päevas. Provera ...

Loe edasi

Logest ja menstruatsioon

Olen võtnud Logest pille umbes aasta.Otsustasin teha pausi , et kontrollida kas kõik on korras. Pole nüüd pille võtnud kuu aega ja menstruatsioon on hilinenud 3 nädalat. Rase pole kindalt. Kas see on normaalne ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Terer. Esimesed kuud peale pillide lõpetamist võivad esineda tsüklihäired. seega antud olukord pole midagi erilist. Dr Kadastik

Loe edasi

põletik

Tere! Olen 28a.2tütre ema.Elan Ida-Virumaal.Ma ei ole laste kõrvalt kuidagi suutnud arsti poole pöörduda.Nüüd aga olen suures jamas.Viimane kuupuhastus oli mul juunis.Viimase kuu jooksul on olnud väga ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Kui teil on menstruatsiooni peetus, siis esimene asi millele mõelda on rasedus. Selleks peaksite tegema raseduse testi hommikusest uriinist. Test on müügil apteegis. Seega tegemist võib olla rasedusega, ...

Loe edasi

näljutamine ja tsüklihäired

V.a. dr. Väli

Kas näljutamine kaalu langetamise eesmärgil ja äärmiselt ebakorrapärane toitumine võivad olla üle 30 aasta vanuses ebaregulaarse tsükli põhjusteks? Kas saab kuskilt nende teemade/seoste ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Jah,siin on kindel seos.Ka internetis on piisavalt palju informatsiooni. Kasutage märksõna ANOREXIA.

Loe edasi

päevad

selline küsimus et:v õttsin 3a logestit ja nüüd tegin 1 kuulise bausi käisin ka arsti juures ja otsustasin edasi võtta janine või midagi sarnast(nime täpselt ei mäleta) aga et pean päevad ära ootama.tegin ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Soovitan oma probleemiga pöörduda naistearsti poole. Kui Teil enne pillide kasutama hakkamist oli ebaregulaarne tsükkel, on võimalik, et tsüklihäired tekivad ka nüüd. Kui Teie menstruatsioon ...

Loe edasi

Liigne karvakasv ja tsüklihäired

Tere! Olen 30 aastane ja mul on 1 laps. Minu probleem on liigne karvakasv jalgadel, näol ja igal pool mujalgi (arvan, et pärilik), tsüklihäired ja lõpuks ei õnnestu mul ka teist last saada. Kas on mingi ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!

Kindlasti soovitaks pöörduda günekoloogi poole ning lasta määrata suguhormoonide taset. Kindlasti ei ole normaalne see, kui menstruatsioon käib 2-3 korda aastas. Teie vanuses peaks kindlasti ...

Loe edasi

Kilpnääre

Tere!

Hiljutu avastati Tartu Endokrinoloogia osak. mul krooniline kilpnäärme põletik(alatalitus). Kuna ka menstruatsioonitsükkel on ebaregullaarne, ei ole senini õnnestunud rasestuda kordagi.Olen ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!

Kui tsüklihäired on teil põhjustatud kilpnäärme alatalitlusest, siis muutub adekvaatse L-thyroxini ravi foonil tsükkel regulaarseks.

L-thyroxini foonil rasestumine pole vastunäidustatud ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi