Rasedusehirm 07.12.10 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere! Olen 18- aastane neiu, kasutan rasestumisvastast preparaati Yasminelle alates 2. juulist, k.a. Ma räägin teile kogu oma loo, siis oskate ehk aidata mind. Ma pole suutnud hakata oma pille nii-öelda usaldama, teen nii üle nädala rasedusteste, mis on kohati väga väsitav ja kurnav, pidev muretsemine raseduse pärast on hinges, kuna rasedus oleks praegu vastuvõetamatu, kuid pigem karta kui kahetseda. Niisiis, alatest laupäeva õhtupoolikust, kui käisin pärast rasvast ''lõunasööki'' lumelauaga sõitmas ja kukkusin, on mul vahelduva eduga süda paha ja kõhus ''keerab'' kergelt, päris vesivedelalt lahti ei ole kõht, kuid minu jaoks on seegi juba üsna suur lahtisus, sest aastaid olen maadelnud kinnise kõhuga. Pühapäeval ei ajanud südant pahaks eriti... esmaspäeval ajas hommikul pisut ja täna hakkas öösel väga halb, see jätkus ka hommikusse ning kuni pärastlõunani. Kaasnes ka kõhulahtisus. Nende päevade jooksul on pisut nõrk tunne pidevalt ning ka peavalu vahepeal. Pille võtan õhtul kell 20.00 ja pärast pillivõtmist pole kõht lahti läinud õnneks, välja arvatud eile õhtul, kus tund aega pärast tavapärase pilli võtmist olin sunnitud varupakist lisapilli võtma. Kõhikinnisuse tõttu kasutasin u. 2 kuud tagasi ühe korra Guttalaxi tilkasid, mida võtsin 6 tundi pärast pillivõtmist (siis võtsin 18.00 pilli) ning kõhu lahtistas ta hommikuks, niisiis pillide mõjule see ei oleks tohtinud kahjulikku toimet avaldada. Umbes 2 nädalat tagasi hommikul hakkas mul pea ringi käima väga kõvasti ja samuti kõhus keerama, see kõik möödus umbes 20 sekundiga, järsku tuli ja järsku kadus. See ehmatas mind väga ning tegin järgmine hommik rasedustesti, First Step- negatiivne. Viimane vahekord oli 20. 11. Pärast seda algas pillivabal perioodil vereeritus, 25.11. Mingeid erilisi muudatudi veritsuses ma ei täheldanud, ainult seda olen tähele pannud, et võrreldes esimeste kasutuskuudega on verehulk vähenenud ning päevad kestavad umbes 4 päeva, võrreldes pillide mittekasutamisega olnud 8 päevaga, kuid mu arst ütles, et see on normaalne ning veritsus võib Yasminellega vahel üldse ära jääda. Seda mul õnneks juhtunud veel pole:) 28. 11 alustasin uue pillipakiga .1.12 tegin hommikul igaksjuhuks After 10 ribatesti- negatiivne. Üldiselt olen enda arust väga korralik pillivõtja, hilinemine on olnud max 3 tundi, kui pärast tavapärast pillivõtmise aega olen läinud trenni ning see on ''kõhu tööle'' pannud, ehk siis iste vedeldunud on, mitte küll vesivedelaks, aga siiski olen igaksjuhuks võtnud varupakist pilli. Selletõttu muutsin ka pilli võtmise aega hilisemaks. Muidu pole unustamisi ega teiste ravimite tarvitamist olnud, ka naistepuna mitte, ainult valuvaigisteid olen kasutanud vahel. Ühesõnaga, eile tegin Kaigerti riba- rasedustesti, mis oli Aptheka karpi pakendatud. Sellele matile pinnale, kuhu pidi ilmuma tulemus, ilmus ainult 1 joon ja see oli kontrolljoone piirkonnas, seevastu see läikiva paberiga ala, kus on kirjas MAX (kuhu maani tohib uriini sisse kasta), sinna läikivale paberile üles serva tekkis roosakas joon. Ehmatus oli suur. Internetis ringi kolades lugesin aga,et paljudel teistelgi on selline probleem ja ehmatus olnud, aga kui rasedus olemas, pidi see teine joon tekkima siiski ikka õigesse kohta, sinna kontrolljoone kõrvale (ja lisaks siis läikiva osa äärde kolmas roosakas joon). Siiski tegin täna hommikul After 10 plaattesti, mis näitas negatiivset tulemust. Mu küsimus kogu selle pika jutu peale oleks siis selline, et kas tõesti on pillid mind alt vedanud, tekkinud rasedus, mille tõttu ka iiveldus, kuid ükski test ei tuvasta veel seda, olgugi et sümptomid oleks nagu olemas? Või võib tegu olla lihtsalt mingi viirusega, kuna mu sõbranna, kellega tihedalt kokku puutun, täheldas eelmine laupäev samu sümptomeid (iiveldus, nõrkus, peavalu) ning lõplikult haigeks jäi ta selleks nädalavahetuseks alles. Vabandan, et mu kiri niii pikk ja segane tuli, kuid ma loodan,et saite mu jutust aru ning suudate minu muresse lahendust tuua:) Ilusat jõuluootust, M.

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere,
pillide võtmine peaks tagama muretu elu, võttes ära pideva hirmu soovimatu raseduse ees. Oled korralik pillide võtja ja võid rahulikult usaldada nende toimet. Pillid on väga kõrge efektiivsusega, s.t. kindlustavad väga hea rasestumisvastase kaitse. Kõige sagedasem põhjus, miks pillide võtmise ajal on tekkinud rasedus, on pillide unustamine. Kui pille võtta skeemi järgi ja mitte unustada, pole ka põhjust karta rasedust. Kui pilli võtmisele järgneb oksendamine või esineb kõhulahtisus, võib see nõrgestada pillide toimet ja siis on soovitav kasutada lisa-kaitsevahendit (kondoomi). Lisapilli võtmisel tuleb arvestada, et see võib põhjustada iiveldust.
Kirjeldatud haiguspilt (iiveldus, kõhulahtisus, peavalu ) on iseloomulik viirusinfektsioonile. Mõistan su muret, kuid ei näe mingit põhjust enam rasedusteste korrata. Jätka pillide võtmist skeemi järgi.
Rahulikku jõulukuud,
Katrin Seemen

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

PAP-test

Mida need leiud tähendavad / tähendada võivad? Millised peaksid olema edasised sammud?

(36, 2 last sünnitanud, kaebusi pole, rasedusvastest vahenditest kondoom kasutusel, muid ravimeid ei ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
PAP analüüsi vastus on ASCUS ja AGC-NOS. See tähendab, et emakakaela lameepiteeli ja silinderepiteeli rakkudes on muutused, mis vajavad täpsustavat uuringut, kuna analüüsi põhjal pole võimalik ...

Loe edasi

Raseduse algus ja xanax

Tere,
Olen rase ja sain sellest alles teada. Päevad on ära jäänud 3 päeva. Murelikuks teeb see, et nelja viimase õhtu jooksul tarvitasin 0,25 ma Xanaxi, et parem uni oleks. Lugesin nüüd infolehelt, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Xanax kuulub kesknärvisüsteemi rahustavate ravimite hulka, mida kasutatakse eelkõige ärevushäirete ravis ja minimaalne annus on siis 0,25mg 2 kuni 3 korda päevas. Olete kasutanud mõnel õhtul ...

Loe edasi

Kas antud probleemi on võimalik Eestis lahendada ja kindlaks teha?

Tarvitasin esimest korda antibeebipille (Yasminelle) 18-aastaselt. Pärast mõnda aega tarvitamist otsustasin neist loobuda, kuna tundsin end väga ebamugavalt neid tarvitades. Ka pärast nende lõpetamist ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Analüüsite ise oma seisundit väga konkreetselt ja asjalikult. Ilmselt on erinevate spetsialistide poolt Teile õpetatud masturbeerimist.Suguelundite verevarustust parandavat Sildenafiili on tõepoolest ...

Loe edasi

Verevalum

Tere..mul on juba paar nãdalat selline verevalum..2korda olen ôrnalt pigistanud ja siis tuleb mãda veidike ja kohe hakkab verd tulema..kui nâpu peale panen on tunda et nagu mingi vãike muna oleks naha ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Follikuliit ehk karvanääpsu põletik on sage probleem. Selle teket soodustavad eelkõige raseerimine, depilatsioon, ebaõige hügieen ja kitsad sünteetilised riided. Mädapõletiku tekitajateks on ...

Loe edasi

Menstruatsioon hilineb

Tere!

Kasutasin aasta aega pille (esmalt Yasminelle, siis Lindynette) ning lõpetasin nende võtmise 2017. aasta novembri alguses, kuna tundsin, et need ei mõju hästi minu vaimsele tervisele ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Normaalseteks menstruaaltsükliteks loetakse tsükleid 21-35 päeva, need ei vaja ravi. Alates 36. päevast on tegemist menstruatsiooni ...

Loe edasi

Vaagnapõhjalihaste nõrkus ja tihedam urineerimine

Tere.
Olen 65 aastane naine, kel on vaagnapõhjalihased nõrgenenud ja põis ei ole enam nii hea.
Märkasin Kroonikas reklaami eriti tõhusa ravimi (biostimulatsiooni preparaadi) kohta. Seal soovitatakse ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Ma kindlasti ei soovita seda preparaati, kuna see pole Eestis registreeritud ja uurides ma ei saanudki päris aru, mis see täpselt on. Helistasin antud telefonile, mis ei vastanud. Selleks, et täpselt ...

Loe edasi

Valgevoolus

Tere
Minul on selline mure,et mul on valgevoolus selline kohupiimjas rohkem. Kohati ka tükiline. Sügelust ,ebameeldivat lõhna EI OLE. Värvus on valge ,kui pesule läheb,siis värvus muutub kollakaks. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 21-aastane

Kui olete olnud vahekorras, siis tuleks esmalt välistada sugulisel teel levivad haigused. Saate ise osta laborist testid "Testi ...

Loe edasi

Hormoonid, kaalutus

*enne pille sõin 1900kcal 4-5 trenni nadals => 70kg
*päevad väga ebaregulaarsed, 2-3kuud pausi ja siis 2-3 nädalat kestev määrimine
*günekoloog tegi hormoonitestid ja ultraheli, ütles, et kõik ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kuna Teil esines ebaregulaarne menstruatsioon,siis m.tsükli reguleerimiseka määratud pillid olid eesmärgiga m.tsüklit reguleerida.Osadel tütarlastel tekib selle taustal polütsüstiliste munasarjade ...

Loe edasi

Ravimi kokkusobivus rasedusvastase vahendiga

Tere
Soovin teada kas ärevushäire ravim cymbalta sobib kokku rasedusvastase vahendi Nuvaringiga.
Kasutan ravimit regulaarselt 1 tablett 30 mg päevas ,nüüd soovin hakkata kasutama rasedusvastast ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Ärevushäirete puhul kasutatavat ravimit Cymbalta ja NuvaRingi võib kasutada koos. Cymbalta ei vähenda tuperõngas sisalduvate naissuguhormoonide toimet ja sama on ka vastupidi.

Loe edasi

HPV vaktsineerimine

Tere dr. Väli

Olen 29 aastane naisterahvas. Günekoloogilisi kaebusi mul pole ja mingeid probleeme pole selles osas kunagi olnud. Pole üle- ega ka alakaaluline ja ei suitseta. Seksuaalelu ei ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Ise saate vaktsineerimise kohta lugeda www.vaktsineerimine.ee . Momendil on Eestis 3 vaktsiini,kõige uuem ja efektiivsm on ilmselt Gardasil 9,aga momendil on apteekides selle vaktsiiniga tarneraskused,Võimalik,et ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi