Jeanine pillid ja vähene menstruatsiooniaegne vereeritus 27.05.10 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere,

Mul on selline probleem, et olen võtnud pille juba peaaegu 1,5 aastat. Päevad on käinud regulaarselt ja kestnud kusagil 3 - 4 päeva, märtsis olid veel tavapärasemast natuke vererohkemad. Nüüd aga, aprillis ja mais, on olnud väga verevaesed päevad, põhiliselt ainult määrimine, viimane päevadelaadne määrimine oli nüüd 2 päeva ja praktiliselt midagi ei tulnud. Võtan Jeanine pille, pole kordagi vahele jätnud, võtnud olen alati õigel ajal. Kas peaksin kartma rasedust? Mis võiks veel selle põhjuseks olla?

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere.
Sageli üle aasta nede pillide(Jeanine) kasutamisel tulevad mensesed vähema verega ja isegi harvadel juhtudel vereeritus päris ära jääda. Rasedsust kartma ei pea, kui võtate pille skeemi järgi. Kui lõpetate pillide võtmise, siis verehulk taastub. Kui häirib nt eriti vähene verehulk või eriti menstruarsioonide ärajäämine, siis vahetage pille, enamus pillidest menstruatsiooni ärajäämist pole. Enamus pillide korral küll verehulk pisut väheneb. Ülle Kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Menstruatsioon

Tere,
kui on menstruatsioon, siis veri on pruuni värvi.

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pruunikas väga vähene vereeritus menstruatsiooni ajal on sageli hormonaalsete rasestumisvastaste vahendite (pillid, plaaster, tuperõgas NuvaRing, hormoonspiraal) kasutamise ajal. Ilma täpsustava ...

Loe edasi

Vereeritus

Tere,
3 nädalat tagasi võtsin SOS-pilli.
Menses hakkas mul enamvähem õigel ajal, aga oli kuidagi teistsugune kui muidu. Veri oli väga vedel. Peale 7 päeva hakkasid krambid-valud ja pidevalt ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. SOS pillid sageli põhjustavad tsüklihäireid. Kui suurt verejooksu ei ole, siis jääge ootama ikkagi oma vastuvõttu ja kiiret pole. DR Kadastik

Loe edasi

rasestumisvastane vahend Logest

Tere, selline probleem, et olen kasutanud logestit umbes 1,5 aastat ja selle aja jooksul olen kehakaalus juurde võtnud umbes 17 kilogrammi. Mida peaksin tegema, kas äkki rasetumisvastast vahendit vahetama ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Pillide kasutamise ajal on võimalik vähene kaalu tõus (tavaliselt 2-3 kg), kuid 1,5 aastaga 17 kilogrammi on ilmselgelt liiga palju. Kaalu tõus pillide kasutamise ajal on tingitud pillis olevast ...

Loe edasi

Logest ja rasestumine

Tere õhtust,

Vahetasin eelmised tabletid Logesti vastu kuu aega tagasi. Esimene menstruatsioon algas juba 3 päeva enne tablettide tsükli lõppemist. Vereeritus oli väga vähene ja pigem pruun. ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Logesti puhul on võimalik, et vereritus on vähene. Kuna te vahetasite pille, siis igaks juhuks võiksite teha rasedustesti. Rasestumise võimalust regulaarse ja õige võtmise korral puudub. Rasestumist ...

Loe edasi

jeanine pillid

Kas on mingi vahe ka, kuidas jeanine pille võtta? (pean silmas õhtust ja hommikust aega) Kas enne magamaminekut..või võib kohe hommikul võtta?

Ja kas jeanine võib põhjustada kehakaalu tõusu?

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pille võib võtta kas hommikuti või õhtuti; soovitan õhtust võtmise aega, siis on kõrvaltoimete (näit. iiveldus) võimalus väiksem.
Kehakaalu tõusu esineb väga harva.
dr. Seemen

Loe edasi

Spiraal!

Tere!Olen kolmekümnendates naine ja mul on spiraal teist korda elus. Seekordse spiraaliga on mure, ovulatsiooni aeg ja menstruatsiooni ajal on kõhus valud, lausa väljakannatamatud. Kas oleks ehk mõtekas ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Pillidega kaob nii ovualtsiooni- kui ka menstruatsiooniaegne valu, seega oleks pillid õige valik.
dr. Seemen

Loe edasi

rasestumise vältimine

Sooviksin väga vastust mitmele küsimusele, kuna oma arstile niipea ei lähe. Kasutan u pool aastat Jeanine tablette, enne on olnud aborte, mingeid tablette ei kasutanud. Olen ligi 40.
1. Kas nende ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
1. Sageli esineb pillide võtmise ajal väga vähene veritsus "päevade" ajal või kaovad regulaarsed veritsused üldse, see on normaalne nähtus.
2. Võib jätkata pillidega, katkestamine pole ...

Loe edasi

Jeanine'i pillid

Tere!

Kuna mu tsükkel (olen 22) ei ole eriti regulaarne, otsustasime arstiga proovida rasedusvastaseid pille (Jeanine). Alustasin võtmist menstruatsiooni esimesel päeval, kuid probleem on ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide võtmise esimese kahe kuu jooksul võib olla ebaregulaarset vereeritust, kuid see peaks iseenesest lõppema. Ehkki Sul on nüüd pillide võtmise ajal olnud pidevalt veritsusi, tuleb peale ...

Loe edasi

tsükli eripära

Tere!Kasutan triregnoli tablette,päevad olid varem kestusega 5-7päeva ja tava-lise rohkusega,nüüd kogu tablettide tarvitusaja u.6kuud kestusega 1-3 päeva. Vereeritus nii vähene ,et põhimõtteliselt jätkuks ...

Vastas dr Aire Sekavin

Rasestumisvastaseid tablette kasutades muutubki tsükkel verevaesemaks. (Mõnikord kasutataksegi pille just tsükli regulatsiooniks ja menstruaalvere hulga vähendamiseks). Pille kasutades on emaka limaskest ...

Loe edasi

väike emakas

Tere.

Olen 26a. Günekoloogi juures käies öeldi, et mul pidavat väga väike emakas olema. Kas see tähendab ka midagi halba?Sünnitanud ei ole.

Tänan.

Vastas dr Aire Sekavin

Kui Teie menstruaaltsükkel on regulaarne ja menstruatsiooniaegne vereeritus vähemalt 2-3 päeva, arvan et muretsemiseks ei ole põhjust. Väga väikese emakaga naistel võib olla (aga ei pruugi olla) rohkem ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi