Tsüklihäired 14.03.10 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere. Olen mures oma tsükli pärast. Kuni viimase menstruatsioonini on olnud tsükliga kõik korras (kestab 28 päeva). Viimane tsükkel algas mõned päevad oodatust hiljem, pruuni, isegi võiks öelda, et tumepruuni määriva veritsusega, mis kestis u 1 päeva. Rinnad olid pikalt tundlikud. Siis hakkasid päevad normaalselt ja samuti veri oli tavapärast värvi. Murelikuks teeb see, et veritsus on kestnud tänaseks juba kokku 2 nädalat. Alakõhus on tunda kõhu sellel perioodil õrna valu. Samuti ei ole märke, et veritsus jääks vähemaks, endiselt tuleb verd ja suhteliselt palju. Vahekorras ei ole ma olnud kaks kuud ja ei kasuta mingisuguseid rasestumisvastaseid vahendeid. Kas oskate aidata mind selles mures, et mis põhjustab sellise verejooksu?

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere. Tsüklihäirete põhjuseid võib olla väga palju. Välja peaks lülitama põletikud, selleks peate minema arsti juurde. Põhjus võib olla ka hormonaalsel tasandil, väljalülitama peaks ka võimalikud polüübid emakakõõnes, emakmüoomi jne. Minge günekologi juurde ja saate selgust. Dr Kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Tsüklihäired.

Olen 47 a. naine. Juba paar aastat tsüklihäired. Jasminelle kasutamise ajal tekkisidki häired. Päevad hakkasid varem, siis loobusin tablettidest. Mens.tekkisid mitmekuulised vahed. Kahe ja poole aasta ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
premenopausis on tsüklihäired ja vererohked menstruatsioonid sage probleem ja see on seotud hormonaalsete muutustega sellel eluperioodil, eelkõige anovulatoorsete tsüklitega. Soovitan samuti ...

Loe edasi

Ebakorrapärane menstruatsioon

Tere! Mul on selline probleem, et menstruatsioon on natuke ebakorrapärane. Esmakordselt hakkasid vaevused juunis. Oli nii, et siis kui pidid hakkama, natukene ainult määris ja rohkem verd ei tulnud. Läksin ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Kui on tsüklihäired, siis võivad selle foonil tekkida tsüstid munasarjades, mis kaovad kui menses tuleb. Kui tsüklihäired jätkuvad, peaks täpsustama selle põhjus ja pöörduma naistearsti poole. Dr ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Mure siis selline,et tegin 14.veebruaril aborti.Peale seda see oli 3.märtsil tuli mul viis päeva sellist pruunikat eritist. Aga peale aborti nagu pole õigeid päevi olnudki.Mind teeb see murelikuks,kas ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Soovitaks pöörduda günekoloogi poole, kes vaatab teid üle. Võib olla tsüklihäire abordijärgselt, kuid muid põhjuseid võib ka olla nagu nt uus rasedus jne. DR Kadastik

Loe edasi

Logest ja menstruatsioon

Olen võtnud Logest pille umbes aasta.Otsustasin teha pausi , et kontrollida kas kõik on korras. Pole nüüd pille võtnud kuu aega ja menstruatsioon on hilinenud 3 nädalat. Rase pole kindalt. Kas see on normaalne ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Terer. Esimesed kuud peale pillide lõpetamist võivad esineda tsüklihäired. seega antud olukord pole midagi erilist. Dr Kadastik

Loe edasi

tsüklihäired?

Tere! Olen 25 a. Kindla seks.partneriga. Tarvitan Logesti üle 5 aasta, täiesti korrapäraselt, ei unusta võtmata, pole seedehäireid või muid ravimeid, mis võiksid tablettide mõju nõrgendada. Viimase 3 kuu ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Võib olla tuleks Logest välja vahetada mõne suurema hormoonisisaldusega kontratseptiivi vastu.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

menstruaaltsükkel

Tere!
Probleem on erinevate pikkustega menstruaaltsüklis, tavaliselt nii 30-35 päeva.
on olnud ka 40-45 päeva. tööl on pingeline, võib olla see tingitud sellest? Valusid ei esine, küll on ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Pöörduge naistearsti poole, et teha kindlaks vererohkete menstruatsioonide põhjus. Tsüklihäired võivad olla mõnikord tingitud ka pingelisest elutempost. Samas võib aga olla tegemist ka hormonaalsete ...

Loe edasi

näljutamine ja tsüklihäired

V.a. dr. Väli

Kas näljutamine kaalu langetamise eesmärgil ja äärmiselt ebakorrapärane toitumine võivad olla üle 30 aasta vanuses ebaregulaarse tsükli põhjusteks? Kas saab kuskilt nende teemade/seoste ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Jah,siin on kindel seos.Ka internetis on piisavalt palju informatsiooni. Kasutage märksõna ANOREXIA.

Loe edasi

Menstruaalsükli Häired!

Lp. dr. Seemen! Kasutasin esimest korda rasestumisvastast vahendit Postinor. Mu päevad olid lõppenud umbes 4-5 päeva enne vahekorda, ja siis peale rohtude võtmist tulid nädala pärast uuesti. Nüüd on mul ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Peale Postinori võtmist tekib tavaliselt nädala jooksul veritsus, see on reaktsioon sellele hormoonile. Menstruatsioon tuleb seejärel kuu mõõdudes või ka õigeaegselt. Postinori üks kõrvalmõjudest ...

Loe edasi

Kilpnääre

Tere!

Hiljutu avastati Tartu Endokrinoloogia osak. mul krooniline kilpnäärme põletik(alatalitus). Kuna ka menstruatsioonitsükkel on ebaregullaarne, ei ole senini õnnestunud rasestuda kordagi.Olen ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!

Kui tsüklihäired on teil põhjustatud kilpnäärme alatalitlusest, siis muutub adekvaatse L-thyroxini ravi foonil tsükkel regulaarseks.

L-thyroxini foonil rasestumine pole vastunäidustatud ...

Loe edasi

Ebaregulaarne suguelu

Tere doktor! Minu küsimus on järgmine:kas ebaregulaarne suguelu(mu mees on meremees) võib olla minu ebaregulaarse tsükli põhjuseks,peale selle on mul ka depressioon kui olen kaua ilma meheta,see on nii ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Arvan,et ebaregulaarne suguelu ja ebaregulaarne menstruatsioon ei ole omavahel seoses.Naiste depressiooni väljakujunemisel on aga ebaregulaarsel suguelul tähtis koht.Soovitan Teil pöörduda psühhiaatri ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi