Menstruatsioon ja pillid 22.02.10 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Lgp Dr. Litter
Pöördun teie poole oma murega, milleks on menstruatsiooni hilinemine. Olen 1,5 aastat kasutanud Yasminelle pille ning lõpetasin selle aasta alguses pillide kasutamise. Esimene menstruatsioon oli üsna korrapärane (algas 1 päev enne õiget päeva), vereeritus ja valud olid normaalsed, ainult väheke tugevamad, kui pille kasutades. Praeguse seisuga on menstruatsioon hilinenud 4 päeva, mõneti olen tundnud, et alakõhus tuikab (justkui algaks päevad), siiski murekoorem aina kasvab.
Vahepeal olen olnud vahekorras 3 korda, mis algasid kaitseta, kuid lõppesid kaitstult. Lisaks sellele olen nädal aega võtnud retseptiravimit Aerius, kas see võib ka kuidagi mõjutada?
Suur tänu teile, jään vastust ootama

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija!
Sain teie küsimuse 24.02 kell 11.24 ja vastan 24.02 kell 12.40.
Lugedes teie kirja saan aru, et muretsete soovimatu raseduse pärast. Aerius näidustus on www.raviminfo.ee andmetel:
Sesoonse allergilise riniidi ja kroonilise idiopaatilise urtikaaria sümptomaatiline ravi. On vähetõenäoline toime menstruaaltsüklile. Küll aga on mõnedel patsientidel esinenud menstruaaltsükli häired peale antibeebipillide lõpetamist.
Soovitused:
-kirjutage üles kuupäev, millal võtsite viimase antibeebipilli; sellele järgneb 7 päeva kui veel on olemas rasedusvastane kaitse
-tehke rasedustest hommikusest uriinist ja korrake teste kord nädalas
-soovitan broneerida aja vastuvõtule kas online teel ööpäev läbi www.naistearst.ee kaudu, või kui süsteem mingil põhjusel ei toimi, siis saata broneeringu soov minu töömeilile; olulised oleksid analüüsid sugulisel teel levivatele põletikele ja günekoloogiline ultraheliuuring; visiiditasu 50.-
-tehke otsus, kas soovite hetkel rasestuda ja sünnitada või soovite rasedusest hoiduda
-kirjutate, et "Vahepeal olen olnud vahekorras 3 korda, mis algasid kaitseta, kuid lõppesid kaitstult." Kas mõtlete katkestatud suguühet? See meetod ei ole kaitse raseduse eest.
Kui on vaja hoiduda, siis kasutage kondoomi.
G.Litter, www.naistearst.ee

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Yasminelle pillid, menstruatsioon

Tere!

Käisin eelmise aasta detsembris naistearsti juures. Mulle kirjutati välja Yasminelle pillid. Hakkasin neid korrapäraselt võtma ning siiani ei olnud mingit probleemi.
Eelmisel ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kõige sagedasem veritsuse põhjus on pilli unustamine või hiljem võtmine. Ka näiteks mõne teise ravimi kasutamisel võib tekkida veritsus ( antibiootikumid jt.) Ka väga tugev emotsionaalne stress ...

Loe edasi

beebipillid ja päevad

Tere

Detsembris stressi, ebatervisliku toitumise jne tõttu jäi menstruatsioon peaaegu,et ära - ehk kestis ainult kaks päeva ja oli pruun veritsus. Jaanuaris kirjutati mulle pillid välja (mercilon). ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillega alustades on üheks sagedasemaks kõrvaltoimeks esimese paari kuu jooksul tekkiv ebakorrapärane vähene veritsus või harvem ka pidev määrimine. Sellisel juhul on soovitav pille skeemi ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere,
kui on menstruatsioon, siis veri on pruuni värvi.

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pruunikas väga vähene vereeritus menstruatsiooni ajal on sageli hormonaalsete rasestumisvastaste vahendite (pillid, plaaster, tuperõgas NuvaRing, hormoonspiraal) kasutamise ajal. Ilma täpsustava ...

Loe edasi

menstruatsioon

Tere!
Olen 21 aastane noor naine. Menstruatsioon oli viimanti umbes kaks nädalat tagasi. Kuid nüüd hakkas uuesti ja on kuidagi teistmoodi ja on kestnud juba nädala. Vereeritus on suurem kui tavaliselt ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Põhjuseks võivad olla pillid. Kui te alles alustasite nende võtmist, siis esimesed kuud võib nii olla. Hiljem peaks tsükkel regulaaeeruma. Kui võtate pille pikemat aega ja alles nüüd tekkis probleem ...

Loe edasi

valulik menstruatsioon

Tere! Olen 24.a. neiu. Lõpetasin ca 3 kuud tagasi rasestumisvastaste tablettide (lindynette) võtmise. Kaks korda oli seejärel valulik menstruatsioon. Seejärel jäi üks kuu menstr. vahele. Tegin rasedustesti ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Terre.-Kui pillid jäetakse ära, siis võib olla et esimesed mensesd on valudega. Tuleks jälgida, kas kaebused korduvad ka edaspidi. Probleemi olemasolul pöörduge arsti juurde. Dr kadastik

Loe edasi

menstruatsioonitsükli häired

Olen 33 aastane,menstruatsioon on olnud koguaeg problemaatiline s.t.tsüklihäiretega. Ainult rasedusvastased pillid on teinud olukorra regulaarseks. Kuid loobusin nendest suure hormoonsisalduse tõttu, sest ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Mina soovitaksin ka vahetada rasestumisvastast preparaati.Liidete kohta ei oska ma midagi tarka kirjutada,igatahes ei ole liited põhjuseks et m.tsükkel on ebaregulaarne.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

müoom

Tere! Sel kevadel hakkasid menstruatsioonid toimuma üha suurema vereeritusega kuni sinnamaani, et eraldusid suured koetükid jne. Sügisel külastasin günekoloogi ja ta avastas ca 4 cm läbimõõduga müoomi ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Kui müoomisõlm asub emaka limaskesta all, ja põhjustab väga vererohkeid menstruatsioone, tuleb see eemaldada(hüsteroskoopiline operatsioon). Pillid ei vähenda müoomisõlme.
dr. Seemen

Loe edasi

pillid ja menstruatsioon

Olen võtnud üle viie aasta järjest erinevaid rasestumisvastaseid tablette. Nüüd otsustasin pillide võtmise lõpetada. Pillide võtmisest ja viimasest menstruatsioonist on möödunud juba poolteist kuud, kuid ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Tavaliselt taastub tsükkel peale pillide võtmist kohe. Kui rasedustest on negatiivne ja menstruatsioonid lähema 2 nädala jooksul ei alga, pöördu arsti poole. Vajadusel on võimalik menstruatsioon ...

Loe edasi

Pillid 37-aastasele?

Kas peagi 37-aastaseks saav naine võib rasestumisvastaseid tablette kasutada? Ei suitseta. Tsükkel võrdlemisi kõikuv. Praegu on tavaline spiraal. Tänan vastuse eest!

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Rasestumisvastaseid tablette e. pille võib kasutada ka 45-aastane naine, vanus pole siin piiranguks. Kuna menstruatsioon on ebaregulaarne, kindlustavad pillid ka regulaarse tsükli.

Loe edasi

antibeebi pillid

Tere, lugupeetud doktor,



Teile kirjutamas 24 aastane neiu (sünnitanud ei ole), kel suur mure. Günekolood kirjutas mulle välja antibeebi pillid Logest. Hakkasin tablette võtma ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Aili!

Kindlasti oleksite vajanud rohkem informatsiooni ja selgitust, kuid patsiendile mõeldud infot saate juurde lugeda ravimi pakendis olevast. Logest ja Harmonet on madalaima hormoonkoostisega ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi