verejooksu põhjus 05.05.09 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere,
kas kirjelduse põhjal oskaksite vastata, mis põhjustas verejooksu.
Täpselt 1 kuu tagasi käisin haiglas emakaõõne puhastusel, sest ultraheliuuring näitas, et on midagi-selgus et oli polüüp. Eelnevalt olin arstile kurtnud, et päevade ajal tuleb vahel vereklompe. 1 kuu hiljem algasid siis päevad või verejooks. Esimesel päeval tuli verd nagu tavaliselt, aga teisel päeval ei saanud enam käiagi, verd aina tilkus ja tuli koos vereklompidega, ja neid tuli nii palju, varem pole midagi sellist olnud. Ka kolmandal päeval oli lugu sama, veri oli helepunane. Vererõhk langes juba madalaks ja tundsin, et kauem ei või lõppu oodata ja läksin haiglasse. Verejooks peatati siis süstidega. Haiglas arst ei osanud mulle öelda, mis põhjustas verejooksu või mis juhtus. Arsti vastuvõtule pole peale puhastust jõudnud, kuna järjekorrad on nii suured, aga sain aru, et peale puhastust tuleb ka ravida. Kas võis põhjus olla selles, et ma pole ravi saanud või puhastus ei õnnestunud?. Ja kas peangi nüüd alati arvestama sellise verejooksuga? Haiglas ultraheliuuring näitas, et kõik korras ja vereanalüüsid oli samuti. Ka mainis arst, et uuesti puhastada ei ole midagi.
Kõik justkui korras, aga mis oli, tundus kohutav.
Teie vastust südamest ette tänades,
naine 38.a

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Kõik oleneb ka histoloogilisest vastusest. Puhastusel saadeti teie emakõõne materjla uuringule. Kui midagi paha seal polnud, siis selline verejooks võib olla tingitud emaka reaktsioonist peale abrasiooni. Suure tõenäosusega seda enam ei kordu, oli lihtsalt esimen menses peale puhastust. UH uuringul leiti, et emakaköös on puhas, seega abrasioonil saadi polüüp kätte ja sellega on kõik hästi. Põhjus võib olla ka hormonaalne reaktsioon. Peale puhastust sageli ravitakse nt pillidega või kollaskeha hormooniga. Milline ravi teile on sobilik otsutab ikkagi teie raviarst. Teie kirjast ei selgu kui vana te olete, vanus mängib ka oma osa just hormonaalsetes kõikumistes. Dr Kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Tuim valu emaka piirkonnas

Tere. Olen 48-aastane. 2015.a alguses lasin paigaldada Mirena, sest olin eelmise Mirenaga väga rahul. Vahepeal oli 3 aastat paus ilma hormoonspiraalita. Pärast viimast paigaldamist aga oli kõik hoopis ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, väga raske öelda milles põhjus, teid peab ikkagi üle vaatama. Kuna teie arst on puhkusel ja ma tean et erakorraline kabinet on väga täis, ooteaeg on pikk , siis ma soovitaks minna erakliinikusse, ...

Loe edasi

polüübid emakas

2 a tagasi avastai polüübid ja kästi kohe ära lõigata, öeldi, et tehakse üldnarkoosiga. Kuna mul momendil polnud mingeid veritsusi kunagi olnud, ei läinud opile, pealegi ei ole ma kunagi narkoosi saanud ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 64-aastane

Verejooks sellises eas on ohtlik, tuleb täpsustada põhjus, pöörduge koheselt EMO günekoloogile.
Verejooksu peatamiseks ...

Loe edasi

Müoom ja hormoonspiraal

Tere;
Minul on paigaldatud hormoonspiraal Mirena täpselt aasta tagasi, 3 aastat tagasi avastati müoom, mis iga järgmise kontrolli käigus on jälle suurenenud. Peale hormooni paigaldamist olid veritsused ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Mul oli võimalus Teid täna konsulteerida, verejooksu põhjus välja selgitada ja raviplaanid teha. Sellistes erakorralistes olukordades tulebki võimalikult kiirest abi saamiseks arsti poole ...

Loe edasi

Tsüklihäire

Tere!

Tsükli pikkused on olnud alati ebaregulaarsed, kuid kõikumised on olnud kaks-kolm päeva. Tsüklid seega vastavalt 26- kuni 29-päevased. Nüüd aga algas mensis üksnes 14 päeva eelmisest ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
kõigepealt vabandan hilinenud vastuse pärast. Selline veritsus tsükli keskel võib olla seotud ovulatsiooniga. Igal juhul tuleb verejooksu korral pöörduda arsti poole, et selgitada selle põhjus ...

Loe edasi

Rohke vereeritus

Tere!
Duphastoni kuur lõppes 15. märtsil. Pärast Teie vastuvõttu 19.aprillil olid
mul 30. aprillist 10 päeva kestnud mens, mis eriti vererohkeks
muutus 6.-8. päeval, ja 28. maist 5-päevane ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Loodetavasti tarvitasite T.Duphastoni õigesti, m tsükli 15.-24. päevani 1 tbl. päevas 10 päeva järjest. Kui te ei suitseta, siis hemoglobiini väärtus 103 näitab vähest kehvveresust ...

Loe edasi

Tsüklihäired

Tere. Olen mures oma tsükli pärast. Kuni viimase menstruatsioonini on olnud tsükliga kõik korras (kestab 28 päeva). Viimane tsükkel algas mõned päevad oodatust hiljem, pruuni, isegi võiks öelda, et tumepruuni ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Tsüklihäirete põhjuseid võib olla väga palju. Välja peaks lülitama põletikud, selleks peate minema arsti juurde. Põhjus võib olla ka hormonaalsel tasandil, väljalülitama peaks ka võimalikud polüübid ...

Loe edasi

Diagnoosi selgitamine

Välismaal viibides oli rase naisterahvas sunnitud tupe verejooksuga sunnitud arsti poole pöörduma, arst diagnoosis:

- Pro obs gravidarum H31+5
- Praesentatio clunium

Sealne ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere1 Eesti keeles võiks diagnoos olla :
Läbivaatusel raseduse suurus 31 nädalat+5 päeva.Eesasetsev osa suletud.Kardiotokograafia (loote südametegevus reaktiivne).normaalne voolus.emakakael poolkinni.kaela ...

Loe edasi

menopaus

Olen 54. Juba 6 aastat olen oma günekoloogi soovitusel kasutanud hormoonasendusravi. Siiani tablette, mis imiteerisid menstruatsioonitsüklit. Neli kuud tagasi vahetasin ravimit (kilane). Nüüd aga tekkis ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Hormoonasendusravi põhiliseks näidustuseks on klimakteerilised vaevused ja ebaregulaarsed veritsused kliimaksi perioodil. Hormoonasendusravi tuleb teha nii kaua kui vajalik ja nii vähe kui võimalik. ...

Loe edasi

kõhuvalu

Lugupeetud dr. Sekavin,

probleem on alakõhus esinev kõhuvalu, mis tekib peale vahekoda, mitte kohe, aga mõne aja möödudes. Lisaks esineb peale vahekorda verejooksu, mitte palju aga selline ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Pöörduge naistearsti poole, et teha kindlaks valude ja vahekorra järgse veritsuse põhjus. Veritsuse põhjus võib olla emakakaela patoloogia, emaka või emakakaela põletik, suguhaigus jne.
Loe edasi

pikaajaline veritsus

Tere,
minu mure on selline: 13. juuni oli viimane kord kui mul päevad hakkasid pihta õigel ajal, järgmine periood oli aga juba 29. juuni (ise seostasin seda äkilist verejooksu tupeküünaldega, sest ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Arvan, et sellise pideva veritsuse üks põhjus võib olla pillid. Soovitan võtta pille edasi ilma 7 päevase pausita 2 kuud. Kui siis veritsused ei kao, soovitan hakata võtma 3-faasilisi pille( näit. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi