Põletik? 06.03.09 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!

Olen 26aastane. Suguelu ei ole elanud. Tööl viibin pidevalt jahedas tuuletõmbes ja seetõttu vaevavad mind valud alakõhus. Need lähevad aeg ajalt nii suureks, et ma ei saa isegi kõndida (jalad tuimad). Menstuatsioonid on mul korrapärased 27-28 päeva, kuid menstruatsiooniveri on muutunud purpurpunaseks, limaseks ja suuretukiliseks. Käisin naistearstil, kus mulle kinnitati, et midagi hullu see olla ei saa. Mul pidavat puuduma suguteedes ohtlikke põletikke tekitavad bakterid. Arst saatis mind laparoskoopiasse. Sealne operatsiooniarst kinnitas, et ei leidnud minu kõhuõõnes midagi, mis viitaks põletikule või tusistustele. Ainult vasak munajuha pidavat olema kõver ja "narmad" munajuha otsas tömbid (Kas see pole põletiku tagajärjel tekkinud muutus?). Endometrioosi mul ei ole. Tahaksin ju nii väga uskuda arste ja loota , et kõik on korras. Aga probleem on selles, et olen vaevelnud nende valudega 2 aastat ja lahendust oma probleemile ei suuda leida. Olgu veel öeldud, et olen käinud ka uroloogi jutul, tulemust aga ei miskit...

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija!
Probleemi ongi keeruline uurida, sest te pole vahekorras olnud.
Mulle meeldib lastearstide soovitus, et tervet last tuleb karastada ja haiget last põetada. Nii ka teiega, peaksite end karastama, tegelema kehakultuuriga: vesivõimlemine, naisvõimlemine, kepikõnd, jalgrattasõit, suustamine, uisutamine jpm., et mitte muretseda jaheduse tõttu tööl.
Soovitused:
- soovitav on kontrollida vereanalüüs hemoglobiinile oma perearstil paar päeva peale menstruatsiooni lõppemist; kui see on üle 110, siis on korras ja verekaotus menstruatsiooni ajal normi piires. Perearst otsustab, kas vajate neuroloogi tuimade jalgade kontrolliks.
- kirjutage üles menstruatsioonide 1. päevad ja alakõhuvalude päevad; tegemist võib olla füsioloogilise ovulatsioonivaluga jm.-ga
- valude leevendamiseks saab apteegi käsimüügist osta valuvaigisteid
- eluviis peab olema aktiivne: kehakultuur on see, mis parandab enesetunnet, vereringet, organite toimimist jm.
- hoidke kehakaal normis, nii alakaal- kui ka ülekaal põhjustavad günekoloogilisi probleeme.
- tegelge partneri otsingutega: parim viis probleemi lahenduseks on meeldivad orgastilised vahekorrad: siis erituvad organismis endorfiinid-loomulikud valuvaigistid; dopamiinid-loomulikud antidepressandid; norepinefriinid-loomulikud nn. rõõmuhormoonid!
Neist kõigist tundub teil puudus olevat.
- muutke oma elustiili, riietuge vastavalt õhutemperatuuridele tööl, vältige stressi, vahetage töö, kui see teile vaid kannatusi põhjustab
-kui see kõik ei aita, siis ravib teib psühholoog; ja kui psühholoogist ei piisa, siis psühhiaater. Nagu veendusite, ei ole te günekoloogiliselt ega ka uroloogiliselt haige. Te ei pea käima kirurgilise profiiliga arstide juures.
- rõõmustge selle üle, et operatsioonil ei leitud midagi halba. Hoidke operatsiooni väljavõte oma käes ja esitage koopia kõikidele arstidele, kuhu erivajadusel pöördute.
Tulemus on teie käes: muutke oma elustiili, muutke oma mõtlemist. Kui see on keeruline, siis aitavad teil psühholoogid ja psühhiaatrid olukorraga toime tulla. Lahendamatuid olukordi ei ole olemas. Muutke oma mõtlemist haigustesse ja organismi funktsioneerimisse. Suhelge oma sõpradega.
G.Litter, www.naistearst.ee
http://www.apollo.ee/product.php/0761893

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Prefemini tablettide kõrvalmõjud?

Tere! Mul on selline mure, et mu günekoloog soovitas mul võtma hakata Prefemini tablette ning hakkasin neid võtma 9.02 ning menstruatsioon algas alles 15.02. Esimesed kaks päeva tuli suures koguses verd ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 24-aastane

Info lehelt raviminfo.ee: Prefemin, 20 mg õhukese polümeerikattega tabletid. Hariliku mungapipra viljade kuivekstrakt. Tavaline ...

Loe edasi

tupekuivus

Tere!
Minu lugu on päris pikk aga proovin teha kokkuvõtvalt. Olen 63.a. ja eelmine aasta tehti rinnavähi lõikus ,kiiritus ning määrati Arimidex. See ravim tekitab aga tupekuivust (kasutasin Multi-Gyn ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Apteegi käsimüügist ostke intiimpesugeel Lactacyd sinine, mida kasutage 1x ööpäevas, Vagisan kreem määrimiseks tupe esikule ja ureetra kanali piirkonda, uued ja head on tupekuulikesed ...

Loe edasi

PAP-test

Mida need leiud tähendavad / tähendada võivad? Millised peaksid olema edasised sammud?

(36, 2 last sünnitanud, kaebusi pole, rasedusvastest vahenditest kondoom kasutusel, muid ravimeid ei ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
PAP analüüsi vastus on ASCUS ja AGC-NOS. See tähendab, et emakakaela lameepiteeli ja silinderepiteeli rakkudes on muutused, mis vajavad täpsustavat uuringut, kuna analüüsi põhjal pole võimalik ...

Loe edasi

Raseduse algus ja xanax

Tere,
Olen rase ja sain sellest alles teada. Päevad on ära jäänud 3 päeva. Murelikuks teeb see, et nelja viimase õhtu jooksul tarvitasin 0,25 ma Xanaxi, et parem uni oleks. Lugesin nüüd infolehelt, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Xanax kuulub kesknärvisüsteemi rahustavate ravimite hulka, mida kasutatakse eelkõige ärevushäirete ravis ja minimaalne annus on siis 0,25mg 2 kuni 3 korda päevas. Olete kasutanud mõnel õhtul ...

Loe edasi

Kas antud probleemi on võimalik Eestis lahendada ja kindlaks teha?

Tarvitasin esimest korda antibeebipille (Yasminelle) 18-aastaselt. Pärast mõnda aega tarvitamist otsustasin neist loobuda, kuna tundsin end väga ebamugavalt neid tarvitades. Ka pärast nende lõpetamist ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Analüüsite ise oma seisundit väga konkreetselt ja asjalikult. Ilmselt on erinevate spetsialistide poolt Teile õpetatud masturbeerimist.Suguelundite verevarustust parandavat Sildenafiili on tõepoolest ...

Loe edasi

Verevalum

Tere..mul on juba paar nãdalat selline verevalum..2korda olen ôrnalt pigistanud ja siis tuleb mãda veidike ja kohe hakkab verd tulema..kui nâpu peale panen on tunda et nagu mingi vãike muna oleks naha ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Follikuliit ehk karvanääpsu põletik on sage probleem. Selle teket soodustavad eelkõige raseerimine, depilatsioon, ebaõige hügieen ja kitsad sünteetilised riided. Mädapõletiku tekitajateks on ...

Loe edasi

Menstruatsioon hilineb

Tere!

Kasutasin aasta aega pille (esmalt Yasminelle, siis Lindynette) ning lõpetasin nende võtmise 2017. aasta novembri alguses, kuna tundsin, et need ei mõju hästi minu vaimsele tervisele ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Normaalseteks menstruaaltsükliteks loetakse tsükleid 21-35 päeva, need ei vaja ravi. Alates 36. päevast on tegemist menstruatsiooni ...

Loe edasi

Vaagnapõhjalihaste nõrkus ja tihedam urineerimine

Tere.
Olen 65 aastane naine, kel on vaagnapõhjalihased nõrgenenud ja põis ei ole enam nii hea.
Märkasin Kroonikas reklaami eriti tõhusa ravimi (biostimulatsiooni preparaadi) kohta. Seal soovitatakse ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Ma kindlasti ei soovita seda preparaati, kuna see pole Eestis registreeritud ja uurides ma ei saanudki päris aru, mis see täpselt on. Helistasin antud telefonile, mis ei vastanud. Selleks, et täpselt ...

Loe edasi

Valgevoolus

Tere
Minul on selline mure,et mul on valgevoolus selline kohupiimjas rohkem. Kohati ka tükiline. Sügelust ,ebameeldivat lõhna EI OLE. Värvus on valge ,kui pesule läheb,siis värvus muutub kollakaks. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 21-aastane

Kui olete olnud vahekorras, siis tuleks esmalt välistada sugulisel teel levivad haigused. Saate ise osta laborist testid "Testi ...

Loe edasi

Hormoonid, kaalutus

*enne pille sõin 1900kcal 4-5 trenni nadals => 70kg
*päevad väga ebaregulaarsed, 2-3kuud pausi ja siis 2-3 nädalat kestev määrimine
*günekoloog tegi hormoonitestid ja ultraheli, ütles, et kõik ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kuna Teil esines ebaregulaarne menstruatsioon,siis m.tsükli reguleerimiseka määratud pillid olid eesmärgiga m.tsüklit reguleerida.Osadel tütarlastel tekib selle taustal polütsüstiliste munasarjade ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi