tsüklihäire ja muud jamad 19.01.09 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere. Mul on mure.
Olen 22 aastane noor naisterahvas.
Viimased menstruaaltsüklid on olnud üsna pikad. Eelviimane oli 34 päeva ja nüüd viimane 36 päeva. Minu teada on normaasle tsükli pikkus 21-35 päeva ja mu viimane jääb siis sellest skaalast juba välja.
Samuti on viimasel kolmel korral esimesel veritsuspäeval tekkinud taas kõhuvalu. Kui päevad 13 aastaselt algasid, olid kõhuvalud kuskil 20seks saamiseni. Siis paar aastat umbes enam ei olnud neid ning viimastel kuudel on taas tulnud.
Lisaks on kahel eelviimasel korral eelnenud päevadele pruun määrvi voolus, mida varem ei ole kunagi olnud, aga nüüd (praegusel 36 päevasel) seda enam ei olnud. Samas olin eelmisel, menstruatsioonile eelnenud ööl vahekorras ning tuli sellist pruunikat ja tumeda vere sarnast ollust. Täna veri mis tuleb on ka kuidagi selline imelik, nagu oleks kuidagi liiga vedel ja isegi veidike pruunikas kohati. Enne päevade algust tuli aga tükk aega sellist kuidagi eriti vesist voolust, kus olid valged tükid sees.
Beebipille ma ei kasuta, kuna poiss on sõjaväes ja ei leia sellel praegu mõtet olevat. Samuti ei ole olnud viimasel ajal enam suurt stressi (on küll eksamisessioon ja lõputöö kirjutamine, aga selline kõige hullem pingete aeg on möödas). Ka ei ole kaalus järsku alla või üles võtnud. (olen lugenud, et need võivad põhjustada tsüklihäireid). Mingisugust suguhaigust ka ei saa olla, kuna poisiga on täiesti susaldusväärne suhe ning oleme teineteisel esimesed.
Olen tundud vahel ka vasakul pool alakõhus mingisugust survet. Mitte otsest valu, aga justkui midagi annaks tunda õrnalt. Aga seda harva ja see ei häiri ka.

Mul on küll esmaspäevaks arsti juurde aeg pandud, aga siiski sooviks teada kellegi professionaali arvamust, milles võiks põhjus olla - 36 päevane tsükkel, menstruatsioonivalud tagasi, imelik vesine voolus enne päevi ja naljakas veri praegu. Kas oleks põhjust muretsemiseks?

Kõike head Teile!

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija!

Ideaalne vastus oleks: pöörduge plaanilises korras naistearstile.
Suure tõenäosusega ei ole tegemist millegi tõsisega. Kuid, arst saab teha otsuseid toetudes vaid faktidele, uuringutele.
Vajate uuringuid, analüüse, günekoloogilist ultraheliuuringut ja nõustamist.
Kuis soovite rasestuda ja sünnitada, siis on tsükliline ravi.
Kui soovite rasedusest hoiduda, siis on parimaks raviks kaasaegsed madaladoosilised antibeebipillid.
G.Litter, www.naistearst.ee, Piritalt
http://www.apollo.ee/product.php/0761893
Palun vabandust vastuse viibimise pärast tehnilistel põhjustel.
Sain küsimuse 9.02.09 kell 14.12 ja vastasin kell 14.34

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Pruunikas määrimine

Tere
Olen 21.aastane ja viimased 3 või rohkem aastat olen kasutanud Yasminelle pille. Elan aktiivset suguelu. Päevad peaksid algama u nädala pärast, kuid umbes nädal aega tagasi algas mul tugev määrimine. ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Pillide foonil tsüklihäire võib olla nt siis kui olete pillide võtmise mingil päeval unustanud. Võimalik,e tkui te lükkasite mensest edasi, siis muutus teie tupemikrofloora. Kui Ecovag ei aidanud, ...

Loe edasi

cerazette pillid

Tere! Mul on küsimus minipillide kohta. Olen tarvitanud aasta minipille, eelmisel aastal Mikro-30, nüüd Cerazettet. Mikro-30 suhtes mul mingit nurinat ei olnud. Aga nüüd... Mikro lõppes otsa 17.juunil, ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Pillide vahetus ei tohiks põhjustada tsüklihäiret. Kui teil pillidega tsükkel käis seni regulaarselt , siis antud juhul tsüklihäire võib olla tingitud stressist, ülepingest jne.. Korrake veel ...

Loe edasi

päevad

tere.olen 29 a mul on 10a poeg. 2.5 a tagasi oli mul raseduse katkemine pöhjust arst öelda ei osanud kirjutas välja rasedusvastased tabletid.Olen neid siis võtnud 2.5a ja päevad on olnud normaalsed ja ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Pillide võtmise ajal olenevalt pillides hormooonisisaldusest võib mõnikord olla vähene määrimine.Kui see kestab pidevalt ,siis soovitatakse pille vahetada. Võib olla et teile konkreetne pillides ...

Loe edasi

tsüklihäire

Tere!olen 22 aastane naisterahvas ja mure järgmine:mul lõppesid päevad nädal aega tagasi ja algasid nädala pärast uuesti,kuigi ei ole nii vererohked.närvilisus ja rindade valulikus on ka sel korral.

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Soovitan Teil teha rasedustest,et välja lülitada emakaväline rasedus.Kui aga rasestumisvõimalus puudub,siis on tõepoolest võimalus,et stresssituatsioonist tingituna on hormonaalne tasakaal häiritud.Tupeseenega ...

Loe edasi

emakakaela haavand

tere,
mure selline.mul kõrvetati hiljuti haavandit.nüüd on nädal läinud menstruatsioon üle. kas see on normaalne või peaksin minema uuesti vastuvõtule.rase ma olla küll ei tohiks.
ette tänades ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Peale emakakaela haavandi koaguleerimist on võimalik tsüklihäire tekkimine, s.t. menstruatsioon võib hilineda.
dr. Seemen

Loe edasi

Esimene menstruatsioon

Olen kuskilt kuulnud, et menstruatsioonide algamiseks peab tüdruk olema teatud kindlas kehakaalus ja teatud kindla rasvaprotsendiga ( ei osanud seda paremini nimetada ). Kas oskaksite öelda, millised need ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere N30.
Te ei kirjuta kui vana Te olete (30 ?). 30 aastasel naisel peaks tsükkel olema reguleerunud , üle 40 päevane tsükkel vajaks edasisi uuringuid. Nii ala kui ülekaal võivad põhjustada menstruaaltsüklihäireid. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi