Soov jääda lapseootele 15.10.08 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Peaaegu aasta tagasi käisin günekoloogilisel läbivaatusel ja tehti ka PAP test. Vastuseks miskit seoses ASCUSega ja saadeti igaks juhuks ka kolposkoopiasse ning ka sealt tuli vastuseks emakakaela rakuline muutus kergem vorm. Edaspidi soovitati kord aastas kontrollis käia, kuna olen 30 aastane, siis arvas arst, et see võib vabalt ise taanduda.
Nüüd aga meil on tekkinud soov peret suurendada. Kas peaksin ennem kindlasti kontrollis ära käima? Või ei takista see rasestumist ega sea seda ka kuidagi ohtu?

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere. Suure tõenäosusega on rakuline muutus taandunud iseenesest, kuid ikkagi soovitaks teha veelkord PAP test, et rahulikult mõelda rasestumisele.Dr kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Gonorröa

Tere, Mul on selline küsimus, et kas tsütoloogilise uuringuga tehakse ka uuring suguhaiguste osas? Mul tehti tsütoloogiline uuring 2001. aasta lõpus, mille käigus suguhaigusi ei leitud (oli PAPII). Nüüd ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! PAP II tähendab põletikulise protsessi baasil arenenud rakuatüüpiat.Gonorröad selle analüüsiga ei diagnoosi,küll aga Trichomonas vaginalist,seenkolpiiti ja viirusinfektsioonidest herpest ja kondüloome. ...

Loe edasi

Häired ja LH-voog

Tere.
Olen võtnud 8 a. rasestumisvastaseid tablette (peamiselt Logest) ja mul on hetkel diagnoositud hormonaalsed häired, kuid soov on lapseootele jääda. Tsükkel kõigub väga ja on enamasti üle 35 ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Emaka limaskest ongi m.tsükli esimeses faasis õhuke.Esmaarvamus on,et kui m.tsükkel on pikk ja LH-voog toimub juba 11.päeval,võiks tegemist olla endometrioosiga.

Loe edasi

menstruaaltsükli häired

Olen raseduse vältimiseks kasutanud viimased 6a. Tri Minuleti. 2 kuud tagasi lõpetasin tablettide võtmise (võtsin kuuri lõpuni - 21 päeva), viimane menstruatsioon oli 16. mai ning kuni käesoleva hetkeni ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kahjuks juhtub seda sageli,et peale pikaajalist pillide tarvitamist jääb menstruatsioon lühemaks või pikemaks ajaks ära.Tuleks toimida järgmiselt:
- välistada võimalik rasedus
- ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi