Määrimine ja menstruatsiooni ärajäämine. 01.07.08 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!
Kõigepealt suur tänu võimaluse eest Teile kirjutada,seda on väga vaja. Oma probleemiga pole kuskile pöörduda, sest enda naistearst on puhkusel ja valvearst ei võta vastu, kui pole valusid ega verejooksu. Samuti puudub tasuline nõuandetelefon, kus saaks naistearstiga vestelda.
Olen 35 a, sünnitanud 2 korda, aborti pole teinud. 1995 a-l avastati emakakaela haavand, millel nõrk düsplaasia, seda kõrvetati ja peale seda on alati igal aastal tehtud PAP test, see on alati korras olnud, põletikke pole olnud. Teise lapse sünnitasin 2004 a-l, peale seda olen peaaegu 4 aastat tarvitanud Loette pille. Need on sobinud, tsükkel on alati korras olnud.
Nüüd probleemist. 23. aprillil käisin naistearsti juures korralisel läbivaatusel. Haavandist on küll jälg järel,ütles arst, aga kõik tundub korras olevat. Võeti analüüsid ja tehti ultraheli uuring, mille käigus arst avastas munasarjas kollaskeha tsüsti (3mm). Pidin minema uuesti kontrolli 21. mail. Siis selgus, et analüüsid on korras. PAP 1/1. Ka tsüst oli kadunud, tehti vaginaalne UH uuring.
Samal õhtul hakkas määrima, tuli iga päev veidi pruunikat verd. Määris 7-8 päeva. 29. mail võtsin viimase Loette pilli skeemi järgim ja 31. mail algas menstruatsioon. See kestis 8 päeva, kuigi tavaliselt kestab 5 päeva ja vereeritus oli väike, lõpus ainult määris. Naistearst arvas, et pillidest ja ei leidnud seost UH uuringuga, kuigi olen väga tundlik. Soovitas võtta uue tsükli ajal 2 Loette tabletti korraga kuni lõpuni. Võtsingi nii ja kõik oli korras, ei määrinud. 26. mail võtsin viimased 2 tabletti ja nüüdseks oleks pidanud algama menstruatsioon ehk vaheveritsus, aga seda pole. Alati enne selle algust tunnen end kehvalt, peavalu jne, nii oli ka nüüd, aga menstruatsioon ei alga. Tegin ka 2 kodust rasedustesti, aga need olid neg. Viimane menstruatsioon oli niisiis 31. mail. Olen väga mures ja ei oska midagi teha. Kas võib olla midagi tõsist? Isegi erakliinikusse ei pakuta ühtegi aega lähiajal, ise sõidan reisile 12. juulil ja väga halb on teha mingeid plaane, kui tsükkel paigast ära. Kas peaksin alustama uue Loette lehega 4. juulil või laskma organismil puhata?
Teid ette tänades,
Janika

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Janika!
Tänan Teid meie töö tunnustamise eest.
Oma soov tasulise telefoni osas edastage haigekassale.

Suure tõenäosusega oli tegemist nn. läbimurde veritsusega, kui rasedus ja põletikud ning sugulisel teel levivad haigused on välistatud. Nüüd on ravimi doosist tekiinud m tsükli häire.
Arvan, et Loette ei ole parim viis hoiduda soovimatust raedusest 35-aastastel.
Kui Te ei soovi enam sünnitada, siis oleks arukas valida munajuhade sterilisatsioon.
Kui Te ei suuda seda otsust veel teha, siis on üks valikutest emakasisene süteem Mirena.
Kui Te ei suitseta, olete terve, vererõhk on korras, Te ei ole ülekaaluline, Teie magu, maks ja neerud on terved, siis võiksite valida Nuvaringi, uue rasedusest hoidumise vahendi-tuperõnga. Antibeebipillid tuleks valida üle 35-aastastele kõrgema östrogeenisisaldusega, 2-faasilised ja 7-päevaste pausidega, n. Marvelon.
Soovitan pöörduda naistearstile ja alustada nimetatud vahenditega, kui puuduvad vastunäidustused.
Uurige võimalusi: www.fertilitas.ee, www.slmeedik.ee, www.karell.ee, www.medicover.ee, www.klikkkliiinik.ee jm.
2 pilli korraga ei peaks võtma, sest siis avalduvad kõrvaltoimed ja tuleb hakata neid ravima.
G.Litter, www.naistearst.ee, Maarjamäelt

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Menstruatsiooni häired, määrimine ja ärajäämine

Tere!

Kuni septembrini 2015 olid menstruatsioonid üsna regulaarsed, mulle on küll alati olnud iseloomulik väike verekaotus. Oktoobrist alates jäid kuupuhastused aga väga verevaeseks. Jaanuari ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Olete 31 aastane, pikkus 163cm ja kaal 48,2 kg, seega kehamassiindeks KMI on 18 ja see on all normi. Kaalu langus, normist madalam kehakaal ( ja madal keha rasvaprotsent) on kõik otseselt ...

Loe edasi

Jeanine pillid ja vähene menstruatsiooniaegne vereeritus

Tere,

Mul on selline probleem, et olen võtnud pille juba peaaegu 1,5 aastat. Päevad on käinud regulaarselt ja kestnud kusagil 3 - 4 päeva, märtsis olid veel tavapärasemast natuke vererohkemad. ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere.
Sageli üle aasta nede pillide(Jeanine) kasutamisel tulevad mensesed vähema verega ja isegi harvadel juhtudel vereeritus päris ära jääda. Rasedsust kartma ei pea, kui võtate pille skeemi ...

Loe edasi

menstruatsiooni ärajäämine

Tere. Olen 25 aastane. Mul pole peale pillide võtmise lõpetamist augusti lõpus enam menstruatsiooni olnud ja vahekord on ka väga valus. Oktoobris käisin naistearsti juures ja tema mingit haigust või põletikku ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Menstruatsioonide ärajäämine on suure tõenäosusega tingitud madalast kehakaalust (östrogeenide langus ).See põhjustab ka valuliku vahekorra.Pöörduge kas endokrinoloogi või günekoloogi poole,kes määrab ...

Loe edasi

Menustruatsiooni ärajäämine

Tere,

Olen 20-aastane. Võtsin pikka aega Loegstit, aga kuna tekkisid tsüklivälised määrimised, läksin üle Tri-Minuletile, sellega läks asi veel hullemaks ja otsustasin üldse mitte tablette ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Pöörduge ikka günekoloogi poole .Vaja oleks määrata seerumis hormoonide sisaldus ja vastavalt sellele ka ravi määrata.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

pillid ja menstruatsiooni ärajäämine

tere! olen 21-aastane, sünnitanud ega aborti teinud ei ole. vôtsin kaks ja pool aastat pille. juunist alates otsustasin teha pausi (kuni järgmise kevadeni). seejärel oli kuni oktoobrini kôik enam-vähem ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Menstruaalhäirete põhjusi on palju. Ka elukoha vahetus ja stress võivad põhjustada menstruaaltsüklis muutusi. Soovitan korrata rasedustesti 1 nädala pärast (kui raseduse võimalus on olemas) ...

Loe edasi

päevade ärajäämine

Tere, olen 31 aastane (1 laps) ja tarvitan kolmas kuu Jeanine antibeebipille. Alustasin nagu ette nähtud, võtnud täpselt ja korralikult tabletti vahele jätmata. Pärast esimest kuud tulid tabletivabal nädalal ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Jätkake esialgu tablettide võtmist sama skeemi järgi.Te olete üks paljudest samade probleemidega patsientidest.Ilmselt vajate tablette,kus on etinüülöstradiooli sisaldus pisut suurem kui Jeaninel. ...

Loe edasi

Määrimine enne menstruatsiooni

Tere,
juba pikemat aega esineb mul enne menstruatsiooni algamist 3-5 päeva jooksul vähesel määral pruuni määrimist. Siis hakkavad päevad, mis kestavad tavaliselt 4 päeva. Millega võiks tegu olla ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Tavaliselt on menstruatsioonieelse vähese vereerituse põhjuseks kollaskeha vaegtalitlus.Kui Teid see määrimine häirib,konsulteerige oma günekoloogiga.Võiks lisada m.tsükli teises faasis kollaskeha ...

Loe edasi

tsüklihäire

Olen 20-aastane neiu ning võtsin 3,5 aastat antibeebitablette Marvelon, lõpetasin nende tablettide võtmise kaks kuud tagasi, kui päevad pole siiamaani hakanud. Tegin igaks juhuks ka rasedustesti, see oli ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pillide võtmise lõpetamise järgselt võib harva juhtuda, et menstruatsioonid ei alga või on alguses ebaregulaarsed. Kui Sul järgmise kuu jooksul menstruatsiooni ei tule, pöördu arsti poole. ...

Loe edasi

menopausiga seotud probleem

Tere!
Kas on avaldatud kirjutisi, kust võib lugeda , kuidas kulgeb naistel menstruatsiooni ärajäämine. Mul on kogu aeg olnud korrapärane menstruatsiooni tsükkel ja nüüd kui lähenen 50 aastale, siis ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Monika! Mina arvan,et Teie menstruatsiooni ärajäämine kulgeb täiesti reeglipäraselt.Soovitan Teil kõigepealt pöörduda oma günekoloogi vastuvötule ,kes kindlasti annab Teile ka vastavat kirjandust,missugused ...

Loe edasi

mentruatsioon

Mul ei ole alanud menstruatsioon (pidi algama nädala eest). Samas on mul paremal pool selja alaosas teravad valud. Kas menstruatsiooni ärajäämine võib olla tingitud seljavalust (paranesin just ägedast ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Kui menstruatsioon jääb ära ja varem tsüklihäireid pole olnud, siis esimene mõte viib rasedusele. Seljavalust tingituid tsüklihäirete teke ei ole tõenäoline. Soovitaksin teha rasedustesti ja pöörduda günekoloogi ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi