MURE. 07.06.08 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

TERE. Olen naisterahvas vanuses39 ,olen sünnitanud kaks last.Rasestusvastaseid tablette ei tarvita.Abikaasa on olnud üks ja ainus juba 16 aastat.Mure seisneb selles,et teist korda hakkab mul määrima enne menstruatsiooni vähemalt nädal aega ette.Natuke määrib nii paar kolm päeva siis kaob ära ja hakkab õigel ajal pihta.Kõht ei valuta.Olen sportlik ja väga liikuv inimene.Praegusel momendil on mu liikumine pisut piiratud,sest põen sudamelihase põletikku.Neljas kuu jookseb ,et võtan rohtusid,sest olin praktiliselt põdenud seda haigust püsti jalapeal,enne kui avastati milles asi seisab.Märtsi lõpus käisin naistearstil,võeti kõik proovid mis vaja teha minuvanusel naisterahval.Nii pap test ja kõik sinna juurde kuuluv.Ootasin oma vastused ära ja avastati et midagi on emakakaelal .Oli veel cin 2 ja ma ei mäleta enam täpselt mis seal veel seisis.Ühesõnaga suunati mind Tartusse.Seal tehti mikroskoobi uuring,võetikoe proovid,tehti vereproovid,vaadati kopsud üle,tehti UH.uuringud nii seest poolt kui pealt.Kopsupilt oli puhas,UH.uuring ei näitanud ka midagi hullu.Jäin ootama ainult oma koeproovi ja vereanalüüsi vastuseid.Lõpuks tuli kätte see päev ,kui pidinTartusse minema oma vaststele järele,see toimus siis 18aprillil.Seal selgus et mind saadetakse oma ravi arsti juurde tagasi.Ühesõnaga jäeti jälgimisele.Tartu arst ütles ,et praegusel momendil ei ole temal midagi peale hakata sest proovid ei näitanud midagi sellist et peaks opereerima või midagi muud sellist.Nüüd siis juulil lähen oma arsti juurde uuesti kondrollile.Mind teebki murelikuks see et on päevade vaheline määrimine,kuigi proovidest on ju nii vähe aega möödas.Oma arst on praegu puhkusel ja tuleb alles juulis seepärast otsustasin teile kirjutada.Võibolla on see närvidest olen juba ju pikka aega haige olnud ja rohtusid võtnud.Ah jaa vabandan üks asi veel.Mul pidi 29 mail olema mandli operatsioon aga see jäi ära sest minu ravikuur sisaldab ka iboprofeeni mis vedeldab verd.Olin juba peaaegu operatsiooni laual ja rahusteid täis topitud kui avastati see ja mind saadeti koju kuni järgmise korrani. Oleks ju võinud keegi mulle vähemalt öelnud et ei tohi võtta siis oleks see asi juba möödas.Nüüd oota uut korda ja narveeri.Võibolla on see määrime närvidest tingitud.Loodan et vahest saite aru mis mulle muret teeb.Läks lugu küll pikaks,kuid loodan et saate aega mulle vastata.Ette tänades. MONIKA.

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Monika!
Kahju, et Te ei kirjutanud üles ega teinud patoloogilisest PAP testist koopiat.
PAP testi vastus oli suure tõenäosusega CIN 2.
Tartus teostati kolposkoopia, biopsia ja patoloogilis-histoloogiline koe uuring.
Mükardiit ja mandlite operatsioon noortel naistel on enamasti stressi, ülepinge, ületöötamise, ärevuse, depressiivse seisundi jm. tagajärg.
Kui organism on stress-olukorras, siis langeb immuunsus-loomulik vastupanu ja tekivad mitmed tervise probleemid korraga, nagu ka Teil.
Suure tõenäosusega oli biopsial võetud koeproovi uuring korras ja Teile ei olnud vajalik teostada emaka kaela konisatsiooni. Võimalik, et ka HPV.
Kindlasti öeldi Teile, et PAP test tuleks korrata 6 kuu möödudes.
Kas Teile on teostatud HPV test?

Soovitused:
emaka kaela vähi vältimiseks on vaid 4 meetodit:
-mitte suitsetada
-kasutada kondoomi
-külastada soovitatud ajal naistearsti
-vaktsineerida emaka keala vähki põhjustavate viiruste vastu!!!
Tehke siis kõik võimalik.
Soovimatust rasedusest hoidumiseks oleks parim munajuhade sterilisatsioon, otsuse tegemiseni-kondoom.
Lugege juurde www.hpv.ee, www.vaktsiin.ee, www.cancer.ee jm.
G.Litter, www.naistearst.ee, Maarjamäelt

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Kas võtta SOS-pilli?

Küsin nõu seoses SOS-pilliga. Olin kaitsmata vahekorras 21.01 ja võtsin seejärel SOS-pilli. 28.01 hakkasid päevad. 4.02 olid tugevad valud, 13.02 olid uuesti päevad, mis kestis umbes 17.02. Sama päeva ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
SOS pillide kasutamise järgselt tekib sageli tsükliväliseid ebakorrapäraseid veritsusi. SOS pillid suurendavad tsüklihäirete tõenäosust, mis toob sageli kaasa ka varasema või hilisema ovulatsiooni. ...

Loe edasi

Fibroadenoom ja peanaha mesoteraapia

Mul leiti 4 aastat tagasi rinnas väike fibroadenoom (ca 1 cm), mida käin iga aasta kontrollimas (viimati 2016 aasta lõpus). Soovin teha peanaha mesoteraapia protseduuri juuste paremaks kasvuks ning kosmetoloog ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, antud ravi kohta pole konkreetseid uuringuid tehtud, mis puudutab seost fibroadenoomi kasvu osas. Kuna fibradenoom pole mingi paha moodustis, siis mesoteraapia pole vastunäidustatud kohe kindlasti. ...

Loe edasi

Antibeebipillide (Yasminelle) kasutamise lõpetamise mõju organismile

Tere

Mu küsimus puudutab antibeebipillide mõju organismile.
Minu antibeebipillide kasutamise ajalugu on umbes selline: ca 4 aastat tarvitasin Logesti; 2 kuud pausi; ca 1 aasta Logesti; ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, pillide kasutamisel ei ole väga mõttekas pause teha, kui just ajutiselt suhet pole ja seetõttu vahesid tehtud seetõttu, et sageli pauside ajal naised rasestuvad soovitmatult ja abordi tegemine ju ...

Loe edasi

Mükoplasma bakter

Tere! Mul avastati 2016 aastal mükoplasma bakter. Sellele on järgnenud ravi. Minu partner käis ka arsti juures ja temal seda bakterit ei avastatud. Peale kaitsmata vahekorda olen käinud arsti juures kontrollis ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Andmetest selgub, et olete 41-aastane.

Teen sissejuhatuse probleemi keerukusse STLIEÜ EUSTI kehtivatest uutest ravijuhenditest:
http://www.eusti.ee/wp-content/uploads/2016/11/Ravijuhis_2015.pdf
Loe edasi

Müoom ja hüpotüreoos

Tere!

Olen 51aastane naine.
Mul on juba paar aastat diagnoos müoom.
Mind häirisid menstruatsiooni välised verejooksud, seetõttu pöördusin arstile.
Sain niisugused ultraheli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Intramuraalsed müoomisõlmed on suhteliselt väikesed ja emaka limaskest ka küllalt õhuke. Arvestades Teie vanust,soovitaks ka mina Teile Mirena spiraali.See mõjub ka endomeetriumi polüüpide kasvule ...

Loe edasi

Valu paremas pool kubemes ja puusa piirkonnas.

Tere, minul on valu paremal pool kubemes ja paremal pool puusa piirkonnas. Vahest lööb valu ka paremale poole kannikasse. Lisaks on tupes kipitus...selline tunne nagu oleks póiepôletik aga seda mul kindlasti ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere sellised kaebused viitaksid pigem puusa piirkonna probleemile. Günekoloogiline probleem ei tohiks olla.Tupe kipitus on ilmselt muu asi, võib olla tegemist tupe mikrofloora muutusega. Seega soovitaks ...

Loe edasi

Hormonaalne tasakaal pärast sünnitust

Tere!

Sünnitasin 25.09.2016.
Kohe pärast sünnitust hakkasin kogema unehäireid. Kolm kuud võitlesin magamatusega. Neljandal kuul läks paremaks ning tundus, et ei ole enam probleemi. Nüüd ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See ,et imetamise ajal östrogeenide sisaldus on muutunud ,et tohiks küll nimetatud probleeme Teile põhjustada.Mina soovitaks Teil apteegi käsimüügist osta Neuroresti kapsleid,mis sisaldavad ka melatoniini ...

Loe edasi

SOS pill

Olime 29.01 partneriga ca 22:00 vahekorras. Kasutasime kondoomi ja peale seemnepurset peenist välja tõmmates tuli kondoom ära ja sperma läks sisse.

Paar tundi hiljem oli uus vahekord, ja kuna ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
SOS pill tuleb võtta peale kaitsmata vahekorda niipea kui võimalik, seega käitusite õigesti. Soovitav on SOS pill sisse võtta 12 tunni jooksul, kuid mitte hiljem kui 72 tundi peale vahekorda. ...

Loe edasi

Rasedus ja kõrge vererõhk

Tere, doktor! Mul on kõrge vererõhk ning kardioloog on mulle välja kirjutanud ravimit Agen. Planeerin rasedust. Kardioloogi sõnul saab seda ravimit vastu võtta raseduse ajal. Ravimi infolehes on aga kirjas, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere ! Agen e.amlodipiin ei ole vatunäidustatud raseduse ajal.Loomulikult on ravimiinfos kirjutatud,et eelnevalt konsulteerida oma naistearstiga.Seda kirjutatakse peaaegu iga ravimi korral.Kina Te praegu ...

Loe edasi

Veritsus pärast vahekorda

Tere!

Olen võtnud Yaz pille umbes 6 aastat ning probleeme pole nendega eelnevalt olnud. Kordagi pole põdenud ühtegi suguhaigust ega ka naistehaigust, kuid nüüd on tekkinud probleem, kus pärast ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 26-aastane

Iga veritsuse (ja uue partneri) puhul peavad olema välistatud sugulisel teel levivad infektsioonid ja rasedus. Saate teha rasedustesti ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi