Tsükli häire... 20.03.08 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere, olen 20ne aastane, ühe (aastase) lapse ema. Probleem selles, et kuigi olen püsisuhtes, kasutasin enda rahulolu mõttes SOS pille Postinor-2. Päevad käivad mul üldiselt regulaarselt, seda peale sünnitamist, tsükli vahe tavaliselt kuskil 26-28 päeva. Nüüd siis aga juhtus nii, et peale pillide kasutamist mõni päev hiljem tekkis kerge veritsus, mis möödus paari päevaga. Ootuslikke päevi aga ei tulnudki. Nüüd on eelmistest päevadest möödas juba 40 päeva. Üks asi siiski, võtsin pille vist valesti, peale vahekorda kõigerohkem 12 tundi hiljem, võtsin korraga sisse kaks tabletti. Olen teinud kaks rasedustesti, mõlemad negatiivsed ja korralikult ka juurde närveerinud. Küsimus siis, et kas see võib olla ainult tsüklihäire või võin siiski karta ka rasedust? Lugesin et nende pillidega päevad võivad viibida aga kui kaua siis? Kas rasedustest võib ka ebatäpseid tulemusi anda(viimase tegin 2 päeva tagasi, viimane vahekord kuskil 2 nädalat tagasi)? Pillide pakil oli ka kirjas midagi suitsetajate kõrvalmõjudest, kas see võib ka kuidagi mõjutada? Olen suuresti ette tänulik vastuste eest, Stella.

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Stella!
SOS pillides on nn. löökannus hormoone, seetõttu põhjustab nende tarvitamine reeglina veritsust ehk menstruaaltsükli häiret.
Pöörduge plaanilises korras naistearstile sobivate kaasaegsete soovimatust rasedusest hoidumise vahendite nõustamiseks.
Vastab tõele, kombineeritud hormonaalseid vahendeid ei tohiks kasutada suitsetajad.
Suitsetajatele on minipillid Cerazette või kallis emakasisene süteem.
Õigem oleks loobuda suitsetamisest ja tarvitada madaladoosilisi antibeebipille Mercilon või EVRA plaastreid või Nuvaring tuperõngast.
Kuni oodatava menstruatsioonini korrake rasedusteste hommikusest uriinist üks kord nädalas ja kasutage kondoomi.
G.Litter, www.naistearst.ee, Piritalt


Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

44 aastase mure - menstruatsioonitsükli häire

Kui viimased päevad olid 2 kuud tagasi ja kui märtsi algul määris ainult ühe päeva, kas see on minu vanuse puhul normaalne või ei kas peaksin muretsema?? Olen pidanud väikest dieeti aasta algusest, kuna ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija! Andmetest selgub , et olete 44-aastane. Meie kliimavöötmes lõppevad menstruatsioonid keskmiselt 51-aastaselt ja muutused on ~8 a. enne, ehk alates 43. Ülekaalulistel varem. Tehke rasedustest ...

Loe edasi

Vereeritus-2

Tere.

Esitasin hiljuti küsimuse SOS-pillide ja vereerituse kohta. Sain vahepeal aja arsti vastuvõtule ja mulle kirjutati tabletid Demoxytocinum, 3tbl päevas. Võtsin neid 4 päeva, 2 päeva jagu ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Need tabletid on desaminooxytocin ja need on emaka kokkutõmmet soodustavad rohud, millega võib vereeritus olla esialgu pisut suurem . Suure tõenäosusega on teil tekkinud uus menses. Üks võimalus ...

Loe edasi

menstruatsiooni tsükli häire...

Tere!
Olen 32 aastane. Ebakorrapärase ja vererohke tsükli all olen kannatanud kogu oma elu. 2 aastat tagasi syndis esimene laps. Peale seda kuni oktoobrini 2006 võtsin tablette Ortho Cyclen. Kuulsin ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Kairit! Oleks vaja pöörduda oma günekoloogi vastuvõtule ja paluda kontrollida vereseerumis hormoonide sisaldus.Sõltuvalt sellest saab määrata adekvaatne ravi.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

tsükli häire

Tere.
Olen aastaid võtnud rasestumisvastaseid pille,seda eelkõige seetõttu ,et mul on varasemalt diagnoositud PCO.Aasta lõpus ei alustanud uue paki tablettidega,mõtlesin,et pean ühe kuu vahet,puhkaks ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Mina soovitaksin oodata,kui algab uus menstruatsioon ja siis uuesti m.tsükli 1.päevast alustada pillidega.Neid nn.ühekuulisi puhkepause ei ole mõtet rasestumisvastaste pillidega teha.Edu soovides,Maie ...

Loe edasi

tsükli häire?

tere!
olen tarvitanud pikemal perioodil logest tablette. nüüd jätsin sel kuul vahele. eelmise perioodi algusest on möödas 27 päeva ja uus tsükkel pole veel alanud. Tavalselt on tsükkel lühem (ilma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Muretsemiseks pole põhjust, peale pillidega lõpetamist võib esimene tsükkel mõned päevad nihkuda. Kui olite kaitsmata vahekorras veritsuse kolmandal päeval, siis tõenäosus rasestuda on küll ...

Loe edasi

tsüklihäire

millest on tingitud menstruatsioonitsükli häired? viimase pooleteist aasta jooksul on tsükkel täiesti paigast. kord puudub viis kuud, siis ilmub jälle ja neli kuud käib nagu kellavärk. viimasel ajal esineb ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Tsüklihäirete taga on enamasti hormonaalse regulatsiooni häire, häired munasarjade töös. Tsükli kõikumisi võib põhjustada kiire kaalu muutus, range dieet, tugev emotsionaalne pinge, stress. ...

Loe edasi

menstruatsiooni tsükli häire

Tere! OLen mures oma tervise pärast.viimane menses oli 5.des väga suurte valudega ja rohke tükilise vereeritusega.Nüüd juba 24.dets. on alakõhus valud ning selline tumepruun eritis ,algul olid ka rinnad ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Sürje! Head uut aastat! Palun pöörduge oma günekoloogi vastuvõtule (soovitavalt see doktor,kes Teid opereeris).Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

Tsükli häire

Tere.Mul on selline mure.Mu eelmine rasedus katkes märtsis 15-dal nädalal.Vahepeal on olnud kolmed päevad 21-25 päevase vahega.Viimased päevad olid 16.mai.Täna on tsükli 32 päev ning päevi ei ole veel ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
1. Tuleb reserveerida aeg naistearsti vastuvõtule
2. Rasedustest tuleb korrata alates 36. menstruaaltsükli päevast
3. Raseduse või m.tsükli häire olemasolu saab täpsustada ...

Loe edasi

tsükli häire või rasedus

tere. olen 24 aastane ja 6 kuud tagasi tehti mulle puhastus, kuna avastati 12-ndal nädalal, et lootemuna on tühi. uuesti hakkasid päevad 11. jaanuaril ja siiani on olnud tsükkel väga korrapäraselt 28 päeva. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kui rasedustest on negatiivne, on tõenäoliselt tegemist menstruaaltsükli häirega ( stress? kehakaalu kõikumine?). Kui nädala jooksul menstruatsiooni ei tule, pöördu arsti poole.
K.Seemen

Loe edasi

roosakas voolus

Olen 24 aastane naine, kel mure järgmine. Mul on pandud PCOS-i diagnoos ning seetõttu on tsükkel väga ebakorrapärane. Hetkel ma hormoontablette ei võta, kuna soovin rasestuda. Viimane nädal on mul tekkinud ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Tere!

Jälgige oma kaebusi, mis Teid häirivad. Võimalusi on mitmeid: menstr. tsükli häire, põletikud, ka traumaatilised seisundid. Kaebuste süvenedes pöörduge naistearstile.

Kui ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi