Pärast aborti 19.03.08 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere
Olen 36 a. nelja lapse ema.Noorim on 10 kuune. Peale sünnitust kasutasin Nuvaringi pool aastat aga rasestusin uuesti paar päeva peale viimase rõnga eemaldamist. Päevad olid kogu aja ebaregulaarsed. Tegin medikamentoosse abordi kuus nädalat tagasi. Järelkontrollis selgus, et emakas ei ole puhas. Arst ütles, et emakas puhastub ise päevadega. Minul oli vähene vereeritus 10 päeva tagasi ühel õhtul. 15.03. hakkasid justkui päevad aga verd tuli väga vähe, pigem määris ja ainult paar päeva. Nüüd ei ole midagi enam. Aga kõhus on kogu aeg tuikav valu nagu päevade ajal ja see on kestnud juba kolm nädalat. Kas peaksin muretsema ja minema uuesti kontrolli? Millest võib olla tingitud, et mul ei hakka norm. päevad? Kui kaua peaksin ootama, et paigaldada hormoonspiraal?
Ette tänades Egne

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Egne!
Selliste kaebustega soovitan pöörduda tagasi asutusse, kus oli medikamentoosne abort. Vajalik on läbivaatus ja korduv kontroll günekoloogilise ultraheliga.
Rinnaga toitmise ajal ei tohi Nuvaringi kasutada. Rinnaga toitmise ajal on lubatud minipillid Cerazette.
Kui põletikud on välistaud ja emakas normaliseerunud, siis võiks hormoonspiraali paigaldada.
Aga, kas Teile ei pakutudki võimalust teha kirurgiline abort ja koheselt ka laparoskoopiline sterilisatsioon. Ühe narkoosiga ja ühe hinnaga 2 operatsiooni. Oleme teiste arenenud riikide eeskujul seda ammugi pakkunud patsientidele. Sel juhul ei olekski täna neid muresid.
Mõelge sterilisatsioonile. Sterilisatsioon on Eesti lubatud alates 35. eluaastast. Kindel, mugav ja odav meetod.
Soomes tehakse sageli sterilisatsioon 2.sünnitusjärgsel päeval.
G.Litter, www.naistearst.ee, Maarjamäelt

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Pillid ja päevad

Tere!
Selline asi, et olen kasutanud beebipille Lindynette 20 veebruarikuust saadik. Võtsin viimase pilli 21.05 ja nüüd on nädal pausi ja peaks hakkama menstruatsioon, kuid pole tänaseks hakanud.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Kirjutage üles 7-pillivaba päeva, mis järgnesid viimasele pillilehele. Olukorra nimetus on postpill-amenorröa (dr Maie Väli), ...

Loe edasi

Pillide lõpetamise kõrvalmõjud

Tere! Küsimus selline, et lõpetasin eelmisel kuul pillide võtmise, kuna tundsin et need ei tee mu organismile head. Pille võtsin kuskil poolteist aastat. Peale lõpetamist algasid kohe päevad, kuid see ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide võtmise ajal on munasarjade töö pidurdatud, tsüklid on anovulatoorsed. Kui pillide võtmine lõpetada, taastuvad ovulatsioonid. Sageli on esimese tsükli ovulatsiooni periood valulik ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Minu nimi on ... ja olen 14. Mul ei ole viimased 3 kuud olnud menstruatsiooni. Need on mul kestnud regulaarselt aasta aega ja pole olnud probleeme. Mul ei esine valusid ega muud säärast. Mul ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Olete tubli, et küsite nõu. Kui olete olnud vahekorras või suhelnud meespartneriga lähedaselt, siis tehke hommikusest uriinist rasedustest vastavalt õpetusele, mille saab ...

Loe edasi

Kahe tableti võtmine

Võtan bromokriptiini prolaktiini taseme langetamiseks kuid lisaks sellele võtan ka beebipille. Kas mõlema ravimi võtmine ei vähenda teise ravimi toimet ega riku ravisüsteemi?
Teiseks küsimuseks ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Bromocriptini võib kasutada koos pillidega. Ravi ajal on soovitav jälgida vererõhku. Kui Bromocriptin ravi ajal tekib vererõhu kõrgenemine, peab ravi lõpetama. Pillide (21+7) tabletivabal nädala ...

Loe edasi

Konisatsiooni ja valud emakas

Tere!
Loodan,et väga segaselt ei kirjuta...6 kuud tagasi tehti konisatsioon ja diagnoosiks jäi raske emakakaela düsplaasia. Samuti lasin nüüd teha vaktsiini gardasil. Kuida nüüd olen hakanud tundma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kaebused on iseloomulikud kuse- ja suguteede põletikule. Ka tupeseen põhjustab põletavat tunnet ja rohkenenud voolust. Sellisel juhul on vajalik teha analüüsid : testid emakakaelast ja soovitavalt ...

Loe edasi

Koposkoopia ja PAP test poole aasta pärast

Destembris 2016 oli tehtud kolposkoopia mille tulemuseks oli: Kolposkoopiale suunamise näidustus: LSIL Kolposkoopia: Diagnostiline ektoopia mõõdukas atüüpiline transformatsioon kl 2-3 suunas väike peenpunktiline ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Leid on kadunud, seega düsplaasiat uue analüüsi järgi ei ole, siiski igaksjuhuks uus tsütoloogia veelkord 6 kuu pärast. Düsplaasiad reeglina kaovadki, seega teatud muutusi jälgitakse.
DRKadastik

Loe edasi

menses

Tere

Mul on mure selline ,et viimased päevad olid mul 6 aprill. Nüüd mai kuus oleks pidanud algama päevad 4 mai . Tegin peale 4 mai-d kolm testi mis olid negatiivsed. Nüüd täna hakkas määrima ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on üsna tavaline probleem,et peale pillide lõpetamist jääb menstruatsioon umbes pooleks aastaks ebaregulaarseks. Kõige parem on lihtsalt oodata,et m.tsükkel ise reguleerub .Pregnacare on kompleksne ...

Loe edasi

lõputu mure

Põen pea kaks aastat pidevalt uroinfektsioone, tehtud korduvalt uriini külve, milles kasvnud vaheldumisi kolibakter ja enterokokk. Saanud iga kuu 1-3 antibiootikumi, millest osad enam ei mõju ja mõni leevendab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 59-aastane

On selge, et tegemist on üleminekuea östrogeendefitsiitse urogenitaalatroofiaga ehk lihtsamalt eesti keeles tupekuivusega ja ...

Loe edasi

Üleminekuiga või tõsine probleem?

Tere!
Sain just 52. Pöördusin 6. jaanuaril oma naistearsti poole murega, et päevad on väga ebaregulaarsed, kord nädalase vahega, kord veelgi vähem. Läbivaatusel arst midagi ei leidnud, saatis ultrahelisse. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Tegemist on üleminekueaga, kus naissuguhormoonide toime languse tõttu tekivad sageli menstruaaltsükli häired ja seetõttu vahel ka verejooksud.
Kaasajal püütakse vältida ...

Loe edasi

Emakakaelapolüübi eemaldamine ja tüsistused

Tere!
5.04 oli hüsteroskoopia ja polüpektoomia (eemaldati ca 2 cm polüüp emakakaelast) - seda tsükli 17. päeval. Teostati ilma narkoosita (arst soovitas võtta vaid ibuprofeni + paracetamol), oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Nagu kirjast selgub,tehti Teile hüsteroskoopia ja protseduuri ajal diagnoositi ka emakakaela polüüp 0,5 x2 cm .Iseenesest ei ole tegemist suure polüübiga,aga ilmselt asetses laial alusel,mistõttu ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi