tsüklihäired 13.02.08 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Olen 33 aastane,tsüklihäired on olnud algusest peale. Siiani ei ole see olnud väga suur probleem. Eelmisel aastal kadusid "päevad" täielikult ära. Käisin ka Tamme erakliinikus konsultatsioonil, sest tsüklivahe oli juba 6 kuud. Arvati et see tuleneb ülekaalust(178 pikkuse juures kaalun juba 100 kg.)Soovitati kaalust alla võtta,määrati reducili ja duphastoni. Reducili ma tõesti ei soovinud tarbida,sest ei ole usku sellistesse vahenditesse. Duphastoni 1 kuu kuuriga õnnestus välja meelitada päevad(oktoober 2007)ja nüüdseks pole jälle "päevi". Kaalust olen veidi alla saanud, seda meeletu nälgimise ja pideva liikumisega. Olen 10 aasta jooksul vähemalt 5-6 korda saavutanud enam vähem normkaalu ja siis jälle kõik tagasi võtnud. Selline tunne on et kaal enam ei lähe alla,oleksin nagu enda ainevahetuse täielikult ära rikkunud selle jo-jo efektiga.
Et siis selline küsimus teile,kas on võimalik kuidagi reguleerida ja ravida minu hormonaalsüsteemi, et "päevad " toimiksid ja ka kaal seoses sellega langeks? Või on tegemist varajase kliimaksiga?Ja kas on mõtet pöörduda arsti poole,sest viimasel ajal on tunne et lihtsam on öelda patsiendile :võtke kaalust alla , kui süveneda probleemi ?

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere. Kaal on kindlasti probleemiks ja sageli kaalu langetamine paneb paika hormonaalse taseme ja tsükli.Põhjuseks on see, e t naissuguhormoonid talletuvad rasvkoesse ja sellelst tekivad probleemid. Peaks kontrollima veresuhkrut, kilpnääret ja naissuguhormoone. Kui teil Duphastoni peale menses tuli, siis väga suurt patoloogiat ei tohiks olla. soovitaks minna ka endokrinoloogile. Dr Kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Tsüklihäired.

Olen 47 a. naine. Juba paar aastat tsüklihäired. Jasminelle kasutamise ajal tekkisidki häired. Päevad hakkasid varem, siis loobusin tablettidest. Mens.tekkisid mitmekuulised vahed. Kahe ja poole aasta ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
premenopausis on tsüklihäired ja vererohked menstruatsioonid sage probleem ja see on seotud hormonaalsete muutustega sellel eluperioodil, eelkõige anovulatoorsete tsüklitega. Soovitan samuti ...

Loe edasi

Ebakorrapärane menstruatsioon

Tere! Mul on selline probleem, et menstruatsioon on natuke ebakorrapärane. Esmakordselt hakkasid vaevused juunis. Oli nii, et siis kui pidid hakkama, natukene ainult määris ja rohkem verd ei tulnud. Läksin ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Kui on tsüklihäired, siis võivad selle foonil tekkida tsüstid munasarjades, mis kaovad kui menses tuleb. Kui tsüklihäired jätkuvad, peaks täpsustama selle põhjus ja pöörduma naistearsti poole. Dr ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Mure siis selline,et tegin 14.veebruaril aborti.Peale seda see oli 3.märtsil tuli mul viis päeva sellist pruunikat eritist. Aga peale aborti nagu pole õigeid päevi olnudki.Mind teeb see murelikuks,kas ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Soovitaks pöörduda günekoloogi poole, kes vaatab teid üle. Võib olla tsüklihäire abordijärgselt, kuid muid põhjuseid võib ka olla nagu nt uus rasedus jne. DR Kadastik

Loe edasi

Beebipillid ja menstruaaltsüklihäired

Tere, olen 17 aastane neiu. Menstruatsioon algas 13 aastaselt. 15 eluaastaks käis menstruatsioon regulaarselt, hakkasin beebipille võtma (Gracial), võtsin pille 10 kuud. Nüüd on pillide võtmisest möödas ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Pelae pillide ärajätmist võivad tekkida mõningad tsüklihäired, mis mõne aja möödudes taastuvad. Soovitaks võtta 2-3 kuu jooksul Duphaston tablette tsükli II faasis 10 päeva 1 tabl. päevas. Provera ...

Loe edasi

Logest ja menstruatsioon

Olen võtnud Logest pille umbes aasta.Otsustasin teha pausi , et kontrollida kas kõik on korras. Pole nüüd pille võtnud kuu aega ja menstruatsioon on hilinenud 3 nädalat. Rase pole kindalt. Kas see on normaalne ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Terer. Esimesed kuud peale pillide lõpetamist võivad esineda tsüklihäired. seega antud olukord pole midagi erilist. Dr Kadastik

Loe edasi

näljutamine ja tsüklihäired

V.a. dr. Väli

Kas näljutamine kaalu langetamise eesmärgil ja äärmiselt ebakorrapärane toitumine võivad olla üle 30 aasta vanuses ebaregulaarse tsükli põhjusteks? Kas saab kuskilt nende teemade/seoste ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Jah,siin on kindel seos.Ka internetis on piisavalt palju informatsiooni. Kasutage märksõna ANOREXIA.

Loe edasi

Menstruaalsükli Häired!

Lp. dr. Seemen! Kasutasin esimest korda rasestumisvastast vahendit Postinor. Mu päevad olid lõppenud umbes 4-5 päeva enne vahekorda, ja siis peale rohtude võtmist tulid nädala pärast uuesti. Nüüd on mul ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Peale Postinori võtmist tekib tavaliselt nädala jooksul veritsus, see on reaktsioon sellele hormoonile. Menstruatsioon tuleb seejärel kuu mõõdudes või ka õigeaegselt. Postinori üks kõrvalmõjudest ...

Loe edasi

Kilpnääre

Tere!

Hiljutu avastati Tartu Endokrinoloogia osak. mul krooniline kilpnäärme põletik(alatalitus). Kuna ka menstruatsioonitsükkel on ebaregullaarne, ei ole senini õnnestunud rasestuda kordagi.Olen ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!

Kui tsüklihäired on teil põhjustatud kilpnäärme alatalitlusest, siis muutub adekvaatse L-thyroxini ravi foonil tsükkel regulaarseks.

L-thyroxini foonil rasestumine pole vastunäidustatud ...

Loe edasi

tsüklihäired?

Tervist!

Olen 20-aastane, võtnud 1,5 aastat Logesti tablette. Mens on olnud korrapärane, kuid viimase nelja kuu jooksul on kaks korda alanud varem, st. tabletivõtmise ajal. 9 kuud tagasi põdesin ...

Vastas dr Aire Sekavin

Peaksite siiski pöörduma naistearsti vastuvõtule, et teha kindlaks valulikkuse põhjus. Kui tablettide kasutamise ajal esinevad tsüklihäired ja põletiku analüüsid emakakaelalt on negatiivsed, võiksite oma ...

Loe edasi

Tsüklihäired

Tere,

olen 25-aastane naine, kel mure tsükliga. Tsüklihäired on mureks olnud varemgi, kuid alates detsembrist jäävad päevad hiljaks. Jaanuaris natuke üle kahe vädala, päeval, mil pidid algama ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tsüklihäire üheks põhjuseks võib olla stress ja suur töökoormus. Samas arvaksin, et teil on probleem pikemajalisem. seega soovitaksin teha verest hormoonuuringud , et täpsustada tsüklihäire põhjus. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi