valu 30.12.07 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Nimelt on selline mure.Olen 21 ja alustasin suguelu elamisega aasta tagasi.Menstruatsioon on olnud kogu aeg ebaregulaarne.Hakkasin ka pille võtma ja arst pidas seda õigeks otsuseks, minu ebaregulaarse tsükli juures.Esimene kord oli valus aga see on jätkunud kogu aeg ka järgnevatel kordadel.See valu on päris õudne ja tänu sellele pole mul mingit tahtmist seda teha.Appi sai võetud ka libesti aga seegi ei teinud asja paremaks.Alguses on jube valu, mis mingi aja pärast natuke järgi annab, aga ikkagi on selline jube hõõrumise tunne.Pillide võtmise ajal sain aru, et nad on muutnud mind täiesti tuimaks ja kuidagi tundetuks, ei erutanud enam mitte miski.Jätsin nende võtmise umbes kuu aega tagasi.Samas lootsin ka , et see valu oli pillidest tekitatud, aga tundub , et mitte.Käisin ka naistearsti juures esimest korda paar kuud tagasi.Temale ma sellest valust ei rääkinud, sest arvasin, et möödub.Ta tegi igast analüüse ka ja ma mõtlesin , et äkki võibolla sealt loeb midagi välja, mingi seene kohta, või midagi.Kuna ta mulle tagasi ei helistanud, siis on kõik korras.Või ta ei näe seda nendest analüüsidest.Aga millest see valu?

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija!
Tegemist on düspareuuniaga ehk valulikkusega ja ebamugavusega vahekorra ajal ja libido ehk suguiha langusega sagedamini antibeebipillidest.
Põhjusi on mitmeid:
1) põletikud häbemel ja tupeesikul, tupes, harvem emaka kaelal ja väikevaagnas
2) noortel stressist põhjustatud tupekuivus
3) ravimitest ja teistest antibeebipilllidest põhjustatud tupekuivus ja ka tupeseene ägenemine
4) libido langus antibeebipillidest
5) seksuaalkogemuste vähesus, liiga lühike eelmäng jm.
6) partnersuhte probleemid jm.

Oleksite naistearstile pidanud oma kaebustest rääkima. Rutiinuuringud kaebuste puudumisel on vaid suguhaigustele urogenitaalne klamüdioos vahel ka gonorröa ja emaka kaela uuringud (vähi)rakkudele. Nende olemasolu või puudumine ei põhjusta valu vahekorra ajal tupeesikul.
Kui kaebusi ei ole, siis ei vaja ravi ka ägenev tupeseen, mis naistearsti juures viibimise hetkel ei pruugi olla ju ägenenud.
Soovitused:
-kasutage koos partneriga apteegi intiimpesugeeli Lactacyd 2 korda ööpäevas
-kasutage apteegi libivahendeid, n. Gleitgelen
-ostke apteegist seenevastane kreem Klotrimasool ja määrige tupeesikule kas enne või ka peale vahekorda, ka partner võiks seda kreemi määrida eesnaha alla
-kui kaebused ei möödu, siis paluge oma analüüside koopiad ja pöörduge koos nendega Seksuaaltervise Kliinikusse seksuaalsusega süviti tegeleva dr.Kai Haldre poole. Kui tema peab vajalikuks, siis suunab Teid teiste spetsialistide seksuaalnõustajate juurde.
Ärge muretsege, noortel esineb seda probleemi sageli, enamasti stressist. Tegelik elu ei ole selline, nagu seksiajakirjades ja -filmides.
Otsustage, kas soovite rasestuda ja sünnitada või soovite rasedusest hoiduda. Hea on kasutada ka apteegi uuemaid kondoome, mis on lubrikantidega kaetud. Võite apteekri käest küsida, millised oleksid parimad tupekuivuse korral.
Lugege antibeebipillide kõrvaltoimetest meie asutuse kodulehelet www.naistearst.ee:
http://www.naistearst.ee/?pid=15&sid=154
Kuna tupekuivuse kaebus on seotud kollakeha hormooniga, siis võiks aidata ka antibeebipillide muutmine-vahetamine. Antibeebipillidel on palju häid ravitoimeid, eriti menstruaaltsükli häirete reguleerimsel. Libido langus on kahjuks seotud mõlemi hormooniga.
G.Litter, www.naistearst.ee, Maarjamäelt

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Rinnavähk imetamise ajal

Imetan last (laps 1,4- aastane) Mulle kiirgab vasakusse rinda aegajalt valu ning katsudes on see rind tükilisem. Teine rind katsudes täiesti pehme. Samuti on näha nahapinna muutust- naha sissetõmme (apelsinikoorelaadne). ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Ilma uuringuta pole võimalik öelda, kas muutus rinnas on seotud imetamisperioodiga või mitte. Soovitan esimesel võimalusel pöörduda rinnakabinetti, kus spetsialist vaatab rinnad üle ja suunab ...

Loe edasi

Kas võtta SOS-pilli?

Küsin nõu seoses SOS-pilliga. Olin kaitsmata vahekorras 21.01 ja võtsin seejärel SOS-pilli. 28.01 hakkasid päevad. 4.02 olid tugevad valud, 13.02 olid uuesti päevad, mis kestis umbes 17.02. Sama päeva ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
SOS pillide kasutamise järgselt tekib sageli tsükliväliseid ebakorrapäraseid veritsusi. SOS pillid suurendavad tsüklihäirete tõenäosust, mis toob sageli kaasa ka varasema või hilisema ovulatsiooni. ...

Loe edasi

Fibroadenoom ja peanaha mesoteraapia

Mul leiti 4 aastat tagasi rinnas väike fibroadenoom (ca 1 cm), mida käin iga aasta kontrollimas (viimati 2016 aasta lõpus). Soovin teha peanaha mesoteraapia protseduuri juuste paremaks kasvuks ning kosmetoloog ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, antud ravi kohta pole konkreetseid uuringuid tehtud, mis puudutab seost fibroadenoomi kasvu osas. Kuna fibradenoom pole mingi paha moodustis, siis mesoteraapia pole vastunäidustatud kohe kindlasti. ...

Loe edasi

Antibeebipillide (Yasminelle) kasutamise lõpetamise mõju organismile

Tere

Mu küsimus puudutab antibeebipillide mõju organismile.
Minu antibeebipillide kasutamise ajalugu on umbes selline: ca 4 aastat tarvitasin Logesti; 2 kuud pausi; ca 1 aasta Logesti; ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, pillide kasutamisel ei ole väga mõttekas pause teha, kui just ajutiselt suhet pole ja seetõttu vahesid tehtud seetõttu, et sageli pauside ajal naised rasestuvad soovitmatult ja abordi tegemine ju ...

Loe edasi

Mükoplasma bakter

Tere! Mul avastati 2016 aastal mükoplasma bakter. Sellele on järgnenud ravi. Minu partner käis ka arsti juures ja temal seda bakterit ei avastatud. Peale kaitsmata vahekorda olen käinud arsti juures kontrollis ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Andmetest selgub, et olete 41-aastane.

Teen sissejuhatuse probleemi keerukusse STLIEÜ EUSTI kehtivatest uutest ravijuhenditest:
http://www.eusti.ee/wp-content/uploads/2016/11/Ravijuhis_2015.pdf
Loe edasi

Müoom ja hüpotüreoos

Tere!

Olen 51aastane naine.
Mul on juba paar aastat diagnoos müoom.
Mind häirisid menstruatsiooni välised verejooksud, seetõttu pöördusin arstile.
Sain niisugused ultraheli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Intramuraalsed müoomisõlmed on suhteliselt väikesed ja emaka limaskest ka küllalt õhuke. Arvestades Teie vanust,soovitaks ka mina Teile Mirena spiraali.See mõjub ka endomeetriumi polüüpide kasvule ...

Loe edasi

Valu paremas pool kubemes ja puusa piirkonnas.

Tere, minul on valu paremal pool kubemes ja paremal pool puusa piirkonnas. Vahest lööb valu ka paremale poole kannikasse. Lisaks on tupes kipitus...selline tunne nagu oleks póiepôletik aga seda mul kindlasti ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere sellised kaebused viitaksid pigem puusa piirkonna probleemile. Günekoloogiline probleem ei tohiks olla.Tupe kipitus on ilmselt muu asi, võib olla tegemist tupe mikrofloora muutusega. Seega soovitaks ...

Loe edasi

Hormonaalne tasakaal pärast sünnitust

Tere!

Sünnitasin 25.09.2016.
Kohe pärast sünnitust hakkasin kogema unehäireid. Kolm kuud võitlesin magamatusega. Neljandal kuul läks paremaks ning tundus, et ei ole enam probleemi. Nüüd ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See ,et imetamise ajal östrogeenide sisaldus on muutunud ,et tohiks küll nimetatud probleeme Teile põhjustada.Mina soovitaks Teil apteegi käsimüügist osta Neuroresti kapsleid,mis sisaldavad ka melatoniini ...

Loe edasi

SOS pill

Olime 29.01 partneriga ca 22:00 vahekorras. Kasutasime kondoomi ja peale seemnepurset peenist välja tõmmates tuli kondoom ära ja sperma läks sisse.

Paar tundi hiljem oli uus vahekord, ja kuna ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
SOS pill tuleb võtta peale kaitsmata vahekorda niipea kui võimalik, seega käitusite õigesti. Soovitav on SOS pill sisse võtta 12 tunni jooksul, kuid mitte hiljem kui 72 tundi peale vahekorda. ...

Loe edasi

Rasedus ja kõrge vererõhk

Tere, doktor! Mul on kõrge vererõhk ning kardioloog on mulle välja kirjutanud ravimit Agen. Planeerin rasedust. Kardioloogi sõnul saab seda ravimit vastu võtta raseduse ajal. Ravimi infolehes on aga kirjas, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere ! Agen e.amlodipiin ei ole vatunäidustatud raseduse ajal.Loomulikult on ravimiinfos kirjutatud,et eelnevalt konsulteerida oma naistearstiga.Seda kirjutatakse peaaegu iga ravimi korral.Kina Te praegu ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi