menstruatsiooni alatiseks lõpetamine 22.08.07 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere,
Olen 23aastane naine. Ma ei taha, et mul oleks menstruatsioon. Ma tahan menstruatsiooni alatiseks lõpetada. Mida on võimalik teha ?
Saan aru, et see tähendaks seda, et ma ei saa lapsi. Menstruatsiooni ajal on valud nii võrd suured, et kui ma ei jõua õigel ajal Dic-lac pärasooleküünalt sisse panna (muu ravim ei aita) siis suudan vaid kägaras valudes lamada. Ka kui jõuangi ravimit valu alguses sisse panna, siis selle mõju on tunda alles tunni aja pärast. Tihti kasutan ravimit üleliigses koguses, kuna valu on niivõrd suur, ja see ületarbimine ei mõju hästi minu jämesoolale (tekib kõhulahtisus, valulik-tundlik tunne sooles). Valu segab VÄGA minu elu. Tegin läbi hiljuti täieliku uuringu/läbivaatuse günekoloogi juures ja kõik on normis. Olen proovinud kõiksugu valuvaigisteid ja rasestumisvastaseid tablette/pille - miski ei aita terava valu korral.

Valud algasid kohe kui algas menstruatsioon (12 aastaselt) ja teravad valud on olnud iga kuu igal aastal.

Mul on tehtud kõikvõimalikke uuringuid ja analüüse, aga kõik on mul korras. Öeldakse vaid, et see on mul pärilik (tädil ja vanaemal olid ka suured valud) ja ei osata muud soovitada kui võtta valuvaigistit ja valu ära kannatada.

Olen läbi proovinud kõikvõimalikke valuvaigisteid (ka rasestumisvastaseid pille, tablette), miski pole aidanud. Praegu tarvitan Dic-lac (diclafinacum natricum) pärasoole küünalt - see hakkab mõjuma ja võtab valu vaiksemaks ühe tunni jooksul. Kui võtta ravimit enne valuhoogu, siis see ei mõju ja valuhoo ajal tuleb uuesti võtta. Terve tund lamada valudes kägaras kuskil linnas wc-s ja oodata kuni valu vaibub on minu jaoks liig. Ma ei saa endale lubada menstruatsiooni ajal kodus istumist ja linna wc-s kägaras olla ma ka rohkem EI suuda.

Kuidas on võimalik menstruatsioon alatiseks lõpetada (kirurgilisel teel ?), kus seda teha saab ja kui suure rahasummaga tuleb arvestada ?

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere! Kirjelduse järgi on Teil tegemist primaarse endometrioosiga.Seda saab diagnoosida ainult günekoloogilise diagnostilise laparoskoopia teelMina soovitan Teil emakas ikka alles jätta ja tulla Tartu Naistekliinikusse dr.Ülle Kadastiku vastuvõtule.Tema teeks Teile siis ka laparoskoopia.Siis saaks põhjuse kindlaks teha ja ravida(endometrioosikolded eemaldatakse laparoskoopia käigus).Teine variant vaevuste leevendamiseks oleks emakasse viia hormoonspiraal MIRENA.See paigaldatakse emakasse viieks aastaks ja selleks perioodiks kaob ära menstruatsioon.Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Yasminelle tarbimise lõpetamine ja menstruatsiooni algus

Olen Yasminelle pille võtnud ca 4 aastat. Vahepeal oli paus seoses neeruvaagna põletikuga. Viimasel aastal oli pidev probleem see, et tabletikuuri ajal eritus mitu nädalat verd. Samas menstruatsioon hakkas ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Rindade hellus ja menstruatsioonitaoline kõhuvalu on märk peatselt algavast menstruatsioonist. Hilinenud menstruatsioon ja tuim alakõhuvalu esinevad sageli ka funktsionaalsete munasarja tsüstide ...

Loe edasi

Mungapipra tablettide kasutamine

Kui kaua tohib järjest mungapipart kasutada?
Hakkasin möödunud aasta oktoobris mungapipart võtma, kuna päevade eelsel ajal läks akne täiesti käest ära, ärritusin kergesti, esimesel menstruatsioonipäeval ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Mungapipar ei tee organismile kahju ja seda võib kasutada edasi. Konkreetset piirangut pole kehtestatud. Siiski soovitan proovida paar kuud kasutada seda madalamas doosis, näiteks üle päeva, ...

Loe edasi

Pillide lõpetamine poole paki pealt ja rasedus

Tere!
Mul on selline mure, et ma kasutasin mitu aastat Yasminelle pille. Nüüd 4ndal augustil võtsin viimase pilli ja olin kaitsmata vahekorras 11ndal augustil. 12 august hakkasid mul menstruatsioon. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
ilmselt on kuupäevadega väike segadus, sest märgitud päevad on alles ees. Peale pillidega lõpetamist võib esimene ovulatsioon olla 12-16 päeva peale viimase pilli võtmist. Suurim tõenäosus ...

Loe edasi

Pillide lõpetamine ja jälle alustamine

Tere.

Olen R. Tartust!
Kuidas peaks ma edasi toimima sellises olukorras. Olen võtnud Yasminelle pille 2 aastat. 17. juuni oleks pidanud alustama uue pakiga, aga otsustasin seda mitte ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
nüüd tuleb ära oodata menstruatsioon ja alustada pillide võtmist 1. menstruatsiooni päevast uue pakiga, võtta 21 päeva ja seejärel teha 7-päevane paus ja edasi ikka skeemi järgi. Kui alustad ...

Loe edasi

pillide lõpetamine

Tere,
Mul on selline omamoodi ja pisut ehk kummalinegi küsimus, millele loodan vastust saada. Olen 24 aastane ja tarvitan rasestumisvastaseisd tablette Triquilar. Lugesin tablettide infolehelt, et ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kuna Triqvilari üks tablett sisaldab nii östrogeenset hormooni kui ka kollaskehahormooni,siis tablettide lõpetamine suvalisel ajal kutsub ka varem esile menstruatsioonitaolise verejooksu(reeglina ...

Loe edasi

munasarjapöletik,suguhaigus???

Milles vöiks olla probleem-algas pärast korralikku mensest,valu alaköhus,mölemalpool munasarju.Köht on justkui kummis ja gaase täis.aegajalt käivad läbi ka tugevamad torkked.Tsystid need ei ole,seda valu ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kas valu alakõhus on tingitud põletikust munasarjades-munajuhades, saab öelda läbivaatuse käigus, vajalik on võtta ka analüüse võimalike põletikutekitajate suhtes. Kindlasti on põletik üks ...

Loe edasi

menstruatsiooni häired, pillide lõpetamine

Tere!
Võtsin 2 kuud Jeanine nimelisi pille, siis otsustasin lõpetada ja panin tavalise spiraali. Nüüd on nii, et mens. algab enamvähem õigel ajal, aga verejooks kestab juba 3 nädalat järjest ja ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Soovitan ikka minna selle günekoloogi juurde,kes spiraali paigaldas.Võib-olla on spiraal langenud emakakaela ,põhjustades sellega mehhaanilist traumat.

Loe edasi

Jeanine'i pillid

Tere!

Kuna mu tsükkel (olen 22) ei ole eriti regulaarne, otsustasime arstiga proovida rasedusvastaseid pille (Jeanine). Alustasin võtmist menstruatsiooni esimesel päeval, kuid probleem on ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide võtmise esimese kahe kuu jooksul võib olla ebaregulaarset vereeritust, kuid see peaks iseenesest lõppema. Ehkki Sul on nüüd pillide võtmise ajal olnud pidevalt veritsusi, tuleb peale ...

Loe edasi

Micro-30

Tere! Lapse sünnist on möödas 1 a ja 2 kuud. Imetan veel last, kuid imetamisekorrad on hakanud nüüd vähenema. Rasedusvastase tablettidena olen kasutanud Micro-30. Menstruatsiooni pole veel olnud. Kui kaua ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.

Kui soovite võite jätkata Micro 30 kasutamist nii kaua kui imetate. Et tegemist on ainult gestageeni sisaldava preparaadiga, on võimalik, et imetamise lõppedes võivad tekkida ebaregulaarsed ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi