kuidas oleks õigem toimida? 27.06.07 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere,
olen 35 aastane 2 lapse (12a ja 13a) ema. Oleme mõelnud, et meile võiks veel üks laps sündida:)
Viimased 12 aastat olen kasutanud rasestumisvastaseid tablette (Diane35), kuna mul on diagnoositud polutsüstilised munasarjad. Eelmise aasta septmebris proovisin tablettidest loobuda, kuid tekkisid terviseprobleemid (vererõhu tõus, ärevus, higistamine, kuumahood, unehäired jms).
Küsimus - kas võib olla, et organism on tablettidega nii harjunud, et nende söömise lõpetamisel tekkisid n.ö. menopausi nähud, et minu organism ei suuda toota naissuguhormooni?
Kaks kuud suutsin olla ilma tablettideta ja siis hakkasin neid uuesti sööma, sest enesetunne oli halb, ei suutnud tööd teha jms. Nüüd plaanin rasestuda ja et kõik korras oleks, küsin:
* kas peaksin püüdma rasestuda kohe, kui viimane tablett on võetud või peaksin püüdma hoida mõnekuulist tabletivaba perioodi?
* kui hoian mõnekuulise tabletivaba perioodi, kas siis jään üldse rasedaks?
* kas peale lapse sündi võin loota, et organism taastub ja hakkab ise piisavas koguses naissuguhormooni tootma või tekib siis kohe menopaus?
* mida peaksin veel silmas pidama, et kõik ilusti sujuks?

Täna Teid ette vastuse eest.

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere! Teatud mõttes on organism tõesti tablettidega harjunud ja vajab aega,et munasarjad ise tööle hakkavad.Missugust skeemi Te proovite rasestumiseks sõltubTeist.Võib olla rasestute kohe peale viimase tableti võtmist,võib olla alles siis,kui munasarjad hakkavad ise naissuguhormoone tootma.Igatahes selleks et rasestuda,tuleb rasestumisvastaste tablettide võtmine lõpetada.Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Tupe- või välisgenitaalide põletik?

Probleem järgmine: u nädal aega tagasi tekkis tuppe piirkonnas sügelus, mis kestab siiani ning algul hakkas ka erituma valgevoolust, mis oli tükkis ja väga paks, nüüd on see lakkanud. Samas esineb ka kipitustunne, ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Tõenäoliselt on teil tegemist tupeseenega. Tupeseene preparaate saab osta ainult retseptiga, seega oleks õigem ikkagi sattuda arsti juurde. Perearst saab ka sellega suurepäraselt hakkama, sinna ...

Loe edasi

klotrimasool

Tere lp. dr.Litter!
Palun, kas klotrimasooli vaginaalse ravi ajal võib olla (kaitsmata) vahekorras? Jah, saan aru, et keegi keelata ei saa, aga kas see mõjutaks kandidoosi ravi? Mehele mingeid ravivõtteid ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud 32.a. Naine !
Infolehe informatsioon on õige. Soovitav on ravi partneritele korraga. Meestele kasutatakse Canifug (klotrimasool) kreemi (Canifug Kombi.)
Androloog dr.Punab rõhutas ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi