valud kõhus 22.06.07 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!
Olen 52 a. naine, kellel 3 a. tagasi eemaldatud emakas müoomi ja sõlmekeste tõttu ning munasarjad.
Minu lisaprobleemid- liigne karvakasv, liigne kehakaal (terve elu peale 3 lapse sünnitamist), tegelenud mahavõtmisega kõikvõimalike variantidega- tänaseni kasutegur väike, kilpnäärme alatalitlus.
Hormoonasenduravi lõpetasin omaalgatuslikult 1 a. tagasi kartes neid pikalt kasutada. Nüüd kannatan muidugi väga ebameeldivate kuumahoogude all hoolega edasi. Võtan küll Klimakt-Heel´i (2. karp), pole aru saanud, et aitaks.
Minu mure on aga see, et iga väiksemagi pingutuse peale hakkab kõht valutama (pehme peal istumine, kergemate raskuste tõstmine jne.) Hommikuks on valu kadunud. 1,5 kuud tagasi käisin arsti vastuvõtul- kõik oli OK. Kas see valu võib tekkida liidetest, mis tekkisid peale operatsiooni?

Ma ei tee ka mingit trenni, v.a. aiatöö ja rahvatants.
Äkki on lihased nõrgad? Eelmisel aastal tegin korralikult kepikõndi ja ujusin palju. Sel aastal on liigesed jäänud väga haigeks ja ei suuda end välja ajada.
Kas peaksin uuesti minema arsti vastuvõtule kõhuvalu pärast?
Liigse karvakasvuga pole nii vanana vist midagi peale hakata?
Mis on parim variant kehakaalu normaliseerimiseks Teie arust?
Kas peaksin jätma rahvatantsu liigeste pärast?
Kas peaksin uuesti hakkama võtma hormoonravimeid kuumahoogude pärast? Olen suur loodustoodete tarbija. Hetkel kasutan Mirra tooteid.
Tänan! Nadia

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere,Nadja! Arvan,et peaksite ikkagi jätkama hormoonasendusravi.Kõik vaevused,mid Teile on lisandunud ,viitavad selgelt hormoonide vähesusele.Kahjuks ei asenda loodustooted hormoone.Ka liigsele karvakasvule mõjuvad östrogeenid pidurdavalt,rääkimata kuumade hoogude kadumisest ja positiivsest toimest liigestele.Kehakaalu langetamise osas peaks konsulteerima endokrinoloogiga ja tegema eelnevalt uuringud.Siis saab ka Teie jaoks kõige õigem kaalu langetamise variant välja töötada.Kõhuvalu võib olla tingitud östrogeenivaegusest .Siis on tupe limaskest õhuke ja põhjustab ebameeldivat valu alakõhus.Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

valud kõhus

Tere

Olen 20 aastane, kasutan rasestumisvastaseid tablette Femoden, nüüd on mul nädal aega mao piirkonnas valud, öösel isegi rohkem ja vahel läheb ka süda pahaks, aga ei oksenda, söögiisu ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Ilmselt tuleks Femoden vahetada nõrgema rasestumisvastase tableti vastu.Näit.Logest või Harmonett või Jeanine.Rääkige sellest oma günekoloogile.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

voolus ja valud kõhus

tere,

mure on järgmine - üle nädala kestnud kerged valud kõhus, mmis aeg-ajalt annavad rohkem ja siis jälle vähem tunda (kuigi pole ei menstruatsiooni ega ovulatsiooni aeg). ja suurenenud ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Tupe seenpõletik ei põhjusta kõhuvalusi. Pöörduga kindlasti analüüside andmiseks naistearsti poole, et valude ja vooluse põhjus(tekitaja)välja selgitada.
dr. Seemen

Loe edasi

Spiraal või beebipillid?

Tere!
Olen 32-e aastane naine ja ühe lapse ema. Paigaldasin aasta tagasi omale teist korda spiraali. Aga nüüd tunnen ennast sellega kehvasti, sest ovulatsiooni aeg ja menstruatsiooni ajal on kõhus ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Paljudele naistel ei sobi spiraal, kaebusteks on valud jne. Seega kui teil vastunäidustusi pillideks pole, soovitaks neid kohe kindlasti.Dr Kadastik

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi