verejooks peale sünnitust 09.03.07 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Minu mure siis verejooksus, millega kaasnevad paks limane eritus ja klombid. Panen siia alla kronoloogilises järjestuses ka kirja täpsemad andmed.
1. Sünnitus oli 02.09.2006. aasta. Sünnitus oli edukas, kuna ei olnud rebendeid ega muid komplikatsioone. Laps hakkas kohe ilusasti rinda imema ja tänu sellele ka möödus kiirelt sünnitusjärgne vereeritus. Vereeritus lõppes septembri viimasel nädalal.
2. Järgmine vereeritus algas 28. novembril ja pidasin seda normaalseks menstruaaltsükli alguseks. Kahtlust äratas aga see, et verd tuli palju (WC käies lausa nirises; Ühe tunni jooksul pidin vahetama kolm korda nii sidet kui tampooni, mis olid kõige suurema imavusega). Lisaks sellele olid veel ka suured klombid ja limane eritus. Kestis see 8. päeva.
3. Detsembri alguses oli mul sünnitusjärgne kontroll (varem ei saanud aega). Kontrolli käigus avastati emakakaela põletik. Sain ravi. Arst arvas ka, et see ellnev verejooks ei tohiks olla menstruatsioon, kuna nii vähe aega sünnitusest möödas ja toidan ju last rinnaga.
4. Ravikuur edukalt seljataga ja uus verejooks 30. detsembril. Jälle palju verd, klombid ja lima. Lisaks kõigele veel ka kuumahood ja nõrkustunne nende hoogude ajal ja vehtull pärast neid. lõppesid 5. jaanuaril.
5. 11. jaanuar uus vereeritus. Kuigi seda päris nii ka nimetada ei saa, sest eritus ainult verine lima, tume, ja klombid. Lõpp 17. jaanuar.
6. 1. veebruar alustasin arsti soovitusel Cerazette tablettide võtmist (sünnitusest 5 kuud). Samal päeval hakkas ka vereeritus. Jälle palju, klombid ja lima. Kuid kolmandal päeval vereeritus vähenes (klombid ja lima jäid) ja lõppesid 5 päeval.
7. 22. veebruar algas uus verejooks, küll mitte enam palju, aga ikka klompide jalimaga. Ja kestsid need järjepanu, ilma vähenemata, 4. märtsini (11 päeva). Aravsin, et tabletid ei sobi ja lõpetasin võtmise.
8. 5. märtsil, kohe pärast tablettide lõpetamist, hakkas jälle rohke verejooks ja kuumahood koos nõrkusega, mis oli nüüd pidev. Kui võtsin leevenduseks 500g paratsetamooli siis kolmeks tunniks kuumahood ja nõrkus kadusid. Rohu mõju möödudes olid jälle tagasi.
9. 7. märtsil alustasin uue paki Cerazette võtmist, kuna arvasin, et see eritus tablettide ajal on äkki normaalne ja proovin, mis edasi saab. Loodan, et kui verejooks lõppeb, saan minna arstile. Kuumahood ei ole aga tänasek veel kuhugi kadunud, samuti ka nõrkus mitte. Verejooks on ikka, samuti ka klombid ja lima.
Nüüd sai kõik kirja, loodan, et saite minust aru. Minu mure ongi see, et kas see kõik ongi normaalne, kuna esimene laps oli pudelitoidu peal ja sain kohe hakata võtma Logestit siis selliseid verejookse pole mul mitte kunagi olnud, liiati veel klompidega ja nii rohkeid. Nii õnnetuks teeb, et oma elu ei saa enam üldse elada, pidevalt pean olema valvel ja arsti juurde kindlat aega panna ka ei saa, kuna ei tea ette, mis toimuma hakkab minu kehas. Ma ei tea, kas see on määrav, aga olen ise streptokoki pisiku kandja, saanud selle vastast ravi ka komel korral (on tekkinud põletik). Probleemid põletikkudega algasid 2005. aasta augustis pärast iseenesliku aborti (ei olnud palju, 2,5 nädalat). Arst kontrollis ultraheliga, kõik oli puhas ja ise irdunud. Pean oluliseks ka mainida seda, et selle rohke verejooksu aeg WC potil istudes tekkis selline punnitamise tunne, mille teel väljus tupe kaudu klompe koos verega. Äkki oskate nõu anda, millega võiks tegu olla. Oma günekoloogi juurde loodan ka lähipäevil aja saada. Suured tänud.
Lugupidamisega,
Signe

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere,Signe! Kui saate oma arsti juurde aja,paluge tal ka määrata Teie hormoonide sisaldus vereseerumis.See annaks vastuse,miks on tekkinud kuumad hood.Vereitsuse pöhjuseks vöiks olla platsentaarkoe peetus,siis oleks vajalik teha emakaööne abrasioon.Abrasiooniga käib alati kaasas antibakteriaalne ravi,sest mingisuguse emakapöletikuga tuleb alati arvestada.Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Tihe määrimine peale sünnitust

Tere!
6.veebruaril oli mul loomulik sünnitus ja nagu ikka, siis verejooks ja määrimine kestsid natuke üle 3 nädala. Peale määrimise lõppu aga endiselt iga 10-14 päeva tagant on vähene verejooks, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
enamasti taastuvad menstruatsioonid alles peale rinnaga toitmise lõpetamist, kuid võimalik on menstruatsioonide taastumine juba ka 2 kuud peale sünnitust. Esimesed menstruatsioonid on sageli ...

Loe edasi

Menstruatsioonitsükli häired

Tere. Kuna naistearst mind aidata ei saanud ja hakkan vaikselt muretsema, pöördun Teie poole. Nimelt 03.11-08.11 olid mul päevad, 10.11 olin vahekorras, kus kondoom läks katki ja poole tunni pärast võtsin ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See vereeritus tekkiski Postinori järgselt ja reeglina sobibki selle lõpetamiseks kombineeritud rasestumisvastane pill.Ilmselt oleks verejooks kiiremini lõppenud,kui oleks aluśtatud suur doosiga,näit ...

Loe edasi

verejooks

Tere. 4 kuud tagasi tehti keisrilõige,sünnitusjärgsel kontrollil kirjutati välja micro 30 tabletid.Võtan neid regulaarselt nagu ette nähtud, ainult peale vahekorda järgmisel päeval on tekkinud väike verejooks,mis ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kuna Micro-30 sisaldavad ainult progestiini,põhjustavad nad sageli menstruatsioonihäireid.Kui Te toidate rinnaga,siis on need tabletid õigustatud,sest östradiooli sisaldavad tabletid on rinnaga toitmise ...

Loe edasi

kõhuvalud

tere
tahtsin küsida kõhuvalude asjus. nimelt hakkasid pidevad tugevad kõhuvalud rasedusega. aegajalt esines kerget verejooksu. sünnitusel olid samuti puhkuseta pidevad valud kuid õigeid kokkutõmbeid ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Teie kõhuvalude pikaajalisus on minule ka probleemiks.Esmamulje oli küll,et tegemist võiks olla seesmiste suguelundite põletikuga.Samas Te kirjutasite,et veri põletikku ei näidanud.Paluge oma günekoloogil ...

Loe edasi

Veritsus tupes...

Lgp. Dr Maie Väli
Tere,olen 26a.neli aastat tagasi sünnitasin siis pandiga ka spiraal mis on seisnud mul tänaseni mingeid erilisi propleeme ei ole olnud.Ja olen iga aasta kontrollis käinud.Kui viimati(2004 ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Ave! Minge uuesti günekoloogi juurde ja paluge see spiraal eemaldada.Küllap ta võtab siis ka PAP analüüsi,mis välistab need vähikartused.Tavaliselt eemaldatakse spiraal menstruatsiooni ajal,aga kui ...

Loe edasi

Menstruatsioonitsükli häired

Sünnitasin 6 a. tagasi. Mens hakkas 10 kuud pärast sünnitust. Enamvähem käis normaalselt. 4 a tagasi hakkas pidev verejooks või noh määrimine. Kasutasin spiraali, mis oli paigast ära läinud ja see eemaldati. ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Eve! Siin on vajalik kindlasti määrata hormoonide sisaldus vereseerumis ja alles siis otsustada ravi.Te olete alles 26 aastane ja seetõttu mida varem raviga alustada,seda paremaid tulemusi saame.Võite ...

Loe edasi

päevad peale sünnitust

Tere!
Mul on 7 kuune poeg. Kuu aega tagasi(19.10) olid mul esimest korda peale sünnitust päevad,mis kestsid nagu ikka kuus päeva.Praegu peaksid nagu uuesti olema aga ei ole.Kas peale sünnitust hakkavad ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere! KUi te toidate last rinnaga, siis mensrtuatsioonid ei ole regulaarsed ja võivad üldse puududa eriti esimesed 6 kuud peale sünnitust. seega muretsema ei peaks. Kui kasutate kondoomi, siis ikkagi soovitaks ...

Loe edasi

hormoonspiraal

Tere! Peale esimese lapse sündi panin spiraali, mis ei sobinud, sest hakkas määrima pidevalt. Nüüd sünnitasin teise lapse ja olen jälle küsimuse ees, millist rasestumisvastast vahendit kasutama hakata? ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Peale sünnitust võib spiraali asetada juba 2 kuu möödudes, seega ei pandud spiraali liiga vara. Kuna vaskne spiraal põhjustas veritsusi, soovitan hormoonspiraal, mille võib samuti paigaldada juba ...

Loe edasi

munasarja lõhkemine

Tere

Mida kujutab endast munasarja lõhkemine? Millest on see põhjustatud?

Ning millised tagajärjed sellega kaasnevad?

Ette tänades

Riina

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Apopleksia on ovultsiooniaegne munaraku vabanemine ,millega kaasneb munasarja koe vigastus. Tekib verejooks,mis reeglina siiski ei vaja operatsiooni. Mõnikord aga verejooks on suurem ja tehakse laparoskoopia ...

Loe edasi

"pikad päevad"

Olen 36-aastane naine. Peale viimast sünnitust(4aastat tagasi) paigaldati mulle spiraal. Algul oli kõik korras, menstruatsioonid ehk olid vererohkemad kui tavaliselt, aga praeguseks on päevad veninud umbes ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Kuigi kaasaegsed spiraalid on efektiivsed ja ohutud,ei sobi nad kõikidele patsientidele.Arvan, et ka Teil on liigne verejooks tingitud spiraalist ja mina soovitaks küll spiraal eemaldada,pealegi on spiraal ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi