Pruunikas lima tupest 07.03.07 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere,
Olen 22 aastane neiu. 16 aastaselt avastati mul emaka pealt müoomisõlm, mis eemaldati, 18 aastaselt avastati mult polütsüstilised munasarjad, millepärast nüüd ka söön beebipille. Nüüd on mul probleem päevadega. Viimased korrad on vere eritus väga väike, varem ikka rohkem tulnud. Praegu eraldub ainult sellist pruunikat, punakat lima, mida sidemed ja tampoonid sisse ei ima, põhimõtteliselt on nii 4-5 päeva, lõpupoole tuleb ka heledamat verd veidi ja siis päevad läbi. Painin naistearsti juurde aja aga see on alles 3 nädala pärast. Kas selline asi on normaalne? Varem pole nii olnud. Kasutan juba 8 kuus Jeanine pille enne kasutasin Diane 35.
Peale selle on ka kohe seen kallal kui päevad hakkavad. Tampoone ei saa enam üldse kasutada, kui kasutan hakkab kohe sügelema ja tekivad väikesed haavandid tupeava juurde.
Kas päevade probleem võib olla näiteks pillidest? Või on sellele ka mingi kindlam põhjendus.

Vastust ootama jäädes
H.R

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere. Pillide pikemaajalisel kasutamisel muutuvad menstruatsioonid määrivateks, mis on üsna tavaline. Eriti on see omane Jeaninele. Seega midagi halba teiega ljuhtunud pole. Krooniline tupeseen võib süveneda pillidest. kui tupeseen kipub väge sageli ägenenma, siis üks võimalus on pillid ära jätta.Dr Kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Limane voolus

Tere.
Juba mõnda aega olen hädas limase voolusega tupest. Ka urineerimise ajal olen märganud, et eritub lima. Varem on olnud ka voolust, aga mitte sellisel kujul (nüüd on selline veniv ja limane, ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Teil peaks võtma tupest analüüsid. Võimalik tupe mikrofloora muuutsest või tupes/emakakaleas põletikust sellised kaebused. Dr Kadastik

Loe edasi

Käisin arsti juures.

Tere Dr. Ülle Kadastik
Olen 29 a. naine ja käisin günekoloogi vastuvõtul tavakontrollis. Kontrollimise ajal arst ütles, et emaka peal võib olla mingi seen. Peale kontrolli samal päeval hakkas mul ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Kui arst ütles, et on tupevoolus, siis ilmselt sellest ka see eritis. Vaginaalsle vaatlusel ei ole võimalik küll midagi kahjustada. Analüüsi võtmisel emakaelast PAP (harjaga ) võib põhjustada mingil ...

Loe edasi

pruunikas voolus

Tere selline mure et nüüd tuleb juba 4 päeva sellis pruuni eritist, ja vahest ka lima klombikesi, päevadeni on veel aega, valusid ega midagi muud ei ole arsti aja sain ka alles oktoobriks. Öelge palun ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Võimalik,et on tegemist tsükli keskpaiga(ovulatsiooniga seotud) määrimisega, mis peaks mööduma mõne päevaga. Kui voolust on rohkem, siis võib olla ka tupepõletik. Sel juhul ostke apteegist retseptivabalt ...

Loe edasi

Eritis tupest

Tere!
Olen 25.a, sünnitanud pole. Umbes 2,5 aastat olen võtnud rasestumisvastaseid tablette (Cilest, Loette). Nüüd on olnud tabletivaba perioodi alates mai 2006, siiani pole rasestuda õnnestunud. ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Mina soovitaks pöörduda günekoloogi vastuvõtule.Võib olla on tegemist emakakaela põletikulise protsessiga või polüübiga.Ja kuna olete üritanud peale pillide võtmist rasestuda,mis pole õnnestunud,siis ...

Loe edasi

munasarja põletik

Millest tuleb munasaja põletik noorel neiul, kellel pole vahekorda olud.Kõht on nagu paistes ja valulik.Pesukaitset määrib pruunikas lima.
Naistenõuandla arst määras valuvastu tabletid ja käskis ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Kui Te ei ole olnud vahekorras (olete neisti) on vähetõenäoline , et olete haigestunud munasarja põletikku. Valulikkus ja määrimine võivad olla tingitud teistest põhjustest (näiteks munasarja ...

Loe edasi

Veritsus

Tere!
Minu mere on järgmine. Olen 20aastane neiu.Praegusel tsükli perioodil peaksid olema ´päevad´, kuid tupest eritub juba 3-4 päeva mingit pruunikat lima ja sedagi väga minimaalselt. Seega tahaksin ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Tehke praegu ka rasedustest.Selline eritus võib tõepoolest viidata võimalikule rasedusele.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

NAISTEHAIGUSED

Kaks nädalat tagasi kõrvetati mul emakakaelahaavand.Nädal aega oli voolus kollakasvalge.Siis algas menstruatsioon.Pärast seda on voolus jäänud pruunikas-vereseguseks.On see normaalne pärast sellist protseduuri ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Peale diatermokoagulatsiooni võib olla mitmeid nädalaid määriv voolus. "Kõrvetatud" pind vajab aega paranemiseks.
Soovitused:
-kui voolust on rohkem või voolus veresegune, ...

Loe edasi

kas põletik või mitte?

Olen 17 aastane noor neiu. Elan noormehega suguelu, vahekordade ajal kasutame kondoome. Siit minu mure: 2-st päeva eritab tupp vere-lima taolist eritist. Päevadeni aga on alles 8 päeva aega. Tavaliselt ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Soovitan reserveerida plaaniline aeg naistearstile. Selliste kaebustega on olulised põletikuanalüüsid.

Loe edasi

lima

tere!
probleem on selles et tupest tuleb lima, kuid mu günekoloog väidab et mul on kõik korras. peale vahekorda on valus. millest võib lima eritus tingitud olla?

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Limaeritus on füsioloogiline protsess,andes tupele niiskust ja tagades sellega normaalse sugulise vahekorra.Limaeritus on suurenenud ovulatsiooni ajal st.kahe menstruatsiooni vahepealses perioodis.Kuna ...

Loe edasi

Probleem

Lp. Ülle Kadastik



Mul on selline küsimus, et vahekorra järgselt tekkis sügelus ja valulikkus ning piimjas voolus, ilmusid punased laigud. Ka partneri peenise peale tekkis punane ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Kui teil on kõik testid korras,siis selline ühekordne ärritus võis tingitud olla mehhaanilisest vigastusest vahekorra ajal.Võis olla vähene tupemärgumine ,või hoopis hügieeniline probleem. Kui olukord ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi