probleemid ei lõpe.. 21.01.07 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Palun abi,ei oska enam kuhugi pöörduda.Mul on esinenud viimastel aastatel üsna sageli seent ja aasta tagasi oli ka bakteriaalne vaginoos,mida raviti antibiootikumidega minul ja ka abikaasal.Mõni kuu peale seda ravi sattusin haiglasse valudega,kus analüüsidega leiti olevat kaks bakterit(kahjuks enam ei mäleta nende nimesid,üks neist vist oli mükoplasma ,teine ei ole meeles).Need siis tekitasid ägeda emakapõletiku.Saime jälle abikaasaga mõlemad 2 sorti antibiootikumi 2 nädalat järjest.Vahekorras olime kuu aega peale ravi kondoomiga.Käisin kontrollis,öeldi,et nüüd on kõik puhas.Olime vahekorras 2 nädala jooksul nüüd ilma kondoomita.Ja eilsest on minul jälle tupehäda.Ise täpselt praegu aru ei saa ,kas on seen või siis jällegi bakteriaalne vaginoos(ebameeldiv lõhn,suurenenud voolus,kihelus jne).Nüüd olen juba nii nõutu ja õnnetu,et pisarad voolavad ja ei oska enam midagi peale hakata.Abikaasa mul üldse rogtudevastane ja need rohusöömised on olnud üsna konfliktsed.Rakveres ,kus ma elan,ei pidanud üldse õiget arsti olemagi,ütles tuttav med.tööaja ja soovitas Tln minna.Tean ise ka mitut tuttavat,kes on arvel Tln-s või Trt-s.Panen siis Tln-sse aja kinni,aga sinna maani kuidas edasi elada?Mida määrida,mida süüa,hirm on ka nahas ,et kui jälle on bakteriaalne vaginoos,siis mina enam ei tea, kaua me neid rohtusid niimoodi sööme ja kas mitte midagi teha ei olegi ,et see enam ei korduks.Kas peaks mehe arstile saatma?(Tema pole käinud),kas sellest oleks vb abi?Vb meil mingi keemia ei sobigi,tekitab minul kohe häire...Oleme abielus 15 aastat,viimased 5 aastat on koguaeg minul häired väikeste perioodide tagant.Palun nõu,misllest see olla võiks,et koguaeg haigused tagasi tulevad .Kas oleks võimalik neid edaspidi ära hoida?Väga tänan nõuannete eest!!
Mirje Rkv.

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere!Ilmselt esineb Teil vaheldumisi soorkolpiit e.tupeseen ja bakteriaalne vaginoos.need ei ole suguhaigused ega ka mitte sugulisel teel levivad haigused,vaid muutused tupe mikroflooras.Subjektiivseid vaevusi põhjustavad aga palju.Soovitan apteegi käsimüügist osta klotrimsoolkreemi 1% ja peale peasemist määrida välistele suguelunditele seda kreemi.Ka abikaasa võiks määrida kreemi sugutile.Samas tuleks apteegist osta ka Vagisan tupeküünlaid ja igal õhtul viia üks tupeküünal tuppe.Ka oleks abi tupeloputusest söögisoodalahusega ( 1 teelusikatäis söögisoodat ühe klaasi sooja vee kohta).Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Mure päevadega.

Tere.
Mure selline-peale hüsteroskoopiat(okt.algul) on päevad eriti vererohkeks ja pikaks veninud. Tsükkel algas 4päevase määrimisega, siis kaks päeva oli tugev verejooks, siis 2 päeva vähene ja ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
emaka limaskesta paksenemine ja sellega seotud vererohked menstruatsioonid on hormonaalne probleem ( seotud östrogeenide stimulatsiooniga emaka limaskestale) ja polüübi eemaldamine ei anna ...

Loe edasi

Rasestumisvastased vahendid

Tere

Kasutan Nuvaringi, kuid soovin seda asendada Yasminelle tablettidega. Millal ma peaksin neid võtma hakkama, kas kohe järgmisel päeval pärast Nuvaringi eemaldamist või pärast seitsmepäevast ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
kõikide hormonaalsete rasestumisvastaste vahendite puhul on kasutamise esimese kahe kuu jooksul üheks kõrvaltoimeks vähesed ebakorrapärased veritsused.
Soovitan hakata pille võtma 7-päevase ...

Loe edasi

Tsüklihäired.

Olen 47 a. naine. Juba paar aastat tsüklihäired. Jasminelle kasutamise ajal tekkisidki häired. Päevad hakkasid varem, siis loobusin tablettidest. Mens.tekkisid mitmekuulised vahed. Kahe ja poole aasta ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
premenopausis on tsüklihäired ja vererohked menstruatsioonid sage probleem ja see on seotud hormonaalsete muutustega sellel eluperioodil, eelkõige anovulatoorsete tsüklitega. Soovitan samuti ...

Loe edasi

enneaegsed päevad vol 2

Tere veelkord!

Kõigepealt tänan, et vastasite minu küsimusele mis puudutas Loette tablette ja päevade algamist tablettide võtmise ajal. Kahjuks olin ma oma küsimuse ebatäpselt vormistanud, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kui määrimine tekib tsükli jooksul, tuleb pillide võtmist tavapärase skeemi järgi jätkata. Kui 2 kuu möödudes pillide võtmisest ebaregulaarsed veritsused ei lõpe, on soovitav pille vahetada ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi